Archief - Ram geheugen bijsteken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

awaces

Legacy Member
Hallo,
zoals de titel zegt zou ik graag wat meer RAM in mijn computer steken,
ik heb nu 2 latjes van 2 Gb zitten en zou er graag nog 2 bij steken

Moederbord
Supports DDR3 2400+(OC)/2133(OC)/1866(OC)/1600/1333/1066 non-ECC, un-buffered memory

Welke zijn aan te raden voor mij ?
Mvg

-BVR-

Legacy Member
1. Je hebt toch een 64-bit OS?
2. Geef eens de rest van je specs.
3. Wat wil je net bereiken met meer geheugen?

mdgf

Legacy Member
Het goedkoopste.
Uiteraard wel zeker weten dat je DDR3 moet hebben.

Dat gezegd zijnde is meer geheugen steken als je dit niet nodig hebt (ik zeg niet dat dat persé zo is hé) altijd je geld wegsmijten (doet niks). Je kunt het wel overwegen met het idee van: later gaan de prijzen stijgen en dan heb ik het misschien nodig.

en:
BramVroy zei:
1. Je hebt toch een 64-bit OS?
Anders heb je daar ook niet te veel aan, tenzij je met PAE wilt klooien.

awaces

Legacy Member
Ik zou willen overstappen naar een 64-bit OS
Vandaar mijn voorkeur naar 8 Gig ram

Maar dan verandert mijn vraag eerder, is 64 Bit veel beter dan 32 ?

400W voeding
Gt240 videokaart
I5 750 2,5 Mhz processor
Asrock P55M mobo

-BVR-

Legacy Member
Voornaamste verschil is dat je bij 32 bit maar iets van een ~3,xxGb ram-geheugen zal kunnen gebruiken. De beperking van 64 bit is vele malen hoger. M.a.w.: als je een 32 bit OS hebt, zal het niet uitmaken of je nu 4Gb of 8 hebt, want je zal er toch maar 3,xx van kunnen aanspreken.

OT: het lijkt me geldverspilling. Ram-geheugen zal je computer niet zomaar sneller maken, enkel in bepaalde zaken zal je een (degelijke) prestatiewinst zien. Bij zaken zoals grote 2d- en 3d-bewerking en bij het draaien van virtuele machines. Bij games of gewoon internetten en surfen zit je met 4Gb meestal wel goed. Als je echt een performanceverschil wilt zien kan je best doorsparen voor:
- een SSD (office/internet/programma zullen veel sneller opstarten, werken, lezen/schrijven)
- een nieuwe grafische kaart (gericht naar games dus)

awaces

Legacy Member
Bedankt voor de duidelijk info Bram!
Ik kwam tot conclussie dat ik dan beter gewoon bij mijn 32 Bit OS en mijn 4 gig ram blijf :)

Tenzij een 64 Bit systeem natuurlijk een groot verschil oplevert qua prestaties

-BVR-

Legacy Member
Nee hoor, het werkt niet sneller dan een 32 bit OS.

Graag gedaan.

awaces

Legacy Member
64 bit met 8 gig > 32 Bit met 4 gig ??
Is dit verschil groot ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan