Archief - Radeon X1900 XT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vegitto

Legacy Member
Ik vraag mij af of die all verkrijgbaar is in belgie, en wat is nu dat ding met PCI en AGP ofzo, want ik heb gehoord dat er 2 versies zijn van de zelfde kaart maar een PCI en ander AGP, En hoeveel gaat dat spul kosten, ik ben een beetje een n00b ivm hardware

Yank

Legacy Member
X1900XT is zeker al verkrijgbaar, kijk maar bij shops als tones, forcom, jaha,... Kost goeie 500€
Maar eigenlijk kunt ge voor ongeveer evenveel de 7900GTX kopen, die toch wat sneller is.

PCI-express is nieuwe standaard, de vervanger voor AGP. De nieuwste kaarten worden niet meer op AGP gemaakt, enkel PCI-e en je moet zorgen dat je moederbord dat ook ondersteunt.

vegitto

Legacy Member
Yankee zei:
X1900XT is zeker al verkrijgbaar, kijk maar bij shops als tones, forcom, jaha,... Kost goeie 500€
Maar eigenlijk kunt ge voor ongeveer evenveel de 7900GTX kopen, die toch wat sneller is.

PCI-express is nieuwe standaard, de vervanger voor AGP. De nieuwste kaarten worden niet meer op AGP gemaakt, enkel PCI-e en je moet zorgen dat je moederbord dat ook ondersteunt.
Ik ben geen fan van nvidea, enneh hoe kunt ge weten welk dat uw moederbord dat ondersteunt, ik heb momenteel een radeon 9800 XT

pussylord

Legacy Member
vegitto zei:
Ik ben geen fan van nvidea, enneh hoe kunt ge weten welk dat uw moederbord dat ondersteunt, ik heb momenteel een radeon 9800 XT

OFF Topic : Zoals je zegt, ben je een noob in hardware. Op wat baseer je je dan als je zegt dat je geen fan bent van Nvidea? Als je nog niet het verschil weet tussen AGP en PCI-E, weet je dan wat de voornaamste verschillen zijn tussen ATI- en Nvidea-kaarten?

Altijd da fanboy gedoe, pfff. Maar hey, wie ben ik he :)

dCore

Legacy Member
Waarom als hardware noob geen nVidia kopen?

er zijn geen deftige argumenten om als niet kenner ATI te kopen. Het verschil ingame zie je niet. En je bankrekening zal zeker nVidia kiezen.

De nieuwe kaart van nVidia is trouwens een stukje sneller dan die van ATI

Slaxz

Legacy Member
dCore zei:
De nieuwe kaart van nVidia is trouwens een stukje sneller dan die van ATI
niet bepaald, op de meeste benches met HDR, AA, AF of FSAA aan wint de X1900XTX van de 7900GTX
alleen is die kaart onredelijk van prijs vergeleken met de 7900GTX en ook een heethoofdje

vegitto

Legacy Member
pussylord zei:
OFF Topic : Zoals je zegt, ben je een noob in hardware. Op wat baseer je je dan als je zegt dat je geen fan bent van Nvidea? Als je nog niet het verschil weet tussen AGP en PCI-E, weet je dan wat de voornaamste verschillen zijn tussen ATI- en Nvidea-kaarten?

Altijd da fanboy gedoe, pfff. Maar hey, wie ben ik he :)
Ge moet niet lastig doen omdat ik liever ATI heb, ik heb meer slechte dingen gezien van nvidea dan van ATI en is het een schande als ge all die fucking technical shit niet kent, ik ben ook maar een simpele gebruiker


Anyway, hoe kunt ge weten of uw moederbord AGP of PCI heeft of beide, en die 7900GTX is die ook enkel PCI

SMa

Legacy Member
schrijfwijze van de concurrent van ATI is: nVidia
in huidige games heeft nVidia idd de sterkste kaart, die bovendien een betere prijs/kwaliteit verhouding geeft

je mobo is AGP, kan niet anders
een 9800XT bestaat enkel in AGP

alle high-end kaarten van tegenwoordig zijn PCI-E (dus niet PCI, das nog een generatie vóór AGP en wordt nu vooral gebruikt voor uitbreidingskaarten)
de snelste kaart die je kan krijgen voor AGP is de 7800GS, de 6800GS is ook een goede keus

indien je toch een snellere kaart wilt zal je moeten upgraden naar een PCI-E mobo
voor €100 zou je al een degelijk mobo moeten hebben

saikoboarder

Legacy Member
meer slechte dingen van Nvidia als van ati ?
vraag dan maar eens aan een paar mensen die ati hebben en linux proberen te gebruiken.
ati driver support S*CKT

Davion

Legacy Member
vegitto zei:
Ge moet niet lastig doen omdat ik liever ATI heb, ik heb meer slechte dingen gezien van nvidea dan van ATI ...

Jaja.
Niet veel dervanaf weten en toch vooroordelen hebben, ik zal u iets zeggen, ATi heeft zeker even slechte dingen gedaan als nVidia, dat geef ik u op een bladje.

n0sTRa

Legacy Member
Als die jongen nu liever ati koopt is da toch zo? Elk zen eigen mening, al is nvidia slechter als ati bij zen volgende kaarten, toch blijf ik bij nvidia. Niet omdat ik 'fanboy' ben maar gewoon uit gewoonte. Geef gewoon de info die hij vraagt maar dring u nie op

vegitto

Legacy Member
n0sTRa zei:
Als die jongen nu liever ati koopt is da toch zo? Elk zen eigen mening, al is nvidia slechter als ati bij zen volgende kaarten, toch blijf ik bij nvidia. Niet omdat ik 'fanboy' ben maar gewoon uit gewoonte. Geef gewoon de info die hij vraagt maar dring u nie op
pfff het is gewoon dat ik all ATI gebruik sinds mijn eerste computer dus ik blijf liever bij ATI, maar allee ik zall well naar mijn computer onderdelen dude moeten bellen voor te zien wat het beste is

Lon$daLe

Legacy Member
als da ne heavy ATI retailer is zal em ook wel neutraal advies hebben...

Slaxz

Legacy Member
n0sTRa zei:
Als die jongen nu liever ati koopt is da toch zo? Elk zen eigen mening, al is nvidia slechter als ati bij zen volgende kaarten, toch blijf ik bij nvidia. Niet omdat ik 'fanboy' ben maar gewoon uit gewoonte. Geef gewoon de info die hij vraagt maar dring u nie op
mooi gezegd, blij dat ik niet de enige ben met die mening hier :)

vegitto

Legacy Member
Lon$daLe zei:
als da ne heavy ATI retailer is zal em ook wel neutraal advies hebben...
Eigenlijk niet, hij werkt gewoon voor een grote computer bedrijf en die kan onderdelen aan lage prijzen krijgen, hij had mij gewoon die radeon 9800 XT verkocht omdat die toen het beste was, mijn allereerste grafische kaart was ook van ATI dus het is normaal dat ik bij ATI blijf

SMa

Legacy Member
mijn eerste "graka" was een onboard SiS, best dat ik daar vanaf gestapt ben :D
ondertussen al een nVidia en 2 ATI's gehad, en heel vroeger mss nog een onboard VIA (maar die was vn men pa & is al lang geleden)
de volgende wordt weer een nVidia ;)

eigenlijk mag je nooit kijken naar het merk, enkel naar de prijs/kwaliteit & prestatie

kijken naar het merk gebeurt nog veel te veel...
wacht maar tot de Conroe uitkomt en iedereen bij AMD zal willen blijven :p


nu genoeg gezaagd over vooroordelen,
de snelste kaart die je bij ATI kan krijgen voor AGP is de veel te dure X850XT (€320)
de goedkoopste X850XT PE voor AGP (die ik vond) kost "slechts" €477
genoeg dus voor een nieuw mobo met PCI-E graka te kopen

vegitto

Legacy Member
sheep zei:
mijn eerste "graka" was een onboard SiS, best dat ik daar vanaf gestapt ben :D
ondertussen al een nVidia en 2 ATI's gehad, en heel vroeger mss nog een onboard VIA (maar die was vn men pa & is al lang geleden)
de volgende wordt weer een nVidia ;)

eigenlijk mag je nooit kijken naar het merk, enkel naar de prijs/kwaliteit & prestatie

kijken naar het merk gebeurt nog veel te veel...
wacht maar tot de Conroe uitkomt en iedereen bij AMD zal willen blijven :p


nu genoeg gezaagd over vooroordelen,
de snelste kaart die je bij ATI kan krijgen voor AGP is de veel te dure X850XT (€320)
Oh well, ik zal gewoon een nieuwe moederbord moeten kopen, enige aanraders, heck ik zou nog niet eens weten wtf een moederbord juist is :cry:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan