Archief - Stevige mp3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eniac

Legacy Member
Simon Meskens zei:
En je die review van IGN zegt niet veel, ik heb die ook gelezen, hij is enorm biased. Ik kan even goed een vinden die biased is in de andere richting en je ongelijk bewijzen.

Ach wat, die review is gewoon objectief, maar omdat hij niet vleiend genoeg is voor Apple noem jij dat biased.

Ma ik ga niet discussieren, ik ben gewoon content van mijn Apple producten, als jullie dat niet zijn, dan is het maar zo...

Good for you natuurlijk, maar je moet niet doen alsof Apple het enige bedrijf is dat qua bouw- en geluidskwaliteit er met kop en schouders bovenuit steekt. Elke objectieve bron zal minstens iRiver en Creative mee bovenaan zetten. Lees goed hoe ik niet zeg welk het beste is, ik zeg gewoon dat Apple er niet bovenuit steekt.

Shuffle is gewoon handig, ik wil helemaal geen schermpje. En als je een specifiek liedje wil horen, dan moet je gewoon geen shuffle kopen, niet? Shuffle is gemaakt voor mensen die niet zappen (zoals ik).

Zo een klein stom idee dat me te binnen valt: met andere spelers kan je dat ook. En daarbovenop kan je, als het ooit eens moest voorvallen, ook naar het liedje gaan dat je wil.
Maar neen, we betalen liever wat meer voor een megaspeciaal "wow het kan shufflen en niets anders!"-toestel.

Suphafly

Legacy Member
ok nu weet ik wel nog altijd nix over wat er echt stevig is
of is er nix wat er buitenuitsteekt?
kwaliteit van geluid kan mij ni zoveel geven (bv verschil tussen ne sony of nen Ipod zou ik ni horen denk ik)
en van die headphone?

The Frak

Legacy Member
desert storm zei:
flashgeheugenspelers duurder dan HDD-spelers? :wtf:

Flashgeheugen is duurder per GB dan HDD. Algemeen genomen zijn ze meestal goedkoper, maar ze hebben dan ook veel minder opslagcapaciteit. Reken maar eens uit hoeveel je betaalt per GB.

Zen Nano (flash) : +- € 150 / GB
Zen Touch (HDD): +- € 10 / GB
=> Dit is allemaal bij benadering natuurlijk, maar het geeft je wel een goed idee van het prijsverschil. ;)

Suphafly zei:
ok nu weet ik wel nog altijd nix over wat er echt stevig is
of is er nix wat er buitenuitsteekt?
kwaliteit van geluid kan mij ni zoveel geven (bv verschil tussen ne sony of nen Ipod zou ik ni horen denk ik)
en van die headphone?

De iPod Nano en de Cowon iAudio U3 zijn één van de weinige flashspelers met ingebouwde batterij. Verder heb je nog de Creative Muvo Slim, maar al de anderen hebben gewone AA of AAA batterijen.
Verder moet je maar zien of je een radio en recorder wilt, of je liever een kleurenscherm hebt of niet, ...
Deze zullen allemaal wel stevig zijn, maar denk ook eens na wat je allemaal wilt afspelen. De iPod kan geen wma afspelen, de twee anderen kunnen niet overweg met AAC.
Als je dus (legaal) gedownloade muziek hebt, moet je deze allemaal branden en dan rippen naar een formaat dat je speler wel kan lezen.

WolCoM

Legacy Member
Suphafly zei:
ok nu weet ik wel nog altijd nix over wat er echt stevig is
of is er nix wat er buitenuitsteekt?
kwaliteit van geluid kan mij ni zoveel geven (bv verschil tussen ne sony of nen Ipod zou ik ni horen denk ik)
en van die headphone?

Kveronderstel dat ge er mee wilt gaan boarde, daar moet ge zeker niet bang voor zijn met de nano wur. ;) Kheb em ook en ben er ferm content van.
In het begin is het beetje schrik hebben, het is echt wel ferm klein en smal. Maar kheb al ondervonden dat het echt niet gemakkelijk breekt. :p

En over het geluid is zeker niets verkeerd te zeggen, wel over de standaard oortjes die erbij zitten, maar steek er andere op of een koptelefoon en ge gaat niet klagen. ;)

Suphafly

Legacy Member
WolCoM zei:
Kveronderstel dat ge er mee wilt gaan boarde, daar moet ge zeker niet bang voor zijn met de nano wur. ;) Kheb em ook en ben er ferm content van.
In het begin is het beetje schrik hebben, het is echt wel ferm klein en smal. Maar kheb al ondervonden dat het echt niet gemakkelijk breekt. :p

En over het geluid is zeker niets verkeerd te zeggen, wel over de standaard oortjes die erbij zitten, maar steek er andere op of een koptelefoon en ge gaat niet klagen. ;)

idd voor te boarden
veel dingen begin dan ook te happeren of uit te vallen door de kou

Rage

Legacy Member
Ik heb een Iriver T30 en ik ben er zeer tevreden over.

Als je niet overdrijft met volume en equalizer toestanden, gaat 1 AAA batterijtje vrij lang mee. (die haalt natuurlijk niet de beloofde 20u) ma toch zeker een 12-14 uur.

In vergelijking met mijn vorige MPman (rotzooi!!) Die 8u speeltijd beloofde met een AAA batterijtje, ma uiteindelijk wasda 3-4 uur. En dat ding was net kapot gegaan buiten de garantie.

Ik raad u zeker Iriver aan, niet zo heel bekend als de Ipod, maar zeker het overwegen waard.

Als ge liever een Ipod wilt (voor de looks en de show) is evengoed, dat kost iets meer, maar ook zeker het geld waard? (ik heb nog nooit een ipod gekocht, die paar euro meer is het niet waard voor mij)

*edit*
Koop u sowieso een flash spelerke (1GB ofzo; ipod nano is zo eentje) geen HD speler (ipod 20gb, creative Zen enzo) als ge er ruw mee om gaat gaan (snowboarden = vallen tenzij je overdreven goed bent)

[Az3r]

Legacy Member
ik heb sinds een half jaar een creative zen micro met 5gb geheugen. oerdegelijk en zeer handig in gebruik. 5gb is voor mij meer dan genoeg, momenteel staan er +250 nummers op en 3 livesets van 1.5uur en iets meer dan 3gb in gebruik.
ook al 1 keer laten vallen en niks aan de hand. koste toen nog meer dan 200€.

Suphafly

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Ik heb een Iriver T30 en ik ben er zeer tevreden over.

Als je niet overdrijft met volume en equalizer toestanden, gaat 1 AAA batterijtje vrij lang mee. (die haalt natuurlijk niet de beloofde 20u) ma toch zeker een 12-14 uur.

In vergelijking met mijn vorige MPman (rotzooi!!) Die 8u speeltijd beloofde met een AAA batterijtje, ma uiteindelijk wasda 3-4 uur. En dat ding was net kapot gegaan buiten de garantie.

Ik raad u zeker Iriver aan, niet zo heel bekend als de Ipod, maar zeker het overwegen waard.

Als ge liever een Ipod wilt (voor de looks en de show) is evengoed, dat kost iets meer, maar ook zeker het geld waard? (ik heb nog nooit een ipod gekocht, die paar euro meer is het niet waard voor mij)

*edit*
Koop u sowieso een flash spelerke (1GB ofzo; ipod nano is zo eentje) geen HD speler (ipod 20gb, creative Zen enzo) als ge er ruw mee om gaat gaan (snowboarden = vallen tenzij je overdreven goed bent)

ik moet zeker een met ingebouwde batterij hebben want ik ken mijzelf :)
ik koop geen herlaadbare en anders word mij da te duur

het merk maakt me ni zoveel uit zolang kwaliteit gegarandeerd is
ik moet ook een prutsen kwa radio en dingen diek niet gebruik het moet wel gebruiksvriendelijk zijn

snowboarden =/= vallen ze als ik gewoon op de piste voor te knallen word er zelden gevallen

maar 'k zoek hem ook te gebruiken voor indoor wa te springen enzo en dan vallek wel ies

dermee is hdd is niet schokbestendig?

Respawn

Legacy Member
Als je die nog kan vinden... Samsung Yepp YP-MT6 reeks...
512 megs, maar gaat enorm lang mee (zeker 36 uurtjes op 1 batterijke)

greetz

Feignasse

Legacy Member
Suphafly zei:
dermee is hdd is niet schokbestendig?

De hd's gebruikt in mp3spelers zijn iets schokbestendiger dan standaard hd's, maar daar stopt het dan ook. Valpartijen (en hevig schokken en schudden) doen die dingen geen goed, terwijl dat voor flashgeheugen echt niets uitmaakt.

En die ingebouwde batterijen, ik ben er niet voor. Ze verslijten (hoe goed ze ook mogen zijn tegenwoordig) en gaan ze stuk dan is meteen je hele speler eraan.

The Frak

Legacy Member
Ulixes zei:
En die ingebouwde batterijen, ik ben er niet voor. Ze verslijten (hoe goed ze ook mogen zijn tegenwoordig) en gaan ze stuk dan is meteen je hele speler eraan.

Het hangt er wel van af welk merk je mp3speler is. Bij een iPod bijvoorbeeld kan je de batterij niet zelf vervangen, je moet dit laten doen en dat kostte € 100 dacht ik (zo heb ik het toch gelezen, ik weet niet hoe het nu zit).
Bij Creative kan je de batterij zelf vervangen en een nieuw exemplaar kost ongeveer € 40.

desert storm

Legacy Member
The Frak zei:
Flashgeheugen is duurder per GB dan HDD. Algemeen genomen zijn ze meestal goedkoper, maar ze hebben dan ook veel minder opslagcapaciteit. Reken maar eens uit hoeveel je betaalt per GB.

Zen Nano (flash) : +- € 150 / GB
Zen Touch (HDD): +- € 10 / GB
=> Dit is allemaal bij benadering natuurlijk, maar het geeft je wel een goed idee van het prijsverschil. ;)

de zen nano plus 1GB kost €130 :p maar idd, de aantal GB/prijs-verhouding ligt bij HDD-spelers veel lager ;)

Feignasse

Legacy Member
The Frak zei:
Het hangt er wel van af welk merk je mp3speler is. Bij een iPod bijvoorbeeld kan je de batterij niet zelf vervangen, je moet dit laten doen en dat kostte € 100 dacht ik (zo heb ik het toch gelezen, ik weet niet hoe het nu zit).
Bij Creative kan je de batterij zelf vervangen en een nieuw exemplaar kost ongeveer € 40.

Idd, maar da's dan meestal enkel bij hd-spelers.
Niets zo universeel als een AA-batterij. AAA vind ik weer iets te zwak :p

Suphafly

Legacy Member
bij die goeie kope sticks is het meestal na nen tijd zo 1 kant die nimeer wilt werken
'k had zo ies ene kapot gesmeten omdat da verschrikkelijk veel aggressie opwekt bij mij zo happerende muziek en ik zag dat de gewoon was die soldeer die scheurt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan