Archief - Soorten HDD

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Decay

Legacy Member
Ik ben dus van plan om een nieuwe HD te kopen maar ik twijfel tussen 2 modellen.

-WESTERN DIGITAL 250GB 16MB SATA II (7200/300) WD2500KS
-WESTERN DIGITAL 250GB 8MB (7200/100) WD 2500JB

Nu, de SATA II kost 20€ meer dus vraag ik me af of er snelheidswinst is én of deze 20€ meer waard is. Let wel dat deze schijf gaat gebruikt worden voor films en games op te zetten. Misschien dat de extra bandbreedte kan helpen bij games of misschien doet het juist niks. Nu steekt er al een WD200GB Sata in en daar ben ik enorm tevreden van :niceone: Het is dan ook WD he :p

Davion

Legacy Member
Dat maakt geen kloten uit:
SATA = 150Mb/s.
SATA2 = 300Mb/s.
Praktische limiet mechaniek HDD: 60-80Mb/s.

Decay

Legacy Member
Amai das dus puur marketing eigenlijk, thx Davion dat spaart me 20€ uit :niceone:

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Da zijn een ATA-schijf en een SATA-schijf (SATAII)
Als je aansluitingen op je mobo hebt voor SATA zou ik SATA nemen (dunnere kabels, betere airflow in je case). (ATA kan ook als je dat wil)
Als je die niet hebt moet je de ATA-schijf nemen.

Howitzer

Legacy Member
ehh, wat is dan in godsnaam 't nut van SATA II aan te bieden ??

SMa

Legacy Member
WD xxxxJB 's zijn héél goede schijven, je zal je dit zeker niet beklagen

Decay

Legacy Member
Sata kabels heb ik ja (hence de andere sata hd dat in mijn pc steekt ;) ). Kdenk dat ik toch maar 20€ ga uitsparen ipv een beetje beter aiflow te hebben (case is toch al barslecht voor deftige airflow te hebben anyways). Maar toch bedankt voor de reply´s he :)

saikoboarder

Legacy Member
ik zou toch voor de sata 2 schijf gaan in dit geval.
de snelheids winst van de 300/150 is idd niet te merken ( en niet eens aanwezig)
maar de eerste schijf heeft 16 mb cache tov de 8 mb van de 2de schijf

en volgens mij (niet opgezocht dus niet schelden;))
is die 2de een papa schijf afgaande dat er geen S in de naam staat en dat de snelheid 100 is ipv 150

T€RM!N4T0R

Legacy Member
saikoboarder zei:
en volgens mij (niet opgezocht dus niet schelden;))
is die 2de een pata schijf afgaande dat er geen S in de naam staat en dat de snelheid 100 is ipv 150
And we have a winner!!! :applause:

Da zei ik nu toch ook al veel eerder? Kijkt iedereen daar nu over of wa? :s

Davion

Legacy Member
Idd, je moet geen SATA2 of PATA(ATA) schijf nemen, maar een SATA(1) schijf :)

PATA is zeer slecht voor de airflow :)

Decay

Legacy Member
Te laat, heb al de ATA besteld. Geld was namelijk ook wel een argument hier :) Heb geen 20€ over voor beter airflow en ik kan altijd wel wat meer plaats maken op de sata schijf voor games. Ivm airflow kan ik ook men kabels wat ordenen, das een iets goedkopere oplossing :p. Kheb trouwens ook een gig ram bijgekocht (2 gig nu :p) dus dat brengt ook al wat prestatie met zich mee. Waar feestdagen toch allemaal niet goed voor zijn he :). Maar toch enorm bedankt voor jullie reply´s! Echt vind da chapeau dat jullie altijd paraat staan om mensen te helpen, doe zo voort. Je helpt er echt wel mee. Grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan