Archief - Professionele Audio Cable voor Studio

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Techie

Legacy Member
Beste,

Ik heb het volgende probleem : thuis heb ik (in men studio'tje) de volgende setup : Mac Pro, M-Audio Fast Track Pro, 2x KRK VXT-8. Ik heb (denk ik) kabels die niet dubbel afgeschermd zijn (tussen men soundcard en men monitors), want ik hoor men gsm enorm in men monitors. Ik was dus aan het kijken voor andere kabels, maar ik zie het bos door de bomen niet (zoveel merken, en van audio kabels ken ik echt niets).

Zijn er hier soms mensen die mij wat kunnen aanbevelen?

Thanks al ! :-)

mdgf

Legacy Member
want ik hoor men gsm enorm in men monitors.
Correct me if I'm wrong, maar dat zijn volgens mij gewoon uw monitors die dat opvangen, niet de kabels (waarom zouden andere mensen dat anders niet hebben als hun gsm dicht bij kabels ligt, want (quasi) iedereen gebruikt normale kabels).

Techie

Legacy Member
mdgf zei:
Correct me if I'm wrong, maar dat zijn volgens mij gewoon uw monitors die dat opvangen, niet de kabels (waarom zouden andere mensen dat anders niet hebben als hun gsm dicht bij kabels ligt, want (quasi) iedereen gebruikt normale kabels).

Ik dacht nochtans dat de VXT8's hiervoor afgeschermd waren?

Musk

Legacy Member
nee, ligt niet aan je kabels, zijn je speakers. Ben niet zo'n fan van krk tbh.

Maar bedoel je eigenlijk als je een smsje krijgt ofzo? Want da's dan toch helemaal niet storend? Of heb je 't de hele tijd?

Techie

Legacy Member
Musk zei:
nee, ligt niet aan je kabels, zijn je speakers. Ben niet zo'n fan van krk tbh.

Maar bedoel je eigenlijk als je een smsje krijgt ofzo? Want da's dan toch helemaal niet storend? Of heb je 't de hele tijd?

Ja de GSM zit blijkbaar dikwijls te scannen voor netwerk en dat hoor ik dan. En natuurlijk ook als ik een sms of een oproep krijg. Is vrij irritant, maar blijkbaar is er dan niet veel aan te doen? Ik moet nu wel zeggen dat de sound van de KRK's fantastisch is (in my opinion) :)

Musk

Legacy Member
is uiteraard subjectief ;)


Als je in je studio werkt misschien op je gsm -> netwerk kiezen -> Handmatig instellen, dan gaat hij niet zitten zoeken :)

Techie

Legacy Member
Ik moet nu wel eerlijk toegeven dat ik vrij lange unbalanced kabels gebruik.. Die vangen waarschijnlijk veel signaal op. Misschien eens kijken voor een goeie trs kabel?

Musk

Legacy Member
TRS zal je mixer wss wel niet hebben?

XLR heb je nodig! Is een wereld van verschil met unbalanced rotzooi :)


Als je je KRK's nu al goed vind klinken moet je ze maar eens horen met xlr's.

Techie

Legacy Member
Musk zei:
TRS zal je mixer wss wel niet hebben?

XLR heb je nodig! Is een wereld van verschil met unbalanced rotzooi :)


Als je je KRK's nu al goed vind klinken moet je ze maar eens horen met xlr's.

Dus XLR naar TRS? men fast-track pro USB heeft TRS hé :-) Die zitten nu nog met een RCA kabel naar men KRK's... unbalanced dus... :-)

Dus dan zou ik men Fast Track Pro via USB op men Mac kunnen aansluiten en dan van daar gebruik maken van 1/4" jack (TRS) naar XLR voor men KRK's?

Dit soort kabels bedoel je dus? :

http://i43.tinypic.com/30t78d2.jpg

Musk

Legacy Member
Dat werkt ja, maar hebben je KRK's zelf ook niet TRS? In dat geval kan je gewoon TRS - TRS doen :)


TRS en XLR zijn evenwaardig, het enige verschil is het soort aansluiting. Sommigen preferen XLR omdat het zich echt 'locked' in de aansluiting, anderen dan weer niet.


Beiden even goede kwaliteit.


Met TRS/XLR zal je normaal gezien ook totaal geen interference meer van je gsm gaan ondervinden. (heb het net eens zelf getest hier en bij mij vangen ze niks op)

Techie

Legacy Member
Ok dan kan ik misschien beter voor trs trs gaan :-) is makkelijker te vinden denk ik ;-) zal er maandag eens achter gaan! Bedankt voor de hulp en fijne feesten allemaal! :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan