Archief - revodrive of ssd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Massie

Legacy Member
ik heb nu een vertex 2 60GB ssd. Zowel performance als storage is gewoon te laag geworden. De beloofde snelheden worden welnooit gehaald, maar in crystaldiskmark 150MB/s seq als recentste resultaat en het blijft maar dalen. Vorige keer (2 maanden) had ik nog 175.

Ik heb wel een P45 moederbord, dus nog geen ondersteuning voor SATA 6GB/s. Toch ben ik aan het kijken voor een nieuwe ssd, mijn oog viel op de wildfire van patriot, vertex 3 of samsung 830. Aan de andere zijde hebben we nog wel de revodrive 3 120GB die een kanshebber is. Gezien ik nog een pci express x8 slot overheb en nog niet aan crossfire denk.

Is een een groot voordeel bij mijn gebruik om toch een revodrive te nemen. Ik speel games zoals assassin's creed, call of duty, crysis, etc. Veel grafische toepassingen zoals renderen van 3D objecten met 3DS max, programmeren, after effects en premiere waar ik mijn 3DS objecten wel is in gebruik, soms maar minder frequent is photoshop.

Als je PCMark vantage resultaten bekijkt. Is de prestatiewinst minimaal. Is een advanced gebruiker zoals mij daar iets mee?

phate_13

Legacy Member
Persoonlijk zou ik het gewoon bij een gewone ssd houden. Die revodrives zijn meestal een stuk duurder en het merkbare prestatieverschil is geloof ik ook niet zo hoog.

Qua ssd zou ik dan ook losweg voor de samsung 830 series kiezen. De patroit en Vertex 3 hebben beide een sandforce controller. Momenteel zouden de problemen daarmee opgelost moeten zijn, maar persoonlijk blijf ik het wat wantrouwen. (Oftewel een Crucial M4, Intel 510 of Plextor M2P.)

Voor de zekerheid ook : Je gebruikt toch Windows 7 he? :)

Massie

Legacy Member
ja ik gebruik windows 7.
Met een P45 moederbord zonder SATA 3 controller, is het dan wel bruikbaar? Voor mijn toepassingen is een multi core processor belangrijker, maar om ram + cpu + moederbord te vervangen.
Stel dat ik een ssd koop, ik zit hier met een obsidian 800D. De hotswap van deze case, is dat onafhankelijk van SATA 2 of 3 of moet dat vervangen worden?

phate_13

Legacy Member
Dat is zeker bruikbaar. Dat is allemaal compatibel met elkaar. De peak sequentiële snelheden zul je dan van een nieuwere ssd inderdaad niet kunnen benutten. Maar je maakt me niet wijs dat 280MB/sec te traag is. De random access snelheden zijn veel belangrijker, en deze worden niet belemmerd door een sata-2 aansluiting.

Lijkt me onafhankelijk te zijn van SATA-2/3 ja.

Massie

Legacy Member
ik haal geen 280 meer. Ik blijf maar zakken sinds enkele maanden. 150 is geen 280 hé. Misschien firmware update, dat heb ik nog niet geprobeerd.

phate_13

Legacy Member
Ik bedoel dat je met een nieuwe ssd, gecapt op Sata-2 dat zou moeten halen als snelheid.

En ik zou zeker de firmware eens updaten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan