Archief - Stereo installatie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Daarom dat thorens en ik nogal regelmatig laten vallen dat je zelf moet gaan luisteren want ge weet het he.... geluid koopt ge met u oren niet met u blind te staren op schoon getallekes!

Thorens

Legacy Member
Ja, Skoebiedoe, vind jij mij dan maar eens goed spul in dezelfde klasse. Eltax is zowat het enige in de prijsklasse die nog fatsoenlijk spul maakt voor het geld... En ik raadde de Camargue's ook aan voor hun wallbrackets, handig, weetwel...

Verder, kan nog wel veel luidsprekers in de categorie aanraden hoor... maar ik heb ook een leven, weetwel. Als ik op elke topic over speakers/versterkers/... watnog zou moeten uitgebreid gaan antwoorden hier, ik was jaren bezig.

Zijt blij dat ik nog zo behulpzaam ben, ffs..

edit: en Van Eeckhout is peperduur!!

ComputerVISTA

Legacy Member
Thorens zei:
Ja, Skoebiedoe, vind jij mij dan maar eens goed spul in dezelfde klasse. Eltax is zowat het enige in de prijsklasse die nog fatsoenlijk spul maakt voor het geld... En ik raadde de Camargue's ook aan voor hun wallbrackets, handig, weetwel...

Verder, kan nog wel veel luidsprekers in de categorie aanraden hoor... maar ik heb ook een leven, weetwel. Als ik op elke topic over speakers/versterkers/... watnog zou moeten uitgebreid gaan antwoorden hier, ik was jaren bezig.

Zijt blij dat ik nog zo behulpzaam ben, ffs..

edit: en Van Eeckhout is peperduur!!


Vandaar dat we die aankoopsadvies thread nodig hebben!

Thorens

Legacy Member

turtje

Legacy Member
Thorens zei:
Alles behalve brol. Zeker die Sansui. Die Duals zijn wel geen krachtpatsers en de kans bestaat dat hun randjes verrot zijn :)
Ideaal. Wel voor die boxen heb ik anders ook de Sony SSH 1600 liggen. Wat denk je daarvan? (extra info: http://www.speurders.nl/audiotvenvideo/luidsprekerskabelsenstandaards/16470448/advertentie.html )

1. Bovendien was ik net aan het kijken voor een speakerset voor mijn pc (heb nu ongelooflijk simpele Dell-speakertjes (2.1) maar ik denk dat ik gewoon die Sansui versterker op mijn PC ga aansluiten en die Sony boxen daarop. Want blijkbaar vinden jullie (ik ben een echte leek op dit gebied) dat stukken beter dan speakertjes? En is die Sansui versterker met die Sony boxen dan ook de beste (en goedkoopste want ik betaal dan helemaal niets) oplossing? Of mss investeren in betere boxen?

2. Moet ik dan nog een degelijke geluidskaart hebben (nu onboard)? Of hangt het geluid puur af van de versterker die je gebruikt?

3. Hoe sluit je die versterker dan aan op je PC? Gewoon met een AUX-kabel?

4. Maakt het een verschil als je die beschermhoesjes van d boxen haalt?

Alvast bedankt!

Thorens

Legacy Member
Sluit ze eens om de beurt aan, eerst die Dual, dan die Sony. Hoor je zelf welke het beste klinken. Ik gok op de Dual, though :)

Investeren in betere boxen voor op die versterker is geen slecht idee maar als die Duals het goed doen, geen vereiste.

Onboard geluidskaarten zijn meestal niet echt van de beste, tenzij ze nForce zijn. Maar een simpel 128PCI is ook al goed, hoor. De versterker is inderdaad veel belangrijker.

Gewoon een Stereojack-> Aux kabel, ja :)

turtje

Legacy Member
Thorens zei:
Sluit ze eens om de beurt aan, eerst die Dual, dan die Sony. Hoor je zelf welke het beste klinken. Ik gok op de Dual, though :)

Investeren in betere boxen voor op die versterker is geen slecht idee maar als die Duals het goed doen, geen vereiste.

Onboard geluidskaarten zijn meestal niet echt van de beste, tenzij ze nForce zijn. Maar een simpel 128PCI is ook al goed, hoor. De versterker is inderdaad veel belangrijker.

Gewoon een Stereojack-> Aux kabel, ja :)
Ok, maar toen ik die duals wou aansluiten stoot ik op volgend probleem.

http://users.skynet.be/wvf/tel.JPG

Hoe sluit ik daar die rode en zwarte draad op aan?

turtje

Legacy Member
turtje zei:
Ok, maar toen ik die duals wou aansluiten stoot ik op volgend probleem.

http://users.skynet.be/wvf/tel.JPG

Hoe sluit ik daar die rode en zwarte draad op aan?
Ik heb gewoon elk stukje in een va die uitgangen geprutst en... het werkt. En hoe! Zalig geluid :) , klinkt echt ongelooflijk zuiver. En die 10 watt is meer dan voldoende. Veel beter dan die Sony's. Merci Thorens!

Thorens

Legacy Member
turtje zei:
Ik heb gewoon elk stukje in een va die uitgangen geprutst en... het werkt. En hoe! Zalig geluid :) , klinkt echt ongelooflijk zuiver. En die 10 watt is meer dan voldoende. Veel beter dan die Sony's. Merci Thorens!
De rien. Weer iemand die proeft van beter geluid, maakt me altijd blij :)

Cranox

Legacy Member
En ik ben blij dat er een paar mensen zijn die wat van geluid kennen , hier op aankoopadvies raad geven :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Cranox zei:
En ik ben blij dat er een paar mensen zijn die wat van geluid kennen , hier op aankoopadvies raad geven :)


En gij moet is met radiance spreken, die moet u een prangende vraag stellen die hij steeds vergeet te vragen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan