Archief - processor updaten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killerchief

Legacy Member
games spelen gaat laatste tijd traag of vallen uit, zelf met games van enkele jaren oud :s

gpu en psu zijn nog niet zo oud

mss dat het aan processor ligt?
Intel Core i5 661 @ 3.33GHz
mobo msi p55-gd55 socket 1156

mdgf

Legacy Member
Wat zijn je temperaturen?
Zijn er artefacts zichtbaar tijdens het gamen?
Wat is je voeding (exacte model)?

killerchief

Legacy Member
mdgf zei:
Wat zijn je temperaturen?
Zijn er artefacts zichtbaar tijdens het gamen?
Wat is je voeding (exacte model)?
temps ligt bij gpu rond 40 bij gamen
processor enzo rond 30 gradn
geen last van artefacts
games beginnen meestal met haperen van beeld en dan het geluid ook en dan zit heel de pc vast

voeding OCZ ModXStream Pro 700W

phate_13

Legacy Member
Dat zal eerder een defect zijn dan ergens. Een dualcore is voor de meeste games nog ruim voldoende en zou er al zeker niet voor mogen zorgen dat games uitvallen.

killerchief

Legacy Member
phate_13 zei:
Dat zal eerder een defect zijn dan ergens. Een dualcore is voor de meeste games nog ruim voldoende en zou er al zeker niet voor mogen zorgen dat games uitvallen.
wat zou er dan defect kunnen zijn denk je?

Vic 40+

Legacy Member
Hoeveel ram heb je?

Welk os? (=32of 64bit.)

Je b.v. kan eens kijken via taakbeheer->prestaties of je ram "volloopt".

mdgf

Legacy Member
Mocht je geheugen vollopen dan zou je volgens mij gewoon een waarschuwing krijgen en zal er meer virtueel geheugen (pagefile) gebruikt worden, tenzij die natuurlijk afstaat in welk geval het programma misschien wel kan crashen, maar dat zal wel niet.

Een defect in het geheugen zou wel kunnen, dus probeer eens met 1 latje en test ze eventueel met memtest86+.

Kun je aan een andere graka geraken? If so kun je dat testen.
Op zich kan het ook zijn dat er wat mis is met je voeding.

KenHas

Legacy Member
Zijn die temperaturen (gpu 40°, processor 30° bij belasting) niet beetje aan de lage kant?

Als ik zoiets lees, denk ik aan kapotte sensor waardoor er te lage temperaturen worden gemeten en dus de fan speed laag wordt gehouden. Temperatuur loopt op (maar kapotte sensor ziet het niet) en ten slotte slaat gpu of processor in beveiliging.

Maar dat is maar één gedachte. Met hetgeen je geeft van informatie, kan het aan ongeveer ieder onderdeel liggen. Allé, misschien de aan-knop niet

killerchief

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Hoeveel ram heb je?

Welk os? (=32of 64bit.)

Je b.v. kan eens kijken via taakbeheer->prestaties of je ram "volloopt".
draait nu momenteel op win 7 32bit maar op 64bit is het probleem et zelfde draaide vroeger altijd op 64bit en heb 4gb ram steken in pc

killerchief

Legacy Member
KenHas zei:
Zijn die temperaturen (gpu 40°, processor 30° bij belasting) niet beetje aan de lage kant?

Als ik zoiets lees, denk ik aan kapotte sensor waardoor er te lage temperaturen worden gemeten en dus de fan speed laag wordt gehouden. Temperatuur loopt op (maar kapotte sensor ziet het niet) en ten slotte slaat gpu of processor in beveiliging.

Maar dat is maar één gedachte. Met hetgeen je geeft van informatie, kan het aan ongeveer ieder onderdeel liggen. Allé, misschien de aan-knop niet
denk niet dat er sensor kapot is heb eens test gedaan met furmark strestest en toen liepen temp wel op tot rond de 70° en hoorde ik de fan van gpu wel sneller draaien en tijdens die test liep pc wel niet vast :s alleen als ik een game opstart soms al van in het intro filmpje

phate_13

Legacy Member
Hoelang heb je dit probleem al? Heb je in de tussentijd reeds eens geformatteerd? Het zou ook een softwarematig probleem kunnen zijn natuurlijk.

killerchief

Legacy Member
phate_13 zei:
Hoelang heb je dit probleem al? Heb je in de tussentijd reeds eens geformatteerd? Het zou ook een softwarematig probleem kunnen zijn natuurlijk.
toch al tijdje heb al andere voeding gestoken, andere os geinstalleerd processor koeler gestoken scynthe mugen v2, en andere grafische kaaart gestoken , ssd hard drive geplaatst , bios geupdate, maar niks da helpt :s

phate_13

Legacy Member
Dan moet het wel bijna ergens een defect aan de processor, geheugen of moederbord zijn.

Geheugen zeker eens testen dan, zoals mdgf aangeeft. Als het daar niet aan ligt, dan is het misschien toch de moeite om een nieuwe processor en moederbord aan te schaffen. (Op 8 april (onofficiëel) worden de nieuwe Ivy Bridge processoren van Intel overigens verwacht. )

killerchief

Legacy Member
phate_13 zei:
Dan moet het wel bijna ergens een defect aan de processor, geheugen of moederbord zijn.

Geheugen zeker eens testen dan, zoals mdgf aangeeft. Als het daar niet aan ligt, dan is het misschien toch de moeite om een nieuwe processor en moederbord aan te schaffen. (Op 8 april (onofficiëel) worden de nieuwe Ivy Bridge processoren van Intel overigens verwacht. )
heb die memtest86+ net gedaan duurde ma half uurtje en er waren 0 errors,

maar zou et dan echt wel kunnen liggen aan mobo of processor film afspelen of op internet ofzo werkt allemaal super enkel bij games loopt het mis heel soms lukt et wel om paar uur te gamen

killerchief

Legacy Member
phate_13 zei:
Dus ook geen bluescreen? Je pc valt gewoon uit of wat?

nee tijdens een game loopt het geluid en beeld vast, ctrl alt del helpt niks reboot dan pc via reset knop
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan