Archief - Specs voor 4scherm multimonitor pc.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

willonic

Legacy Member
Sup iedereen,
Kheb een klein vraagje. Een vriendin van mij gaat binnenkort een winkel openen. Zij zou graag 4 schermen aan de muur hebben die fungeren als 1 scherm. Zij zal hierop videoclips laten afspelen en mogelijke promoties laten zien.

Het initiële plan van haar waren 4 televisie's die op een "magische manier" een scherm worden door middel van "magie".

Bij nader inzien (DOOR MANNELIJK DIVINE STRENTGH) heeft ze besloten om 4 pcschermen te gebruiken die verbonden zijn met een desktop. Nu is mijn vraag, welke specs moet deze desktop hebben om op 4 schermen videoclips en presentaties (a la powerpoint) te laten zien. Dit zullen de enige functies zijn.

Overige details:
- 4 schermen 21.5 inch, full hd, verbonden via DVI kabels.
-prolly 1 deftige of 2 iet mindere grafische kaarten in sli om die aan te sluiten.

En voor de rest maakt het niet zo veel uit.

Alvast bedankt.!

Davion

Legacy Member
Hoort op Aankoopadvies, moved.

P.S.: :rofl: LOL @ MANNELIJK DIVINE STRENTGH !! :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

laurievl

Legacy Member
vindt het raar maar je haalt hier al woorden boven van sli of cf maar eerlijk denk ik dat je met een simpele gpu dit kan klaarspelen :)
dus volgens mij een goedkoop aankoopje bij medion pc's zou denk ik volstaan MAAR ik kan er volledig naast zitten dus afwachten

-BVR-

Legacy Member
Je hebt inderdaad niet veel nodig denk ik. Hangt ten eerste al van de resolutie van die tv's af, maar dan nog. De native resolutie die je dan gaat bekomen (stel 4x full HD = 3840 op 2160) ga je toch niet benutten. M.a.w. de clips die je gaat afspelen zullen niet opgenomen zijn op 3840x2160. Als dat wel het geval is, zal je met één grafische kaart ook wel toekomen. Zolang je op die resolutie niet gaat gamen. PPT's zouden geen probleem mogen vormen.

Kijk eens naar een htpc.

phate_13

Legacy Member
laurievl zei:
vindt het raar maar je haalt hier al woorden boven van sli of cf maar eerlijk denk ik dat je met een simpele gpu dit kan klaarspelen :)
dus volgens mij een goedkoop aankoopje bij medion pc's zou denk ik volstaan MAAR ik kan er volledig naast zitten dus afwachten

Dan moet je eerst al een GPU hebben waar je 4 schermen op kunt aansluiten... Dat is niet evident. Daarom is een CF/SLI opstelling veel gemakkelijker.

Yank

Legacy Member
Zou je niet kunnen een systeem nemen met onboard GPU en dan 1 kaart extra? Met de recente chipsets kun je altijd al makkelijk 2 schermen op aansluiten en een kaartje met 2 DVI poorten op moet niet veel kosten.

Kijk verder ook eens hoe je het softwarematig gaat aanpakken, want in windows ppt/video full screen afspelen gaat altijd op het primaire scherm gebeuren. Video zou je wel kunnen afspelen met bepaalde spelers die helemaal geen randen meer hebben en zo ze op de 4 schermen schikken.

willonic

Legacy Member
Sjoepap zei:
iets in deze trend
Radeon HD 6870 Eyefinity 6 Edition - Club3D [EN]

is wat je nodig hebt
wel zien dat je schermen displayport ingangen hebben, anders moet je van die actieve convertors kopen en das een gepruts

Kdenk dat da een beetje boven haar budget is. Kwil eerst kijken en vergelijken. De PC-systeem moet ni veel aankunnen, maar er moet gewoon plaats zijn om 4 schermen via DVI aan te sluiten.

@ Yank met de juiste software en drivers kunnen we da wel op het scherm toveren.

Alvast bedankt voor de snelle reacties. Kzou zeggen, kpak een redelijk goedkope medionpc, ofzo, en dan steek ik er 2 graka's in. Maar als er nog een ander alternatief is, dan zou ze da enorm appreciëren.

phate_13

Legacy Member
Yank zei:
Zou je niet kunnen een systeem nemen met onboard GPU en dan 1 kaart extra? Met de recente chipsets kun je altijd al makkelijk 2 schermen op aansluiten en een kaartje met 2 DVI poorten op moet niet veel kosten.

Kijk verder ook eens hoe je het softwarematig gaat aanpakken, want in windows ppt/video full screen afspelen gaat altijd op het primaire scherm gebeuren. Video zou je wel kunnen afspelen met bepaalde spelers die helemaal geen randen meer hebben en zo ze op de 4 schermen schikken.

In de eerste plaats is het al niet mogelijk bij mijn weten om je interne en discrete GPU samen één beeld te laten weergeven. Enkel bij bij AMD dan misschien wel met crossfireX.

Daarnaast kun je normaal eender welke GPU's combineren om 4 schermen aan te sturen. Echter om één beeld weer te geven, denk ik dat je al gebonden bent aan iets zoals eyefinity, dat je schermen samen als één groot scherm ziet. Hoewel er misschien ook specifieke andere software voor bestaat. Dat zou best kunnen, maar hier ben ik niet bekend mee.

Ik denk dat je voor zoiets specifieks best eens rondgoogled. Ik zou je gerust verder willen helpen, maar betwijfel dat iemand van de personen die hier actief advies geeft hier bekend mee is.

Zarnikon

Legacy Member
Een vraagje: waarom niet gewoon een tv van 42", de 4 schermen zullen toch fungeren als 1 scherm, en content die gebruik maakt van de resolutie heb je niet.

willonic

Legacy Member
Zarnikon zei:
Een vraagje: waarom niet gewoon een tv van 42", de 4 schermen zullen toch fungeren als 1 scherm, en content die gebruik maakt van de resolutie heb je niet.

Het is deel van haar "stijl", plus dan kan ze bvb de muziekclips op twee schermen laten zien, om dan op de twee andere promoties weer te geven.
Khad haar ook voorgesteld voor een projector of eits dergelijk, maar ze wou per se vier schermen. Plus het is EDGY EN COOOOOOL. fzo.

Ma bon, nogmaals bedankt voor de response. ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan