Archief - Semi-gaming laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tekn0w!z

Legacy Member
Ben aan't uitzien om een nieuwe laptop te kopen.
Gedeeltelijk om te gamen, muziek producen etc.

Best direct een i5 2430M nemen ipv een i3 2330M?
Die Intel HD3000 graphics valt ook redelijk goed mee?
Of beter direct een GeForce GT 610M?

15.4" is wss te klein om degelijk op te kunnen gamen?

Prijs: Max €700

thx

phate_13

Legacy Member
Je beseft dat een laptop in feite niet echt geschikt is voor te gamen? De grafische kaarten van laptops, zeker met zo'n budget, zul je niet zo ver mee geraken. Wat versta je dus onder gamen?

tekn0w!z

Legacy Member
phate_13 zei:
Je beseft dat een laptop in feite niet echt geschikt is voor te gamen? De grafische kaarten van laptops, zeker met zo'n budget, zul je niet zo ver mee geraken. Wat versta je dus onder gamen?

Ik game voornamelijk op mn desktop.
Zou graag op mn laptop ook af en toe bf3 (moet niet op max staan) etc spelen.
Die i5 2430M is maar een dual core?
Een groot verschil t.o.v. de i3 2350M?

Skidz

Legacy Member
i5 heeft standaard hogere clocksnelheden en turboboost.
In dit geval heeft de i5 standaard maar 2.4ghz tov de 2.3ghz van i3
Met de turboboost heeft het de mogelijkheid om tot 2.7ghz te geraken op 2 cores en 3ghz op 1 core.

tekn0w!z

Legacy Member
Beter een i3 met een GT 555M of een i5 met bv een GT 550M?

Valt gamen op een 15.4" goed mee?

ALF 2.0

Legacy Member
Waarom kiezen voor een i3 als je binnen je budget een i7 kunt hebben? Bij een laptop is de meerwaarde van een i7 beduidend groter als bij desktops.

Karre

Legacy Member
Reapo zei:
BTO P-Book 15P35-GT555 Actiemodel! - Notebooktotaal.nl | Scherpe prijzen, Degelijk advies, Top

Deze past perfect in jouw plaatje. De Windows-licentie zit er nog niet bij, maar die heb je mss nog van een vorige pc. Als student kun je die licenties ook zeer goedkoop vinden btw.

Op HoGent komt bijna iedereen denk ik wel (alleszins de studenten vanop campus Schoonmeersen) wel zelfs in aanmerking tot een account op MSDNAA waarbij je gratis licenties van eender welk Microsoft product (op Office na) kan krijgen.

tekn0w!z

Legacy Member
Karre zei:
Op HoGent komt bijna iedereen denk ik wel (alleszins de studenten vanop campus Schoonmeersen) wel zelfs in aanmerking tot een account op MSDNAA waarbij je gratis licenties van eender welk Microsoft product (op Office na) kan krijgen.

Een OS hoeft er voor mij niet op.
Dat model heeft dan wel weer een i3...

ALF 2.0

Legacy Member
tekn0w!z zei:
ten koste van de grafische kaart dan?

Heb je mijn link iets hoger dan niet bekeken?

Edit: mijn fout! Ik dacht dat daar ook een i7 in zat. Die zit blijkbaar alleen in het duurdere model van 840 euro. Excuus daarvoor!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan