Archief - Switch + bekabeling

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dudenoob

Legacy Member
Beste mensen,

Ik zou graag een switch kopen voor thuis gebruik en zou graag weten welke ik best zou nemen. Het budget is max 50 euro (5 poorten is genoeg). Ook heb ik nog verschillende UTP kabels nodig. 1 van 20m en 2 van 10m. Welke zou ik dan best nemen, een rol of afgemeten kabels. 1 van de kabels moet 2meter buiten, moet ik dan shielded nemen of is dat totaal niet nodig?

mvg

EDIT: wat ik vergat te melden is dat iedere kabel minstens door 1 muur moet en dat rj-45 connectoren er niet door raken, daarom zal ik een rol nodig hebben, welke neem ik dan best? Ook zal ik een rj45 tang nodig hebben en stekkertjes.

PRQPHET

Legacy Member
Ik heb deze: DES-1005D: 5-poort 10/100Mbps desktopswitch - Verbeter en optimaliseer uw netwerkinfrastructuur met switches van D-Link, van D-Link Thuisgebruikers. Makkelijk in gebruik, gewoon inpluggen en gaan.
Als je die gaten in de muur groot genoeg maakt, kan die connector er wel mee door, anders moet je inderdaad de connector nadien op plaatsen. Rol zal per meter wel goedkoper zijn, maar je zit nadien wel met zo'n rol..

UTP is unshielded en heeft geen elektromagnetische afscherming. STP en FTP hebben dit wel. Nu, UTP wordt wel het meeste toegepast in netwerken..

Wij hebben onze tang gekocht bij forcom, die kostte €30, kan zijn dat je die goedkoper kan vinden elders. Die connectors vind je ook overal terug in de media-winkels.

sneax

Legacy Member
Ik zou zeker gaan voor een gigabit switch, gewoon de goedkoopste van één of ander gekend merk met voldoende poorten voor uw noden.

Ik zet hier bestanden over aan 60mb/s, das pure win!

Gewone cat5e is voldoende, dat stukske buiten is voor zover ik weet geen probleem, op de lange duur kan dat wel gaan afbreken natuurlijk (vooral als de zon er regelmatig keihard op schijnt) maar dat is dan echt na jaaaren eh.

PRQPHET

Legacy Member
sneax zei:
Ik zou zeker gaan voor een gigabit switch, gewoon de goedkoopste van één of ander gekend merk met voldoende poorten voor uw noden.

Ik zet hier bestanden over aan 60mb/s, das pure win!

Gewone cat5e is voldoende, dat stukske buiten is voor zover ik weet geen probleem, op de lange duur kan dat wel gaan afbreken natuurlijk (vooral als de zon er regelmatig keihard op schijnt) maar dat is dan echt na jaaaren eh.
Hoeveel verschil in snelheid is er met een gewone switch? :p
Bij mij hangt daar ook een digicorder aan, en soms verliest die zijn verbinding met internet. Kan dat daaraan liggen?

Yo-Han

Legacy Member
10Mb x10 = 100Mb (10/100 switch) x10 = 1Gb = gigabit ethernet switch
De netwerkkaart in uw pc is waarschijnlijk ook gigabit ethernet, en naar de toekomst toe zit je dan wat beter.

Dudenoob

Legacy Member
binnen maand koop ik nieuw moederbord met z77 chipset, die zal dat wel ondersteunen denk ik dan :) bedankt voor alle reply's. Kzal dus een rol kopen van 100m. Een tang, genoeg stekkertjes. Switch zal ik nog zien, een gigabit switch (beter cisco, linksys of ander merk nog?). Voor buiten zal ik de kabel anders omwinden met ducktape tegen de zon (indien nodig? xO)

PRQPHET

Legacy Member
Yo-Han zei:
10Mb x10 = 100Mb (10/100 switch) x10 = 1Gb = gigabit ethernet switch
De netwerkkaart in uw pc is waarschijnlijk ook gigabit ethernet, en naar de toekomst toe zit je dan wat beter.
Oké cava dan :p.
Alsk een koopje kan doen, zeker eens bekijken :).
Heb net opgezocht dat de digicorder enkel dit heeft: 100 Mbps Ethernet poort RJ45. Dus een gigabit switch zal hier geen vat op hebben zeker?

pstubru

Legacy Member
Ik gebruik al maanden deze switch Deze was destijds de goedkoopste en die doet het prima so far.

pstubru

Legacy Member
Ik heb op 4/10/2011 29,50 € betaald bij Delcom wat nu veranderd is naar All In One Systems. Ik zie dat hij daar momenteel 29,90 € geprijsd staat. Deze prijs lijkt mij redelijk correct als je kijkt naar de tweakers pricewatch.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan