Archief - stilste 754 koeler!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AccuCore

Legacy Member
ben dus op zoek naar de stilste cpu koeler voor men 754 processor!
welke raden jullie aan?
hij moet STIL zijn en NIET super goed koelen(ben content met idle temps van 30-40° of zelfs meer!) of eventueel een echte variable die die 70° naar beneden haalt door wwa luidruschtiger te worden maar dan ENKEL als em warm sta!

Yank

Legacy Member
Zonder fan:
- Tuniq Tower 120
- Scythe Ninja
- Thermalright XP90(C)/XP-120/SI-120

Met fan:
- vorige categorie met stille fan
- Thermaltake Big Typhoon
- Arctic Freezer 64 Pro

allemaal te koop bij jaha.be en meeste ervan getest op madshrimps.be

AccuCore

Legacy Member
bij die tunic tower steekt er wel een fan int midden he(wou da gewoon al ff melden :p) hmmm ik ga ze allemaal eens bekijken en dan horen welke de lokale pc boer mij kan leveren! thx m8

RealFlub

Legacy Member
op de tuniq Tower 120 kun je de fan uitschakelen. het is niet noodzakelijk.
want als je kijkt is het al een imposante cooler ;)

AccuCore

Legacy Member
ben er reviews van aant lezen ja!
het is idd wel ne KOLOS van ne koeler!
ik vermoed dat het toch den die ga worden(als em in die case past tenminste! sebiet is gaan meten!

en voor stille fans moet ik nog steeds bij papst en enermax zijn? of zijn er andere betere merken?

*edit** ik vind wel nergens ni da ge die fan int midden kunt verwisselen me nen andere :s de bedoeling was eigenlijk om die ook ineens te veranderen :) door ne stillere :)
is het trouwens mogelijk om een pc zo stil te maken da ge em amper of ni hoort? ik wil die dus echt onhoorbaar maken he(op hdd's na!) da ons moeder denkt da die afsta terwijl em eigenlijk opsta :p

RealFlub

Legacy Member
ja, da kan, door passief te koelen. zonder fans.

of als je Papst gebruikt, zijn hele stille fans. hoor je nauwelijks.

JackF

Legacy Member
Je kan die fan wisselen door een andere, das geen probleem. De Scythe Ninja is ook een goede passieve cooler. Thermalright XP-90C in combinatie met een Papst is ook zeer goed.
Als het goedkoop moet zijn : Arctic Silencer 64 Ultra TC

Struber

Legacy Member
koopt u nen arctic freezer 64 pro
stel in de bios in dat die pas vanaf 40 graden moet draaien
veel plezier met u passief systeem (of assem draait geruisloos systeem)

FeNiX4LiFe

Legacy Member
Struber zei:
koopt u nen arctic freezer 64 pro
stel in de bios in dat die pas vanaf 40 graden moet draaien
veel plezier met u passief systeem (of assem draait geruisloos systeem)
en dan boot uwen pc nie omda hm klaagt da uwen coolerfan nie draait

zikje

Legacy Member
Ik heb zelf een Scythe Ninja en ben daar heel tevreden over. Dat ding is muisstil. Er staan geen fan op. De achterste casefan (120mm op low) staat op 3 cm van de Ninja en dat is dus voldoende.

FoRCe

Legacy Member
zikje zei:
Ik heb zelf een Scythe Ninja en ben daar heel tevreden over. Dat ding is muisstil. Er staan geen fan op.


Nogal logisch dat het stil is wanneer er geen fan op staat?
:doc:

zikje

Legacy Member
FoRCe zei:
Nogal logisch dat het stil is wanneer er geen fan op staat?
:doc:
Inderdaad, maar de meeste heatsinks kunnen op die manier de CPU niet voldoende koelen. Deze wel. :applause:

Struber

Legacy Member
FeNiX4LiFe zei:
en dan boot uwen pc nie omda hm klaagt da uwen coolerfan nie draait

:ironic: de fan zal steeds als de pc opstart even naar volle toeren opspinnen dus den bios zal welgeteld niet klagen

AccuCore

Legacy Member
Struber zei:
:ironic: de fan zal steeds als de pc opstart even naar volle toeren opspinnen dus den bios zal welgeteld niet klagen
idd alleen als je de fan afkopelt(dus passief koelt) ga em wel klage zenne(hem da voor me men pc me waterkoeling!) mo da stelde in uw bios in he....da zen nu gen rampen :p

R-evolution™'

Legacy Member
AccuCore zei:
ben er reviews van aant lezen ja!
het is idd wel ne KOLOS van ne koeler!
ik vermoed dat het toch den die ga worden(als em in die case past tenminste! sebiet is gaan meten!

en voor stille fans moet ik nog steeds bij papst en enermax zijn? of zijn er andere betere merken?

*edit** ik vind wel nergens ni da ge die fan int midden kunt verwisselen me nen andere :s de bedoeling was eigenlijk om die ook ineens te veranderen :) door ne stillere :)
is het trouwens mogelijk om een pc zo stil te maken da ge em amper of ni hoort? ik wil die dus echt onhoorbaar maken he(op hdd's na!) da ons moeder denkt da die afsta terwijl em eigenlijk opsta :p

Ge kunt em zo stil make da als ge er op nen meter vanaf sta da ge tem nie hoort . mij is da gelukt , behalve condensators van de voeding waren hoorbaar , piepent geluidje heel zact

Tristan

Legacy Member
R-evolution™' zei:
Ge kunt em zo stil make da als ge er op nen meter vanaf sta da ge tem nie hoort . mij is da gelukt , behalve condensators van de voeding waren hoorbaar , piepent geluidje heel zact

Ge kunt u condensators horen :doh: ? Die dingen kunnen geen geluid maken weer je, tzal wrs het gezoem zijn van iets anders, kweet nie van wa, maar de condensators maken gn geluid...

R-evolution™'

Legacy Member
Tristan1 zei:
Ge kunt u condensators horen :doh: ? Die dingen kunnen geen geluid maken weer je, tzal wrs het gezoem zijn van iets anders, kweet nie van wa, maar de condensators maken gn geluid...

men buurman zij dat da die dinge ware :p et kwam zowiezo uit men voeding .

reutel

Legacy Member
Struber zei:
koopt u nen arctic freezer 64 pro
stel in de bios in dat die pas vanaf 40 graden moet draaien
veel plezier met u passief systeem (of assem draait geruisloos systeem)
dat heb ik gedaan met een boxed cooler en die is ook onhoorbaar..
dat hij niet boot is bullshit aangezien hij volledig draait voor de post
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan