Archief - Sony Vaio

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Limburger

Legacy Member
Hallo,

Ik ben opzoek naar een laptop en kwam op deze uit:
Sony Vaio VPC-SE1M1E Azerty - Laptopshop.be

Is deze prijs/kwaliteit de moeite? Of zoek ik beter naar een ander merk?
Zal vooral gebruikt worden voor films en internet.
Games zijn geen noodzaak, maar als het mogelijk is met deze is het mooi meegenomen..

phate_13

Legacy Member
Veel te duur voor die doeleinden. Voordeel bij Sony Vaio is natuurlijk wel dat deze normaal iets steviger is. (Ik geloof dat de Sony Vaio's de enige consumentenlaptops zijn die significant minder snel kapot gaan.) Maar je betaalt er dan ook een heel stuk extra voor.

SavaB

Legacy Member
Ik heb niets dan goede ervaringen met Sony Vaio, echt topmerk! De mijne draait na 3 jaar nog steeds als nieuw, nooit problemen mee gehad. Zeker in vgl. met de hp, Dell en apple producten die ik daarvoor heb versleten moet ik eerlijk zeggen dat mn vaio de beste laptop is dak mezelf ooit had kunnen aankopen. Maar ik had wel een zwaarder model als je daar aanhaalt, dus ik kan je enkel het merk aanraden, over het model specifiek kan ik je niets vertellen.

*edit* Zoals hierboven aangehaald wordt, gaan Sony laptops vaak 2-3 jaar langer mee dan de meeste merken (zal het artikel van test-aankoop nog eens opzoeken als je wilt - is wel al 2 jaar geleden). Maar je betaalt natuurlijk voor kwaliteit.

Vincort

Legacy Member
Qua specs is deze natuurlijk heel duur, maar ik heb ze al in de winkel zien liggen, en dit zijn imho héél mooie en solide toestellen. Ik zou zo eentje boven een macbook pro verkiezen!

DanielG

Legacy Member
Je kan het 15 euro goedkoper krijgen via Sony.be (Sony site moet het wel nog zelf configureren)

Ik moet ook even zeggen, ik heb nu bijna 3 jaar een Sony Vaio en ik ben er zot van. Ik heb er in de tijd 899 euro voor betaald maar het is echt een degelijk laptop. Ik heb het 3 jaar en nog geen enkel probleem. Ik studeer Informatica en al mijn vrienden hebben al problemen gehad met hun laptops (HP, Acer, Dell,...). Ik heb recent ook een 5-jaar oude Sony Vaio geformatteerd van mijn lief haar zus. Windows 7 erop gezet zonder problemen en het is echt een stevige bak. Het trekt op die die jij wilt.
Ik moet wel zeggen, je betaalt extra voor Sony Vaio's. Maar ik vind het het waard, ze zijn stevig en mooi. Ik vind veel van de goedkopere laptops niet zo mooi. Het oog mag ook wat é :). Maar mijn volgende laptop wordt waarschijnlijk weer een Sony Vaio ;).

PRQPHET

Legacy Member
Overweeg misschien ook eens een XPS 15. Een pak goedkoper.
Eén van de beste schermen in een laptop en speakers.
Zie vaak films op de laptop en totnutoe ben ik erg tevreden van de kwaliteit van bovenstaande dingen die voor mij toch zeer belangrijk waren. (XPS 17)

Heb die Vaio SE eens vastgehad in de Saturn. Best wel een tof beestje, en licht ook.
Maar vond het toch wel vrij veel geld voor wat je in de plaats krijgt.. Niettegenstaande dat de kwaliteit ook wel goed is :).

Limburger

Legacy Member
Denk tot ik het gewoon op die Vaio ga houden. Weten jullie mss ook winkels ins in Limburg wat deze verkoopt?
Heb ook gezien tot tones ze verkoopt (heist-op-den-berg), zou ik eventueel ook nog naartoe willen rijden, maar ze hebben deze alleen op bestelling.
Mensen met ervaring daarmee? Hoelang dat zou duren.

PRQPHET

Legacy Member
Limburger zei:
Denk tot ik het gewoon op die Vaio ga houden. Weten jullie mss ook winkels ins in Limburg wat deze verkoopt?
Heb ook gezien tot tones ze verkoopt (heist-op-den-berg), zou ik eventueel ook nog naartoe willen rijden, maar ze hebben deze alleen op bestelling.
Mensen met ervaring daarmee? Hoelang dat zou duren.
Saturn in Hasselt verkoopt ze ook. Ze hebben normaal van Sony, Apple een aparte stand.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan