Archief - Redcoon NL <-> BE immens prijsverschil?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KenHas

Legacy Member
Gebeurt regelmatig. Komplett is ook zo'n shop. Soms grote prijsverschillen tussen verschillende landen.

Tja, is nu eenmaal een nadeel van in Belgie te wonen. Electronica is een stuk duurder en meestal voor exact hetzelfde

phate_13

Legacy Member
Je moet dat toch eens verder bekijken hoor. Het is nu al 5 jaar geleden dat ik recht gehad heb, maar volgens mij moet je kunnen bestellen bij de buitenlands shop. Ik wou dat ik je preciezer kon vertellen hoe dit zat, maar het zou mogelijk moeten zijn.

Musk

Legacy Member
phate_13 zei:
Je moet dat toch eens verder bekijken hoor. Het is nu al 5 jaar geleden dat ik recht gehad heb, maar volgens mij moet je kunnen bestellen bij de buitenlands shop. Ik wou dat ik je preciezer kon vertellen hoe dit zat, maar het zou mogelijk moeten zijn.

Ik denk als er eenzelfde shop is in eigen land dat ze je kunnen verplichten om enkel in dat land te kopen.


Heb je misschien kennissen/familie in NL dan kan je het natuurlijk zo regelen.

phate_13

Legacy Member
Welja, ik dacht van niet, het voorbeeld dat ik gezien was iets van verschillende prijzen van parkerpennen bij verschillende amazon sites. (Of een gelijkaardige site.) En in het land van de besteller waren deze veel duurder. Kwam er op neer dat die deze pennen heeft gekocht, rechtzaak had gestart en gewonnen omdat hij deze lagere prijs niet kreeg.

Maar het gaat wat moeilijk zijn voor mij om hier verder over uit te wijden/in discussie te treden aangezien het zo lang geleden is. :)

Musk

Legacy Member
En om meteen een rechtzaak op te starten lijkt me ook wat zot, aangezien je automatisch naar de .be site wordt doorverwezen als je iets wil bestellen op de .nl :)

phate_13

Legacy Member
Natuurlijk moet je geen rechtzaak gaan starten, als particulier is dat niet interessant. Al heeft dat doorverwijzen er absoluut niets mee te maken, met wat ik bedoel.

Musk

Legacy Member
phate_13 zei:
Natuurlijk moet je geen rechtzaak gaan starten, als particulier is dat niet interessant. Al heeft dat doorverwijzen er absoluut niets mee te maken, met wat ik bedoel.

je bedoelt toch dat je er in principe moeilijk over zou kunnen doen dat je niet mag kopen in de NL.shop?


En met dat doorverwijzen bedoel ik dat je niet eens de kans krijgt om moeilijk te gaan doen omdat je geen bestelling kan plaatsen ;)

phate_13

Legacy Member
Daarover zou je moeilijk kunnen doen inderdaad. En je kunt moeilijk doen via een mailtje he. ;)

Maar welja, ik ga het hier bij laten. Indien je dit pad wilt volgen, dan zul je eerst ook nog elders informatie moeten inwinnen. Met vage argumenten gaat het zeker niet lukken. :)

*Edit*: Ik herinner mij juist dat het wellicht iets te maken heeft met het vrij verkeer van goederen en diensten in de EU.

devil

Legacy Member
dan kan je beter op 4Launch.nl kopen dan heb je NL prijzen en die levren na belgie.
ik heb daar een tv gekocht, die hier bij vandenborre 2200 stond en hbe die daar voor 1800 gekocht ;)

Skoebiedoe

Legacy Member
In Nederland is de btw 19% en in Belgie 21% plus die verwijderingsbijdrage ( weet niet of ze dat in Nl kennen.)

Flatline

Legacy Member
kunnen jullie via firefox op redcoon.be. sinds gisteren komt er altijd: error Deze site is tijdelijk niet bereikbaar.
Probeert u het alstublieft later nog een keer. op
op internet explorer werkt krijg ik geen error

Brick Top

Legacy Member
Flatline zei:
kunnen jullie via firefox op redcoon.be. sinds gisteren komt er altijd: error Deze site is tijdelijk niet bereikbaar.
Probeert u het alstublieft later nog een keer. op
op internet explorer werkt krijg ik geen error

Hier werkt ie gewoon op firefox hoor.

KenHas

Legacy Member
redcoon.be werkt hier gewoon via firefox

Weet eigenlijk niet of je een organisatie als redcoon kan verplichten te leveren. Als ze gewoon zeggen van "bij een bestelling vanop redcoon.be is er geen verzending naar belgie mogelijk", dan kan je er niet veel aan doen, volgens mij.

Over vrij verkeer van goederen. Dacht dat dat sloeg op een vrijheid van iets, niet op verplichting. Je bent dus vrij om iets in te voeren, zonder heffingen of douanerechten. Maar volgens mij kan je een bedrijf niet verplichten iets uit te voeren.
Ik heb daar nooit niets over geleerd of zo, gewoon keer toevallig gelezen op internet (denk ik)

Selderijstok

Legacy Member
Ze hebben dat wel nog gedaan, in december 2010 mijn TV gekocht op redcoon.nl, eventjes een prijsverschil van 700euro met mediamarkt hier.

Lan

Legacy Member
Bij iishop staat die 520 &#8364; incl BTW en dat is gewoon in België.
Vergeet niet dat redcoon gekocht is door de groep die ook Mediamarkt en Saturn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan