Archief - Samenstelling (game) pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dree

Legacy Member
hallo allemaal,

nadat de grafische kaart van mijn laptop het heeft begeven en het dus onherstelbaar is heb ik besloten om een (gaming) desktop te kopen.

Ik heb hier wat gezocht naar wat mensen voorstelden en ben met dit voorstel naar de computerwinkel gestapt:

Behuizing: Cooler Master CM Storm scout
Voeding: OCZ Modxstream pro
Moederbord: Asus Sabertooth P67 B3 Revision
CD/DVD: LG GH22N70 22x DVD-RW Dual Layer zwart SATA
CPU: Intel core i5 2500
Harde schijf: WD 1TB Caviar Black WD 1002FAEX 7200rpm 64mb SATA3
Geheugen: Kingston HyperX blu 4GB
CPU Koeler: Artic cooling freezer Xtreme Rev.2
Grafische kaart: ATI HD6870 1GB DDR5 PCI-express

Nu na wat gepraat en ditjes en datjes, heeft hij enkele aanpassingen gedaan en heeft hij mij het volgende voorgesteld(+ prijzen van de winkel) :

Behuizing + voeding + koeling: Antec Sonata IV Case 620W Ultra Quiet - Black(149,89eu)
Moederbord: Asus P8H61 PRO REV3. 0 (99,90eu)
CPU: Intel Core i5-2500 s1155 6MB - boxed(216,00eu)
Geheugen: Kingston HyperX blu 4GB(66,30eu)
Grafische kaart: Asus ENGTX560 Ti DCII TOP 2DI 1Go DDR5(276,00eu)
Harde schijf: Western Digital 1TB GP 64MB SATA2(144,80eu)
CD/DVD: Lite -On DVD-RW SAW SATA Gen Black(29,90eu)

Voor assemblage vragen ze 45eu en voor windows 7 122.01eu (wat ik veel vind bij jaha is assemblage 30euro en windows 7 99eu, als ik me niet vergis)

Ik denk dat ik alles vernoemd heb. Dit systeem heeft hij voorgesteld aan de hand van mijn verwachtingen voor mijn pc (deftig kunnen gamen, pc met toekomstperspectief)

Is dit een goede pc volgens jullie? Wat is er slecht aan?

Alvast bedankt !

de prijs voor alles is 1149,79 Euro

ATI

Legacy Member
Zou je is prijzen bij alle onderdelen willen zetten,kunnen we vergelijken.

van welke winkel is dit?

dree

Legacy Member
Twinturbo zei:
Dik in het zak gezet.

Ik heb hem nog niet besteld é. En hoeda? kan jij wat meer uitleg geven?

ATI zei:
Zou je is prijzen bij alle onderdelen willen zetten,kunnen we vergelijken.

van welke winkel is dit?

Done.
De winkel is VDH Soft in Sint-Denijs-Westrem

mdgf

Legacy Member
Neem zeker de i5 2500k, anders is die niet overklokbaar (zelfs al wil je dat nu niet doen, de optie open houden is een no-brainer). Dan moet je wel een p67/z68 mobo hebben.

Alles is veel te duur daar, gpu 50€, hdd 30€, mobo 30€, case/psu kan een stuk goedkoper, geheugen kan 4x (!) goedkoper, dvd-rw 13€ goedkoper.

Dus kijk maar ergens anders, als je met assemblage wilt kun je bij jaha kijken, anders power4pc of een nederlandse shop (azerty, salland,...).

Qua graka wacht je best, op 9 januari komt de 7950 uit en dat zou wel eens voor wat serieuze verschuivingen kunnen zorgen, nadeel is wel dat die kaart dan wss nog niet beschikbaar gaat zijn, dus het zou nog wel efkens wachten kunnen worden.

ATI

Legacy Member
Alles is veel te duur daar, gpu 50€, hdd 30€, mobo 30€, case/psu kan een stuk goedkoper, geheugen kan 4x (!) goedkoper, dvd-rw 13€ goedkoper.

Idd,zou ik zeker niks kopen.

dree

Legacy Member
mdgf zei:
Neem zeker de i5 2500k, anders is die niet overklokbaar (zelfs al wil je dat nu niet doen, de optie open houden is een no-brainer). Dan moet je wel een p67/z68 mobo hebben.

Alles is veel te duur daar, gpu 50€, hdd 30€, mobo 30€, case/psu kan een stuk goedkoper, geheugen kan 4x (!) goedkoper, dvd-rw 13€ goedkoper.

Dus kijk maar ergens anders, als je met assemblage wilt kun je bij jaha kijken, anders power4pc of een nederlandse shop (azerty, salland,...).

Qua graka wacht je best, op 9 januari komt de 7950 uit en dat zou wel eens voor wat serieuze verschuivingen kunnen zorgen, nadeel is wel dat die kaart dan wss nog niet beschikbaar gaat zijn, dus het zou nog wel efkens wachten kunnen worden.

ATI zei:
Idd,zou ik zeker niks kopen.

Ik heb ondertussen ook al de prijs gevraagd aan enkele andere computerwinkels, nu wachten wat zij voorstellen.

Buiten de extreem dure prijs, is het qua systeem in orde?

Vic 40+

Legacy Member
Ik weet niet of je er wat tegen hebt om in nederland te bestellen,dus dat moet je dan maar laten weten.Ik vind het 't makkelijkst om via tweakers wat samen te stellen.;)

Ga je de hd uit de laptop nog gebruiken?Of als opstart hd,dus inc.windows (?),of dat je 'm formatteert voor als opslag?Hoe groot is die dan in gb?

Ik heb de volgende samengesteld alleen met een ssd vanwege de hd in de laptop (als opslag dan),wat veranderd kan worden.De koeler heb ik ook een review over en kan ook aangepast worden zoals de rest natuurlijk.
De samenstelling,
Bestelkosten berekenen | Tweakers.net Pricewatch
scroll even naar boven voor de lijst.

De extra kosten voor als je 'm niet zelf in mekaar steekt,
Snel, sneller, Afuture Categorie - 44489 producten online
Plus nog een €10 a €15 aan transport denk ik.Zie,
Snel, sneller, Afuture Static Page - 44489 producten online

Review koeler,
Thermalright Macho HR-02 CPU Cooler

Ik hoor vast nog wel of er wat anders kan,maar dat is aan jou.:)

Groeten Vic.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan