Archief - Ram 2*1Gb

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jannick werckx

Legacy Member
Ik vraag me af welke setjes degelijk zijn voor mijn budget (max.180€..)
Mag in buitenland aangekocht worden (eventueel zelfs tweedehands) en het moet zeker om te oc'en zijn.
Laat de voorstellen maar komen..

Jannick

Yank

Legacy Member
- je bedoelt 2x1GB?
- 180€ is zowiezo al weinig voor 2GB kitje (als je met Belgische prijzen rekent), dus echt overklokken mag je eigenlijk vergeten. Enigste wat misschien nog beetje past is Gskill 2GB NS (189€ @ jaha.be), in review van madshrimps gaan ze tot 230 @ 2.5-3-3-8.

jannick werckx

Legacy Member
Ow, inderdaad 2*1Gb, my mistake :)
Zoals ik al zei mag het ook in buitenland worden aangekocht, of zelfs 2de hands (dus als iemand iets in aanbieding heeft, let me know..).
En oc'en is een must (moet toch wat meer doen dan 230Mhz hoor ..) dus wordt het zoeken tot ik een setje heb dat goed te oc'en is en binnen mijn budget blijft.

Jannick

jannick werckx

Legacy Member
Ja, juist ja maar dat setje gaat 80€ boven mijn budget ..

jannick werckx

Legacy Member
Iemand enig idee of deze latjes ook per 1*1GB te verkrijgen zijn ipv onmiddelijk een setje van 2*1GB ?

Gskill 2 x 1Gb DDR PC3200 CL2-3-2-5(F1-3200PHU2-2GBZX)
of
OCZ PC-3200 DDR400 EL 2X1GB 2-3-2-5
of
OCZ EL DDR PC-3200 2x1024MB Dual Channel Platinum XTC 2-3-2-5

Dan zou ik nu 1Gb ervan kope om achteraf nog 1Gb bij te kopen.

Jannick

murrey

Legacy Member
ik ga me binnekort (wnn de centjes binnenzijn) die G.SKILLS 2x1GB ZX 2-3-2-5 gaan halen.
2x512mb is teweinig voor de nieuwste games imo

Yank

Legacy Member
Bij jaha kost 1x1GB Gskill ZX 125€.

Die latjes van OCZ bestaan volgens site ook in 1x1GB, maar 'k zou niet weten waar je ze kunt vinden. Vraag eens bij paar winkels die OCZ verkopen.

@murrey: als ge op hoge resoluties en met veel detail wilt spelen

neomitochondria

Legacy Member
je kan eens zoeken op tweakers.net of idealo.de voor je setjes.

jannick werckx

Legacy Member
Ik zie net dat die ZX-serie van Gskill een value serie is ? :confused:
Iemand ervaring met deze latjes ?
Als ze inderdaad overclocken als een normale value serie (niet zoals mijn corsair valuelatjes die 260Mhz doen op 2.5-3-3-6:love: ) dan ben ik van plan de XTC van OCZ te kopen 1*1Gb, iemand ervaring met deze latten ??

Jannick

Samadhi

Legacy Member
jannick werckx zei:
Ik zie net dat die ZX-serie van Gskill een value serie is ? :confused:
Iemand ervaring met deze latjes ?
Als ze inderdaad overclocken als een normale value serie (niet zoals mijn corsair valuelatjes die 260Mhz doen op 2.5-3-3-6:love: ) dan ben ik van plan de XTC van OCZ te kopen 1*1Gb, iemand ervaring met deze latten ??

Jannick

ZX ==> als je niet wilt overclocken !

HV, HX, HZ ==> als je wel wilt overclocken !

Voor de PRIJS moe je het nie laten ! :unsure:

bvb. mijn geheugen draait NIET of slecht op 2-2-2-5 ... daarom moet ik overclocken met soepelere timings omdat dat geheugen ook daartoe voorzien is .... ik bedoel maar dat je keuze rams gebaseerd moet zijn op wat je ermee gaat doen !

Die ZX serie van Gskill is heel goed geheugen :niceone: , just keep in mind there are not ment to be extremely overclockable ...

jannick werckx

Legacy Member
3-3-3-8 zijn ook niet bepaald strakke timings hé ...
En het is wel de bedoeling serieus wat te oc'en , anders haal ik wel gewone corsair value latjes, ik haal nu met mijn VALUE corsair 2*512Mb 260Mhz op 2.8V op 2.5-3-3-6 .. en dan ga ik geen 80€ meer geven voor die OCZ als ze slechter oc'en dan simpele corsairlatte ze :crazy:.
En iemand ervaring met platinum of titanium serie van OCZ?

Jannick

murrey

Legacy Member
jannick werckx zei:
3-3-3-8 zijn ook niet bepaald strakke timings hé ...
En het is wel de bedoeling serieus wat te oc'en , anders haal ik wel gewone corsair value latjes, ik haal nu met mijn corsair 2*512Mb 260Mhz op 2.8V op 2.5-3-3-6 .. en dan ga ik geen 80€ meer geven voor die OCZ als ze slechter oc'en dan simpele corsairlatte ze :crazy:.
En iemand ervaring met platinum of titanium serie van OCZ?

Jannick
mijn OCZ's doen 285mhz 2.5-3-3-7 op 2.85v
en 300mhz met iets lossere timings en meer vdimm
maar van latjes van 1GB kunde gwn ni anders verwachten.
256mb overclocked in algemeen ook beter als 512mb latjes.

ge denk dat die PC4000 latjes uber overclocken, maar die zijn gwn om aan 250mhz te draaien.
maar een A64 kan max PC3200 aan dus zit ge 50mhz underclocked dus moet ge niveel meer hebben voorda ze 280 doen eh.
PC3200 clockt mintens eve goe want die beginnen onmiddelijk aan hun limiet, die PC4000 draaie normaal al aan 250mhz dus ist ni moeilijk om de 280 te halen.

DjNeo

Legacy Member
Corsair DDR 1024MB 400Mhz PC3200 Value Select zo'n kitje kost 87€
Als je er twee koopt dan zit je nog onder je budget

Als ik me nie vergis zijn deze latjes verkrijgbaar in de computerwinkel in gent aan de Sint-kwintensberg.

jannick werckx

Legacy Member
Ja juist .. leuk van u om zelfs de eerste post te lezen van de threadstarter (ik dus) .
Er staat dat het een MUST is om te oc'en (ik heb atm ongelooflijk veel geluk met mijn 2*512Mb corsair Value latjes, ze draaien op 2.5-3-3-6 260Mhz stabiel op 2.8V:love: , maar denk niet dat ik zoveel geluk zal hebben bij het volgende setje dat ik van de value serie koop).
Dus OC'en is een MUST, geen value series van corsair dus ..
What about kingston HyperX, lijken me ook wel leuke latjes, iemand ervaring mee?
En welke chips zitten er op de ZX'en van Gskill, iemand enig idee ?

Jannick

n0sTRa

Legacy Member
op de ZX Infineon CE-6, op de HZ Samsung UCCC. Die halen bij mij 280 a 290 MHz op losse timmings.

jannick werckx

Legacy Member
En kunde die HZ ook in een 1*1Gb module verkrijgen ? En hoeveel kost dat dan?

Jannick
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan