Archief - Probleem met gsm!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eyedol

Legacy Member
ok, kheb dus vandaag een 2e hands gsm op de kop kunne tikken voor een spotprijs. Maar de gsm (Samsung SGH-D500) is volgens mij van de camion gevalle, want als ik men pin code heb ingegeven, vraagt hij nog een code (unblock sim) :s Heeft iemand mss enig idee wat ik eraan kan doen, want kzou het erg vinde als 'k die gsm nu moet weggooie... Een kameraad heeft me aan geraden een USB- kabel te kopen om dan die code te kraken, maar ik heb bij god geen idee hoe'k da zou moeten doen.
Bedankt op voorhand
Vr. Gr.

pina

Legacy Member
ik denk dat het een gelockte gsm is. Dat wil zeggen dat die gsm een beveiliging heeft zodat je hem enkel kan gebruiken via Mobistar, Proximus of Base. Dat zijn GSM's die je kan kopen via die paketten die die operatoren verkopen...

RaPmAn

Legacy Member
Vraag de verkoper om uitleg, ofwel is hij zijn beveiligingscode vergeten uit te zetten ofwel is het een gestolen gsm en weet de verkoper die code dus zelf niet ...

@pina : die gsm's van die paketten werken normaal toch met eender welke provider ? Ik heb hier althans een proximus gsm met een mobistar kaart in en die werkt perfect.

makavel!

Legacy Member
voor nokia bestaat er een programmatje waar je je IMEI moet ingeven en je provider, dan krijg je een code die je moet invoeren in je gsm om te unlocken en dat werkte bij mij

kweetniet of dat er ook zoiets bestaat voor samsung...

***ARF***

Legacy Member
dunno of het ook met samsung gaat
maar als ik bij mijn nokia een datakabel eraan hang
en een progje open
krijgt ge alle info van de gsm
fabrikatiedatum, software, beveiligingscode :)
vraagt mij nimeer hoe da prog heet, tis al een tijdje gelede
kijk eens op www.salesplaza.nl als da nog bestaat

eyedol

Legacy Member
Ok, bedankt voor iedereen die poging gedaan heeft tot antwoord te geven op men vraag. Khoop dat ik met deze informatie verder geraak, maar toch rest me de vraag: als ik die datakabel koop, ben ik dan zeker dat ik men gsm kan unblocken?
greetz...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan