Archief - samenstelling

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

X_MOH_X

Legacy Member
heej, ik ben van plan een gaming pc te kopen. ik heb zelf een samenstelling gemaakt maar vroeg me af of dit wel goed is? misschien vind er iemand een bottleneck in de samenstelling.

dit is ze voorlopig:


case: Aerocool*XPredator Black Edition**(Retail) -------------------- 119.99euro

moederbord: ASUS*MAXIMUS IV EXTREME -------------------------- 324.00euro

CPU: Intel®*Core™ i7-2600**(Boxed, FC-LGA4, "Sandy Bridge") ----- 279.00euro

CPU-koeling: Enermax*ETS-T40-TA**(Retail, Met T.B.Apollish 12 cm) - 39.99euro

Grafische kaart: 2 keer de XFX*HD6790 (HD-679X-ZDFC) ------ 2X134.99 = 269.80euro
(Retail, HDMI, 2x DVI, DisplayPort, CrossFireX)

RAM: G.Skill*16 GB DDR3-1333 Quad-Kit**--------------------------- 76.90euro
(Light-Retail, F3-10666CL9Q-16GBXL, RipjawsX-Serie)

HDD: Seagate*ST1500DL003**(Bulk, Barracuda Green, Advanced Format) ----129.90euro

voeding: Antec*High Current Gamer HCG-750**(Retail, 4x PCIe) ------ 119.90euro

SSD voor windows en games op te draaien: OCZ*VTX3-25SAT3-120G-- 169.90euro
(Light-Retail, SATA 600, Vertex3)

alvast bedankt,

Mvg,

X_MOH_X

phate_13

Legacy Member
Heel gek systeem. Belachelijk duur moederbord, te dure processor, te veel geheugen, geen goede keuze qua ssd, veel te zware voeding voor die GPU's, maar ook slechte GPU's gewoon (neem snellere modellen).

Kijk eerder snel eens rond hier, er zijn genoeg systemen die hier doorkomen.

En wat is het budget?

X_MOH_X

Legacy Member
op dit moment nog niks dat ik wil houden. ik wil een volledig systeem hebben. maar ging beginnen met de pc zelf.

X_MOH_X

Legacy Member
ja hoor. en moest ik vast lopen heb ik genoeg vrienden die dit kunnen.

Gurt11

Legacy Member
Even bij Alternate.be langgeweest:

Moederbord: AsRock Z68 EXTREME3 GEN3
Processor: Core™ i5-2500K
Geheugen: G.Skill 8 GB DDR3-1333 Kit
Grafische kaart: Sapphire Radeon HD6950 2gb
Processorkoler: Noctua NH-D14
DVD: Samsung SH-222AB
SSD: Crucial M4 CT128M4SSD2 (128 GB)
HDD: Samsung Spinpoint F3 HD103SM (1.000 GB)
Voeding: Cosrair CMPSU-750HX

€ 1204,28

Behuizing is iets subjectiefs, heb ik er dus niet bij gestoken.
Dit systeem is game- en overclock-klaar voor een best mooie prijs ^^
Wanneer de 6950 te weinig wordt, kan je er een in crossfire bij steken. De SSD is betrouwbaarder en even goed als de vertex 3. De processorkoeler is een van de beste die er is en dient om te overclocken, als je dit niet gaat doen, kan er een goedkopere in, een Be Quiet Dark Rock ofzo. Voor de voeding heb ik voor een modulaire corsair 750 watt gekozen, genoeg om crossfire te gaan. Met dan nog eens een stevige overclock erbij kan je misschien de 850 watt nemen, is maar ongeveer 10 euro duurder (of advies aan phate_13 vragen :p).

Hopelijk ben je hier iets mee ^^

phate_13

Legacy Member
Een HD6950 setup zal slechts zo'n 500Watt verbruiken, natuurlijk willen we wat marge, daarom is 650Watt ideaal. Ook met overclock, als je echter tot de laatste druppel uit je CPU wilt halen, alsook je GPU's gaan overclocken, dan zou ik wel voor een gold-labeled 750Watt voeding gaan. 850 Watt is alleszins ruim overkill. De kwaliteit blijft veel(!) belangrijker dan het wattage.

Zeer interessant overigens wat Twinturbo aanhaalt.

Twinturbo

Legacy Member
Bij Jaha ben je voor een gelijkaardige setup 200 euro meer kwijt (wel met 30 maanden garantie).
Bij Alternate 100 euro meer exclusief samenstelling.

Het zal moeilijk zijn om nog goedkoper te vinden.

Thin Liz

Legacy Member
phate_13 zei:
Een HD6950 setup zal slechts zo'n 500Watt verbruiken, natuurlijk willen we wat marge, daarom is 650Watt ideaal. Ook met overclock, als je echter tot de laatste druppel uit je CPU wilt halen, alsook je GPU's gaan overclocken, dan zou ik wel voor een gold-labeled 750Watt voeding gaan. 850 Watt is alleszins ruim overkill. De kwaliteit blijft veel(!) belangrijker dan het wattage.

Zeer interessant overigens wat Twinturbo aanhaalt.

Is dat echt nodig? Ik heb een 500 Watt (450 piek) voeding voor een GTX560Ti, die zelfs meer verbruikt. Works like a charm :) Voor toekomstige upgrades en overclocking kan het natuurlijk geen kwaad...

phate_13

Legacy Member
Ik heb het inderdaad niet zo duidelijk gemaakt en heb het inderdaad over crossfire! Mijn excuses voor de verwarring. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan