Archief - [printer] opzoek naar printer ervaringen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tmagus

Legacy Member
wel mensen heb effen vraagje voor u

welk merk van printer is aan te raden tegenwoordig?
en welk type is daar dan ongeveer het beste voor degelijk fotokwaliteit..te kunnen printen...


en nen All in one printer is da aan te raden of is het beter toch apart te investeren..

dank u bij voorbaat voor de responds...:applause:

a242050

Legacy Member
Hmmm moet bij aankoopadvies.
Ik denk wel dat het aan te raden is om een All in one te kopen.
Zal goedkoper uitkomen dan appart te investeren.
Goeie merken van printers: HP, lexmark, canon, brother.

-Timo-

Legacy Member
HP is bij mijn weten zeer goed. Als je er één zoekt voor foto's te printen is canon ook wel aan te raden volgens mij.

-Timo-

Legacy Member
a242050 zei:
Hmmm moet bij aankoopadvies.
Ik denk wel dat het aan te raden is om een All in one te kopen.
Zal goedkoper uitkomen dan appart te investeren.
Goeie merken van printers: HP, lexmark, canon, brother.
Lexmark raad ik af want heb hier zeer slechte ervaringen mee. Brother is ook goed maar dit is meer laser dacht ik.

a242050

Legacy Member
Ik heb hier o.a. een lexmark staan en die doet zijn werk toch behoorlijk.

-Timo-

Legacy Member
Mjah, ik zeg gewoon mijn persoonlijke ervaring he :) Ik kan een slechte gehad hebben :)

koendg

Legacy Member
Ik heb de Canon ip5200, zeer tevreden over. Prachtige fotokwaliteit en zeer snel: 30p per min... Ook aparte inktpatronen per kleur met chip, dus ook nog goedkoop op dat vlak :)

Yank

Legacy Member
Zelf goeie ervaring met Brother.

Persoonlijk zou ik geen foto's uitprinten met eigen printer: 't komt vrij duur uit als je kosten rekent voor deftige printer, de inkt en papier.
Er bestaan heel wat online-shops die vrij goedkoop foto's afprinten (bvb foto.com).

orez

Legacy Member
Canon Pixma ip8000 :bow:

zalig masjien voor foto's, en zwart wit afdrukken... wel iets duurder... maar het inktsysteem is wel goedkoper doorda alle kleurkes apart zijn.

tmagus

Legacy Member
na effen zoeken heb ik een paar ideetje op gedaan...

All in one printers:
Canon PIXMA MP800 30 ppm 9600x2400 Dpi Usb All In One 350 eur @ codima

Canon Pixma MP780 - Printer/Scanner/Copier 338 eur @ vdhsoft

Apart:
Printer:
Canon Pixma iP6600D - 9600x2400 dpi - 25 ppm 184 eur @ vdhsoft
Scanner
CanoScan 4200F A4 USB 2.0 - 3200x6400 dpi 99 eur @ vdhsoft

nu vroeg ik mij af of deze printers een goed keuze zijn en wat nu eigenlijk de beter zo zijn...

:bow:

daVinci

Legacy Member
Ikzelf heb de combinatie Canon Pixma IP 5000 en Canonscan Lide 60 staan, en ben er zeer tevreden over.

enZiiime

Legacy Member
a242050 zei:
Hmmm moet bij aankoopadvies.
Ik denk wel dat het aan te raden is om een All in one te kopen.
Zal goedkoper uitkomen dan appart te investeren.
Goeie merken van printers: HP, lexmark, canon, brother.


Daar hebde gelijk in, tot vulling al leeg is na 6 grote foto's...

en dage naar winkel ga 40€ betaald, en na 6 grote fotos weer leeg is.

Geef mij maar HP das 30€ da ik uitgeef aan vulling en kan ik 60 volle bladeren afprinten.

Lashknife

Legacy Member
van de pixma's weet ik het niet, maar wij hebben hier opt werk een MP730 en MP780 staan en die vreten zich toch wel redelijk snel door hun cartridges heen.

Voor HP bestaan er ook printers met afzonderlijke kleurencartridges, maar ik zou persoonlijk voor een pixma ip**** gaan en een afzonderlijke scanner? Tenzij je echt kickt op de mogelijkheid om naar pdf te scannen of omdat je ook een kopiemachientje wil hebben.

daVinci

Legacy Member
Lashknife zei:
Tenzij je echt kickt op de mogelijkheid om naar pdf te scannen of omdat je ook een kopiemachientje wil hebben.

Dat kan mijne CanoScan Lide 60 ook.

tmagus

Legacy Member
Zal wss een canon pixma ip5200r (is met netwerk ondersteuning, handig meerder pc thuis....) worden

en een scanner er bij
CanoScan 4200F A4 USB 2.0 - 3200x6400 dpi

:)

daVinci

Legacy Member
Bij een ip5200 kan je enkel originele inkt van Canon gebruiken, aangezien deze patronen gebruik maken van een chip. De vorige reeks x000 had dat niet, en is daarom op bv. eBay zeer gegeerd. Imitatie inkt met gelijkwaarde afdrukkwaliteit kost 1 a 2€ per patroon. Originele al snel 12€.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan