Archief - Sony Ericsson Xperia mini Black

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thunderass

Legacy Member
Dag allemaal, is er iemand die weet of dit een goeie gsm is en zoja, waarom dan? Zoniet, waarom niet?

yochi

Legacy Member
Dit hoort niet in deze topic.

Maar mijn vriendin heeft deze gsm en is er ENORM tevreden van, is ook lekker snel.

ToasT

Legacy Member
Ik heb de X10 mini pro bijna een jaar en ben er tevreden over. Het model waar jij het over hebt, is de opvolger hiervan.

Soms heb ik eens t probleem dat hij mijn simkaart niet meer vindt maar dan moet ik gewoon mijn pincode terug ingeven. Heel raar dat ik hem daarvoor niet eens moet afleggen. t lijkt meer alsof hij gewoon even de verbinding verliest.
Als je het natuurlijk niet gezien hebt, kun je zo uren 'zonder' gsm zitten zonder dat je het zelf beseft. Geen idee of dit een algemeen fenomeen is of dit enkel aan mijn simkaart of gsm ligt.

Om aan de MicroSD te kunnen, moet je wel de batterij uithalen.

Soms reageert hij traag, maar toestel even uit- en terug inschakelen en probleem is opgelost.

Voor de rest enkel maar positief, batterij gaat imo lang mee en ik laat mijn wifi constant aanliggen. Mobiel internet leg ik enkel aan als ik niet anders kan.
Persoonlijk zou ik toch de pro aanraden met een fysiek toetsenbord. Op zijn klein scherm moeten typen en ondertss zien wat je typt, lijkt me niet zo gemakkellijk.

Phantoome

Legacy Member
Heb deze smartphone zelf (pro), en ik moet zeggen, ik ben er niet zo tevreden van. Waarschijnlijk omdat ik zelf kom van iPhone met iOS. Misschien, wie weet.

Mijn mening:
Het scherm is voor mezelf net iets te klein en de SE interface is absoluut niet mijn ding. Het fysiek toetsenbord (pro) is daarnaast zeker wel een pluspunt, zou ik zeker verkiezen boven de gewone mini. De camera is wel goed, 5MP voor goed kwalitatieve fotos. Toestel is unlockbaar, maar moeilijk om te doen. Zelf is het gelukt maar door de drivers die niet bij alle ROMS werken is het geen aanrader. Zeker niet voor het AZERTY model. Uiteindelijk ben ik teruggegaan naar de Stock ROM en heb ik deze ge"relocked". Het touchscreen vind ik OK, niet wauw maar goed genoeg.

Conclusie:
Als je echt op zoek bent naar een volwaardige smartphone die alles ter beschikking heeft aan dezelfde prijs, probeer hem eerst eens uit. Ik heb dit niet gedaan en heb er toch wel wat spijt van. (Ondertussen heb ik opnieuw een iPhone 4s)

Ik zou u dus niet aanraden wat je zelf niet wilt of omgekeerd. Dat is iets wat je zelf beslist, en meningen verschillen ook uiteraard. :) Zoek en blijf zoeken, er zijn volgens mij betere smartphones op de markt aan een goede prijs zoals deze.

Beenhesp

Legacy Member
ik heb deze gsm ook en voor zijn prijs zeker dik in orde.

Voor deze had ik een samsung galaxy S (1) en ik moet zeggen dat ik liever werk met de SE.
Enigste nadeel voor mij is dat het scherm wel nogal klein is.

sneax

Legacy Member
ik heb deze (xperia mini juni 2011) en ben er heel tevreden van

ik wou een kleine pocketable gsm, die toch heel krachtig is en alles aankan zonder een fortuin uit te geven

de xperia mini is daarvoor perfect

grootste nadeel is een klein scherm, maar dat weet ge als ge hem koopt, dat kleine scherm zou een feature moeten zijn, wilt ge geen klein scherm, moet ge maar iets kopen met een groter

ik ben supervreden van de se interface btw, heb verschillende alternatieve geprobeerd maar de se interface ligt mij het meest ... meest to the point en zonder te veel brossel zoals die htc sense die té intrusive is en eigenlijk android zelf verdoezelt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan