Archief - receiver en/of luidsprekers

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The Frak

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een vervanger voor m'n huidige stereo-installatie maar ik weet niet direct wat ik best eerst aanpak.

Momenteel heb ik een Marantz 2235B staan van meer dan 30j oud. De tijd laat zich echter voelen; de rubberen rand rond de midrange is volledig weggesleten en het gebeurt meer en meer dat de tuner het even laat afweten of het linker kanaal plots stiller speelt dan het rechter (of omgekeerd). Tijd dus voor een upgrade/vervanging. :unsure:

Eerst dacht ik om alles te laten repareren maar na wat rondzoeken blijkt dat dit toch snel 300+ euro zal kosten. Ik ben wel fan het vintage-design van de receiver (de luidsprekers niet zo) maar ik vraag mij af of het nu niet beter is om te investeren in nieuw materiaal.

Budget zou ik willen leggen op zo'n 400 à 500 euro.
Omdat ik graag films en series kijk dacht ik te investeren in een surround receiver, voornamelijk omdat deze meer mogelijkheden hebben qua aansluitingen. Het lijkt me wel handig dat ik alle videomateriaal (pc, dvd, decoder) via één kanaal naar m'n scherm leid.
Muziek zal echter de hoofdbrok blijven; bronmateriaal bestaat uit cd's en v0 mp3's, afgespeeld via cd-speler, laptop of iPod Touch.
Graag had ik terug deftig materiaal dat enkele jaren (10+) kan meegaan. Gezien het relatief lage budget (aankoopprijs van de Marantz met luidsprekers was 30j geleden omgerekend €500) zal het dus waarschijnlijk kiezen worden tussen nieuwe speakers of een nieuwe receiver.

Als iemand mij in de juiste richting kan wijzen, zal ik zeer dankbaar zijn. :applause:

Lan

Legacy Member
Wil je een prima prijs/kwaliteit dan zijn dit de merken (in willekeurige volgorde)
- Onkyo
- Pioneer
- Yamaha
De laatste generatie zijn volledig netwerk en dlna capable, kunnen alles up-converteren naar 1080p (onky zelfs naar 4k).

Kijk even naar deze bekende site: Best Buys Home cinema amplifiers | whathifi.com
Mooie review en een best-of lijst per budget.

Mijn favorieten in dit budget: Onkyo 609 of 709; Yamaha RX-V671/771
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan