Archief - Samenstellen budget PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cakeman

Legacy Member
Mijn moeder zou graag een PC kopen om te surfen, te mailen en haar boekhouding te doen (in excel).
Nu is haar budget erg klein: 500 euro.

Wat voor iets is aan te raden in dat geval? Ze heeft dus echt alles nodig: PC, scherm, muis, toetsenbord en speakers (tenzij die in het scherm zitten). Ze zou het liefste een LCD scherm hebben vanwege de plaatsbesparing, maar dan wordt het moeilijk om tegen de 500 euro te blijven denk ik.

Ik had aan het volgende gedacht (tones.be), maar ik ben niet 100% mee de hardware van tegenwoordig.
Code:
AOpen QF50D Black Case				 51,90
MSI K8NGM-V Socket 754				 70,00
AMD 64 3000+ Sempron S754 Boxed + Cooler	 91,00
Corsair 512MB PC3200 ValueSelect		 49,95
Nec DVD Black					 23,50
Nec Floppy Black				  7,45
Western Digital 80GB 8MN SATA150 7200RMP	 60,60
Logitech Deluxe Access Keyboard			 17,35
Logitech RX300 Black Optical Mouse		 14,00
Philips 107S61 17Inch Flatron			153,00

TOTAAL:						538,65

3lb4rt0

Legacy Member
Zit er een voeding in de kast? Want anders da ga ge wel nodig hebben en ja voor de rest da ziet er wel goed uit, maar ik denk da die processor wel wa lager kan toch als het enkel maar de bedoeling is office en soort gelijke dinges te gaan gebruiken. Da vind ik toch, en is daar een windows en office enzo bijgerekend want da kost ook wel wa geld extra.

3l b4rt0

Cakeman

Legacy Member
Daar zit een voeding van 300 Watt in. Dat moet voldoende zijn, niet?

RealFlub

Legacy Member
dit is zeker voldoende.
ziet er goed uit voor kantoor toepassingen. mss een 2800+ nemen om geld te besparen.

n0sTRa

Legacy Member
Maxline C8029-B34 black (met zilveren zijpanelen) ZONDER VOEDING:26.00 €
Maxline voeding 350W + Stroomkabel: 13.50 €
Western Digital 80 Gb 7200rpm SATA WD800JD, SATA: 59.00 €
AMD Sempron 2600+ sock754 (Boxed, met cooler ): 71.00 €
MSI K8MM3-V S754, VIA K8M800,VGA: 56.00 €
TakeMS 512Mb DDR PC3200 (DDR400) CAS 2.5: 42.00 €
ASUS DVD 16x48 IDE Retail , BLACK + Software: 22.50 €
"Neovo F417BS 17"" TFT zw/zil (12ms) - 3 j on-site - BESTE KOOP PC Magazine!" : 239.00 €
Logitech Cordless Internet Pro Desktop Black, BE-layout : 29.90 €

totaal 558.90 €

ietske erover maar met tft :) komt van itware.be

Speciall

Legacy Member
n0sTRa zei:
Maxline C8029-B34 black (met zilveren zijpanelen) ZONDER VOEDING:26.00 €
Maxline voeding 350W + Stroomkabel: 13.50 €


Die kast en voeding is qua kwaliteit nu niet te vergelijken met Aopen, beter ff 10€ meer voor een kast met goei voeding en koeling (in die Aopen zit standaard een 120mm fan)

Yank

Legacy Member
Met 17" CRT:
Aopen QF50A zwart 300W met airguide 24pins € 54,00 € 54,00 [Wissen]
AMD Box Sempron64 2800+ socket 754 € 81,00 € 81,00 [Wissen]
NEC DV-5800D DVD 16x zwart € 22,00 € 22,00 [Wissen]
FDD Sony zwart € 8,00 € 8,00 [Wissen]
Apacer 512 mb DDR PC 3200 CL2.5 € 46,00 € 46,00 [Wissen]
Seagate 80 Gb SATAII 3.0 GB/S 7200rpm 8mb € 59,00 € 59,00 [Wissen]
Gigabyte K8VM800M micro ATX socket 754 € 59,00 € 59,00 [Wissen]
Logitech Internet Pro cordless desktop zwart € 33,00 € 33,00 [Wissen]
CTX EX711F 17" CRT zilver/zwart 0.20 1600x1200 € 130,00 € 130,00 [Wissen]
Totaal: € 492,00 bij jaha.be

Maar voor beetje dat het meer kost zou ik config van nostra nemen met TFT.

n0sTRa

Legacy Member
Speciall zei:
Die kast en voeding is qua kwaliteit nu niet te vergelijken met Aopen, beter ff 10€ meer voor een kast met goei voeding en koeling (in die Aopen zit standaard een 120mm fan)

m'n systeem die ik voorstel is zeker snel genoeg om wat te surfen, mailen, office toepassingen, muziek en film toepassingen, ...... Kwaliteit van de kast zal de aopen mss iets beter zijn maar voor een licht pc'tje die toch niet van de eene na de ander lan zal versleept worden zal de case die ik voorstel zeker zen dienst bewijzen. Over die 120mm fan zou ik dit aanraden: haal da er vlug uit, weer enkele db's gespaard want de hardware die erin zit zal nu nie echt warm krijgen. Nuja topic starter zen moeder wou graag nen tft, in men config heeft ze eentje voor 50 euro meer .... keuze is vlug gemaakt d8 ik.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan