Archief - Surround system

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

R-evolution™'

Legacy Member
Halllo ,

Ik ben op zoek naar een nieuw surround systeem .
Surround is eigelijk nie echt nodig . 2.1 mag ook .
Wat ik graag zou willen :

Een degelijk subwoover , met eventueel een lcd schermpje / control panel
Afstandsbediening liefst
Design boxen .

Ik luister dikwijls naar muziek maar nooit superhard . Er moet fatoenlijk geluid uit komen maar heel belangrijk is het design + zie hierbove wat ik graag zou willen
Mijn budget = +/- 100 euro tenzij het echt iets is dat in de smaak valt .
Ik heb al op de site van logitech gekeken en op verschillende online shops maar ik vind niet wat ik zoek :p


grtzzz

R-evolution™'

Legacy Member
We hebbe hier in de keuken voor muziek enz creative I-trigue 2.1 setje . Geluid dat daar uit komt vind ik al zeer goed . ik was zelfs al behoorlijk tevreden over men 5.1 setje van de aldi . Subwoover niet maar zo'n apart dingetje daarbij . I love gadgets :p . Tja moest er iets zijn wat me echt aanstaat wil ik gerust 150 uitgeven ofzo .
Stijl : rap (vooral emeninem) , beetje r&b , hip hop en de aledaagse muziek .

Sets die me aanspreke op gebied van design :
http://www.pixmania.be/be/nl/134921/art/altec-lansing/5-1-speakers-5100.html
http://www.pixmania.be/be/nl/56535/art/altec-lansing/luidsprekers-vs3151-5-1.html

de sets in die 2de link vind ik afscuwelijk .
Alvast bedankt voor de reply .

R-evolution™'

Legacy Member
Allabs zei:
Voor die genres heb je niet bepaald een high-end set nodig, dat is dus al een pluspunt. Nog een pluspunt is dat je met die AL 5100 (de eerste link) er een zeer goede set uithaalt, spijtig genoeg voor jou wel zonder veel fansjes.

Ga eens luisteren in verschillende winkels zou ik zeggen en beslis dan wat je koopt want de klank van die neutrale Altec Lansing setjes zou je wel eens serieus kunnen tegenvallen. Koop wel Creative ipv Logitech, qua bouwkwaliteit is dat al een pak beter (alhoewel het ook nog altijd verre van top is, maar ja).

een beetje rekeninghoudend met mijn smaak enz welke set zou jij kiezen , moest je binne 200 euro blijve en moest je rond 100 blijven ?

R-evolution™'

Legacy Member
nja ik heb voor die fx6021 geen 200 euro over neen . En die 5100 gaat die degelijk geluid geven ? Kan je hem eventueel vergelijken met die creative I-trigue 2.1 ?

R-evolution™'

Legacy Member
ja ik denk dat ik best eens live beluister . maar waaar ? Alvast bedankt voor alle info .

Thorens

Legacy Member
Ozaki heeft subwoofer met LCD schermpje, maar die zou ik nu niet echt aanraden ;)

Decay

Legacy Member
Waarom is die FX6021 zo superieur? Kan iemand me daar wat meer uitleg over geven? Die spreekt me wel aan eigenlijk, is die zoveel beter dan de JBL SCS140 of de ESC Xcite?

Da*Frenkman

Legacy Member
R-evolution™' zei:
nja ik heb voor die fx6021 geen 200 euro over neen . En die 5100 gaat die degelijk geluid geven ? Kan je hem eventueel vergelijken met die creative I-trigue 2.1 ?
Ik heb de FX6021 sinds enkele maanden en ben er enorm tevreden over!
Is zijn geld echt wel waard ;)

Decay zei:
Waarom is die FX6021 zo superieur? Kan iemand me daar wat meer uitleg over geven? Die spreekt me wel aan eigenlijk, is die zoveel beter dan de JBL SCS140 of de ESC Xcite?
Tis gewoon zalig om erna te luisteren :D
Ik kan iedereen het alleen maar aanraden om er zeker eens naar te luisteren :music: , zalig hoe ze spelen :love:

Ironpole

Legacy Member
Allabs zei:
De 2e is gewoon een pak beter van klank dan de eerste. :)


En zijn een van die 2 setjes ook ergens anders nog te koop? Want groot vertrouwen in Pixmania heb ik niet direct voor bvb garantie.

(Deze vraag is niet specifiek aan u gericht Allabs, de quote is eerder om aan te tonen dat ik het over de VS3151 5.1 en de 5100 heb.)

Thallyos

Legacy Member
Ik vrees het niet eigenlijk.

Ik heb onlangs de 5100 gekocht, ook bij pixmania, nergens anders heb ik die nog zien staan (toch zeker niet in België hier).

Fnac heeft een paar AL setjes, maar niet die die jij wil en ook serieus overpriced dusja, pixmania zal het worden als je die echt wel denk ik.

Ironpole

Legacy Member
Thallyos zei:
Ik vrees het niet eigenlijk.

Ik heb onlangs de 5100 gekocht, ook bij pixmania, nergens anders heb ik die nog zien staan (toch zeker niet in België hier).

Fnac heeft een paar AL setjes, maar niet die die jij wil en ook serieus overpriced dusja, pixmania zal het worden als je die echt wel denk ik.

Hoeveel € aan verzendingskosten heb je betaald? :) Op de site staat "vanaf € 5", wat mij dus geen specifiek getal geeft. Ik heb dat setje ook al in Nederland gezien, en die was inderdaad al € 20 duurder. Wanneer het setje dan stuk gaat, zal ik dat wel via de post kunnen regelen hoop ik, ik heb geen zin om helemaal naar Brussel te krossen.

EDIT:

Aangezien alweer een nieuwe maken banaal zou zijn vraag ik het hier maar:

Stel mij een Surround Set voor met de maximale prijs van 150 € (ga zo ver je wil, maar niet boven de 150 €).
Meestal zit ik wat te surfen en muziek af te spelen, maar af en toe game ik ook (racegames, FPS, RTS).
Ik begin te twijfelen aan die AL5100 en VS3151. Ik heb een onboard SoundStorm Nforce 2 geluidskaart met 6 kanalen.

Ironpole

Legacy Member
Ik heb wat opgezocht buiten die 2 Altec Lansings, bij computer winkels die ik ken:

Forcom:
Creative T6060: is de enigste die mij aanstaat dat in de 150 € is en niet gatlelijk is. (80 €)

Info-Tech:
Ozaki HM030: Ziet er wel OK uit. 128 €

Voor de rest zit er imo niveel soeps tussen.

Thorens

Legacy Member
Ozaki: crap.
Creative T6060: 2-weg sattelieten. Kleine (snelle) subwoofer. Waarschijnlijk nog best ok.

Ironpole

Legacy Member
Thorens zei:
Ozaki: crap.
Creative T6060: 2-weg sattelieten. Kleine (snelle) subwoofer. Waarschijnlijk nog best ok.

Had al zo'n vermoeden van Ozaki :D . Dan ga ik die T6060 maar kopen, die zit er tof uit. Bedankt voor uw reactie ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan