Archief - Stel me een pc samen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

R.Winters

Legacy Member
Ok, ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen, en ik heb al een config klaar, maar mss kunnen jullie iets beters bedenken.
Het hoofddoel is gamen, internet, dat soort dingen.
Het budget is €1117 (oorpsongelijk €1300, ik heb hier al de prijs van muis, toetsenbord en andere onkosten vanaf getrokken).
Prijzen komen van hier: www.snogard.de
EDIT: Wask even vergeten, geen HDD's of monitor.
Ik zoek:

-Moederbord
-CPU
-Grafische kaart
-Ram-geheugen
-Dvd-writer
-Kast

Now, surprise me :)

Davion

Legacy Member
- Antec Sonata II 450W
- MSI K8N Neo4-FI
- AMD A64 3500+ Venice
- 2x512Mb Corsair DDR PC3200ValueSelect
- GeForce 7800GT
- BenQ DW-1640

Goede config binnen het budget.

torquenstein15

Legacy Member
Ik heb ongeveeer dezelfde config en het is echt top hoor. De laatste nieuwe games op zeer hoog niveau. Probeer toch mischien even te kijken op het internet waar je de goedkoopste 7800 GT kan vinde prijs varieerd enorm veel hoor. Ik denk dat hofline de goedkoopste heeft.

Dakantochnie

Legacy Member
Mss voor een sli mobo kiezen en een iets zwaardere voeding?

R.Winters

Legacy Member
Davion zei:
- Antec Sonata II 450W
- MSI K8N Neo4-FI
- AMD A64 3500+ Venice
- 2x512Mb Corsair DDR PC3200ValueSelect
- GeForce 7800GT
- BenQ DW-1640

Goede config binnen het budget.

Was even vergeten te zeggen, geen HDD of monitor :p

Davion

Legacy Member
- Voeding is MEER dan zwaar genoeg, en SLI is vrij overbodig vind ik.
- Der zit geen HDD of monitor in

R.Winters

Legacy Member
Davion zei:
- Voeding is MEER dan zwaar genoeg, en SLI is vrij overbodig vind ik.
- Der zit geen HDD of monitor in
Ok, dankje :niceone:

Wat ik me toch afvraag, aan hoeveel euro kom jij?

Burny

Legacy Member
torquenstein15 zei:
Ik heb ongeveeer dezelfde config en het is echt top hoor. De laatste nieuwe games op zeer hoog niveau. Probeer toch mischien even te kijken op het internet waar je de goedkoopste 7800 GT kan vinde prijs varieerd enorm veel hoor. Ik denk dat hofline de goedkoopste heeft.

De goedkoopste 7800GT bij Hofline (POV) is 70 € duurder als de goedkoopste 7800GT bij Snogard (POV / Sparkle) hoor.

CPU: 3700+ SD 245 €
RAM: Corsair VS 2x1024MB 179 €
Mobo: K8N Neo4-F 87 €
Graka: POV/Sparkle 7800 GT 300 €
DVDwriter: Benq DW1640 50 €

Totaal: 861 €, dus heb je nog meer dan genoeg over voor een case + voeding naar keuze



Prijzen van bij Snogard

Er kan mss nog net een X2 3800+ vanaf. (105 € duurder dan de 3700+) En T€RM!N4T0R was me voor :p

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Als je in Duitsland zou bestellen zou ik toch meteen voor een Dual Core AMD kiezen. X2 3800+ ofzo.. En het zal ook wel nog binnen je budget passen.

R.Winters

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Als je in Duitsland zou bestellen zou ik toch meteen voor een Dual Core AMD kiezen. X2 3800+ ofzo.. En het zal ook wel nog binnen je budget passen.
Idd, die had ik ook in mijn config. :D

Dit was de mijne btw:

Moederbord: MSI K8N Neo4-F
Processor: Athlon 64 3800+ X2
Geheugen: 2x512Mb Ddr 400Mhz
Videokaart: Nvidia 7800GT
Dvd Writer: Samsung bulk (heb ik niet gekozen)
Muis: Mx518 Logitech
Toetsenbord: G15 Logitech
Kast + 450W voeding

Burny

Legacy Member
Roefus zei:
vraagje hebde voor dualcore dan geen speciaal mobo nodig?

Nee die X2's hebben gewoon een S939 socket en passen op alle S939 mobo's. Op de oudere S939 mobo's ga je wel een nieuwe bios moeten flashen, anders worden ze niet correct herkend of werken ze niet goed.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan