Archief - Speaker setup voor tv

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ChickenTik

Legacy Member
Ik heb vrij recent een led tv aangekocht en ik ben momenteel aan het rondkijken om enkele speakers te kopen die een betere geluidskwaliteit geven.

Er zijn enkele zaken waar ik wel rekening mee wil houden want ik heb een vrij kleine kamer (6x4 ongeveer). Veel plaats om speakers te zetten heb ik dus niet, en overals kabels leggen lijkt mij niet zo handig.

Aangezien ik deze speakers vooral zal gebruiken om te gamen en series/films te bekijken, leek het mij interessant om toch ook eens naar surround speakers te kijken.

Een compact systeem zou het dus vooral moeten worden, wat handig zal zijn om in mijn kamer op te stellen + als ik binnen enkele jaren het huis uitga, ik dit makkelijk kan afbreken en meenemen.

Ik heb op het forum al enkele topics doorzocht, en daar werd oa ook een soundbar voorgesteld. Dit lijkt mij een fantastische oplossing voor het plaatsgebrek, maar ik heb geen ervaring met de geluidskwaliteit van deze dingen. Yamaha en Bowers & Wilkins hebben er blijkbaar enkele die niet slecht zouden zijn.

Een andere optie is een 2.1 set met surround-nabootsing. Hier lees ik precies wel over dat dit niet echt een goede kwaliteit geeft.

Of ik kan uiteraard ook voor een gewone 2-speaker setup gaan. Dit past sowieso in mijn kamer en zal minder kosten dan een deftige surround setup. Als ik dan ooit verhuis, kan ik misschien beter daarin investeren.

Of toch voor een volledig 5.1 surround systeem gaan? Welke zijn dan degene waar ik naar moet uitkijken? Onkyo heeft er precies wel enkele interessante in zijn productrange.

Het budget zal rond de 300-400 liggen, maar er mogen uiteraard ook setups voorgesteld worden die hoger van prijs liggen. Veel meer wil ik er momenteel niet aan geven aangezien ik weet dat de setup maar beperkt zal gebruikt worden in tijd (enkele jaren).

Alvast bedankt!

Alle help/opmerkingen is uiteraard welkom.

Ik heb besloten om voor een 2.1 set te gaan ipv een soundbar. Dit lijkt mij een goedkopere optie met meer kwaliteit.

Ik had dit setje op het oog:
Performance and verdict Onkyo HTX-22HDX 5.1 surround sound system - Surround Sound System - review - Trusted Reviews

Kan ik later ook nog uitbreiden naar 5.1, maar deze 2.1 set zal zeker voldoen. Iemand ervaring met Onkyo speakers en eventueel dit setje?

Mr. Humphries

Legacy Member
Volgens de gebruikers zou je beter ineens naar 5.1 gaan. Dit zou ik wel kunnen beamen. 2.1 of 2.0 voegt weinig toe aan het geluid van een tv. Het is pas wanneer je surround gaat, dat je een echt cinemagevoel krijgt.

ChickenTik

Legacy Member
Dat heb ik inderdaad ook gelezen. Het is in mijn kamer echter lastig 5 speakers op te stellen. Daarom wou ik beginnen met een 2.1 set. Het geluid van mijn Samsung LED tv is vrij slecht, dus ik geloof wel dat dit systeem (of een ander soortgelijk) een meerwaarde kan bieden.

Als ik later meer plaats heb, kan ik hiervan dan gewoon een 5.1 systeem maken. Dat zal inderdaad veel betere surround sound geven, maar ik vermoed dat dit 2.1 systeem voldoende zal zijn voor mijn noden.

Met Onkyo heb ik echter geen ervaring? Is dit goede kwaliteit van materiaal/geluid?

Mr. Humphries

Legacy Member
Onkyo is een goed en betrouwbaar merk geworden. Ze bieden veel voor geen goede prijs.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan