Archief - (Relatief goedkope) gaming PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Duffman-

Legacy Member
Hey,

mijn broer en ik hebben een nogal outdated PC en zijn beide van plan om te upgraden. Mijn broer gaat een volledig nieuwe PC bestellen (op harde schijven na) en ikzelf ga toch ook een grondige upgrade doorvoeren.
We hadden deze config in gedachte:
Click

We zijn redelijk prijsbewust tewerk gegaan en zouden graag rond dit bedrag (750 euro voor mijn broer, 475 voor mezelf) blijven. De componenten waar "2x" bij staat zijn (logischerwijs) componenten voor ons allebei, terwijl de 1x-componenten enkel zijn voor mijn broer zijn PC.

Ik heb zelf nog een 500watt voeding steken (ook van Antec) maar die is ondertussen al wel een viertal jaar oud denk ik. Kan ik deze nog gebruiken voor deze setup of zou ik toch ook naar een nieuwe voeding moeten uitkijken?

Greetz en alvast bedankt,
Duffman-

FlameDB

Legacy Member
ja die voeding kan je nog gebruiken, en gezien je budget lijkt me dat de meest logische config. Een andere mogelijkheid zou een i3 2100 zijn met een goedkoop sandybridge mobo.

verreckie

Legacy Member
Als kast is daar ook al de opvolger van, nl. Silencio 550 (mocht je dit niet weten).

Neem de 64 bit windows, 32 bit versie ondersteund maar tot 4Gb ram.

Duffman-

Legacy Member
verreckie zei:
Als kast is daar ook al de opvolger van, nl. Silencio 550 (mocht je dit niet weten).

Neem de 64 bit windows, 32 bit versie ondersteund maar tot 4Gb ram.
How ja ben dit vergeten te updaten. Thanks om mij erop te wijzen.

Btw; die OEM editie, gaat die sowieso werken op zijn PC? Ik dacht dat OEM normaal gezien wordt geleverd bij een pre-built PC van een bepaald merk, of bij een laptop.

//edit: zit er enig verschil op deze 2 kaarten:
https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-113082
https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-106524

Ze kosten precies even veel ... Effective clockspeed van die EVGA is precies wel iets hoger ...

Redraptorx

Legacy Member
Je hebt telkens maar een druppeltje koelpasta nodig dus met 1 tube ga je heel lang toekomen. Er zit trouwens al koelpasta op je standaard koeler die bij de cpu zit dus eigelijk heb je het niet eens nodig, tenzij je gaat overclocken of je je koelpasta wilt vervangen om die paar extra graden te winnen.

Duffman-

Legacy Member
Ok, thanks. 1 tube it is.:)
't is gewoon om eens te vervangen a x aantal maanden/na een jaartje.

phate_13

Legacy Member
Moederbord kan goedkoper lijkt me : Asrock 970 Extreme4 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
Een 955 is niet merkbaar trager. Kan soms toch al eens 10 euro goedkoper zijn, dus ook de betere keuze.
Is er een reden dat er voor de W7 professional word gekozen? En neem zeker 64Bit!
Wattage van de voeding zou wat lager mogen.

En wat voor type Antec voeding heb je nu?

Duffman-

Legacy Member
Hey Phate,

bedankt voor de opmerkingen. Momenteel heb ik een EarthWatts van 500 watt.(die om en bij de 4 jaar oud is)
Reden voor de w7 pro zijn betere netwerkmogelijkheden en winxp compatibility.

Greetz

dawnzolino

Legacy Member
ik zou toch opteren voor een intel setupje (zeker de sandy bridge), ga je beetje langer meegaan en kan eventueel een nieuwere generatie grafische nog trekken ;)

edit:

na je budget the zien is er namelijk geen optie vr een een degelijke intel cpu. de AMd should do te work, en overclocken wss nog eens goed ;)
kijk eens in het ATI segment? zijn sommige 6950 niet goedkoper? vorige week een maat van me nog eentje gekcht vr 239

just my 2 cents

wieda

Legacy Member
Hoi Duffman, lang geleden (ab).
Een 955 is niet merkbaar trager.
en
Asrock 970 Extreme4

M.i. de goede/betere keuze.

De voeding moet zeker nog in orde zijn of je wilt zuiniger met je elektriciteit omgaan.
Waarom anders veranderen als deze zijn/haar job goed doet?
Eveneens best voor ATI VGA's gaan.

Groeten.

Edit: Alt Binari...

Duffman-

Legacy Member
wieda zei:
Hoi Duffman, lang geleden (ab).


M.i. de goede/betere keuze.

De voeding moet zeker nog in orde zijn of je wilt zuiniger met je elektriciteit omgaan.
Waarom anders veranderen als deze zijn/haar job goed doet?
Eveneens best voor ATI VGA's gaan.

Groeten.
Oké, thanks voor de tips!
Waarom is een ATI-kaart de betere keuze? Ik heb al mijn hele leven GeForce gekocht dus ben misschien wel wat bevooroordeeld.

De reden dat ik dat moederbord heb gekozen is omdat ik altijd al Asus heb gehad. Aangezien AsRock ook wel betrouwbaar zal zijn is het misschien inderdaad beter dit aan te passen.

@Wieda: care to freshen up my mind? Wat bedoel je precies met ab? Ancienne Belgique of heb je een andere Duffman voor?:p

@TimmyFrag: ik kan deze GTX 260 aankopen aan €220.

phate_13

Legacy Member
Goh, GTX560 Ti en HD6950 zijn nogal aan elkaar gewaagd. De GTX560 Ti is de enige echt interessante kaart bij Nvidia. De HD6950 2GB is echter wel wat zuiniger en naar de toekomst toe wat interessanter.

Twinturbo

Legacy Member
Als je een beperkt budget hebt kan je altijd kijken naar een msi gtx 560 ti twinfrozr II als je bij 1 kaart gaat blijven, die kan je al vinden vanaf een 200 euro en heeft een uitstekende koeler.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan