Archief - SSD aankoop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrBungle

Legacy Member
Hoi

Vraagje ; ik heb windows 7 ultimate 32-bit en vraag me af of dit besturingssysteem past op een SSD van 64GB.
(om die dan te gebruiken als bootschijf)

Ik heb momenteel niet zo erg veel installed op mijn HDD en toch zit ik al over de 100 gig, vandaar m'n vraag..

Merci voor de replies, gr.

mdgf

Legacy Member
Tuurlijk. Anders zou het nogal lomp zijn om mensen aan te raden van een ssd van 60GB te kopen, niet? ;)
Op mijn bootpartitie staat er 32GB aan spul, dus das windows en wat andere dingen die daar per ongeluk op terechtgekomen zijn (is geen ssd dus ik ruim het niet op). W7 zal zo'n 20GB of wat meer zijn schat ik.

Btw 32bit OS's ondersteunen maar maximaal 4GB (-wat extra spul komt meestal neer op zo'n 3.2GB), dus je bent wss beter af met 64 bit (toch als je meer dan 3GB geheugen hebt zitten).

Twinturbo

Legacy Member
Inderdaad bij mij staat windows 7 ultimate 64 bit + MS Office en enkele lichte programma's en heb nog 20Gb vrij van mijn M4 64Gb.

MrBungle

Legacy Member
Ok, mdgf, Ure the best.

Ik weet dat ik met mijn OS met een klein probleemke zit. Ik wil eig. 8 gig steken, maar dan moet ik weer €90 ophoesten voor een 64-bit. Ik lees hier wel vaak dat 4 gig meer dan voldoende is voor een high end Pc, dus 32-bit blijft ok dan..?
Anders nog voordelen met een 64-bit naar prestaties toe? Ik ben van zin een Intel i5 2500 te stoppen.
Die SSD komt sowieso in huis, van die OS ben ik dus nog niet zeker.

mdgf

Legacy Member
Een 32 bit key werkt normaal ook voor 64bit, je moet dus gewoon een 64bit dvd vinden/lenen/downloaden (als dat tegenwoordig nog legaal kan, vroeger kon het in elk geval wel) :).

dus 32-bit blijft ok dan..?
Het probleem is dat je nog minder hebt dan 4GB, 3-3.5GB meestal.

Anders nog voordelen met een 64-bit naar prestaties toe?
Normaal zou alles een tikkeltje rapper moeten gaan en progs zouden iets meer geheugen moeten verbruiken, maar die dingen merk je niet.

MrBungle

Legacy Member
Inderdaad, Twinturbo, ik zou dus al lomp moeten zijn er geen aan te schaffen..
20 gig over.. geen reden tot paniek dus.
Is een sata 600 op je moederbord voldoende om die SSD te draaien of heb je nog andere features nodig?

mdgf zei:
Het probleem is dat je nog minder hebt dan 4GB, 3-3.5GB meestal.

Ik heb 4 gig. Shit, dan zal er echt al niet veel mr overschieten.. ik zal die key eens ergens anders op proberen.
Ik heb nu 2.5 gig vrij staan, vraag me af wat dit zal geven met een game die 1 gig ram vraagt, + ev. SLI én een nieuwe processor.. Veel zal er niet overschieten, toch..

mdgf

Legacy Member
Goh ja, ik kom nu toe met 2.6GB (w7 ultimate+forsaken world+nightly+foobar+dropbox) en zit daar zelden tot nooit over, dus het hangt er maar vanaf wat je doet

MrBungle

Legacy Member
Die OS zullen zorgen voor later zijn dan.. Eerst die hardware hier op punt krijgen.
Merci voor de input mdgf.

Yank

Legacy Member
Ik denk dat bij windows 7 keys zowel voor de 32 als 64 bit versies zijn, je kunt dus waarschijnlijk een 64-bit dvd van iemand anders gebruiken (of ergens downloaden) en je eigen key ingeven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan