Archief - Pc'ke upgraden ...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blue-Bora

Legacy Member
Hello,

Ik zou graag mijn pc upgraden, maar eerst zou ik willen weten of er een tooltje bestaat waarmee je in 1 oogopslag alle hardware dat je in je pc hebt zitten kan zien.

Op die manier kan ik hier een lijstje posten waaraan jullie eventueel kunnen prutsen om te upgraden :)

Grtz

phate_13

Legacy Member
CPU-Z.
Daarnaast zul je je zijpaneel eens van je pc moeten afhalen. Dan kun je kijken wat voor voeding er in zit. (Merk, Type en hoeveel ampère er op alle voltlijnen (vooral 12V) zit.)

mdgf

Legacy Member
Ik gebruik speccy voor zo'n dingen. Heel overzichtelijk, simpel en uitgebreid.
Maar voor bepaalde dingen zul je idd best de pc eens open doen.

Blue-Bora

Legacy Member
Okidoki, dat is wat ik zocht :)

http://img233.imageshack.us/img233/9228/specss.jpg

Ik heb de pc zelf in elkaar gestoken, maar dat is ongeveer een 2-tal jaar geleden. En vanwege renovatiewerken heeft hij 18 maanden in de kast gestaan, en sinds gisteren heb ik alles terug geinstalleerd.

De voeding is een 650 Watt Corsair en dit alles in een Anteq P182 case.

Ik zou graag de case behouden, en eventueel MOBO, GRAKA,RAM en CPU upgraden indien dit nodig is. Het mag het neusje van de zalm zijn, maar ook niet het allernieuwste want dat is prijs/kwaliteit/prestatie gewoon toch veel duurder dan 1 modelleke lager :)

De bedoeling is om er BF3 zeer vlotjes mee te kunnen draaien, en nog ruime overschot hebben.

Medic'

Legacy Member
BF3 vlot draaien en nog ruime overschot hebben gaat heel duur worden vrees ik :p

Blue-Bora

Legacy Member
Is da zo'n zware game dan?
En zou da vlotjes draaien met mijn huidige setup, of is dat al te verouderd?

Twinturbo

Legacy Member
Ja, het is een zware game.

Op een lagere resolutie met medium settings moet dit vlot gaan met je huidige pc. ATI 4870 neem ik aan?
En anders zou ik gewoon een 6950 2Gb steken, is ongeveer deze dubbel zo snel als een 4870.

Blue-Bora

Legacy Member
Het is -als ik me niet vergis- idd een 4870.

Voor de rest van de hardware geen upgrade nodig dan?
Die 6950 kost +- 250 euro...

Dat valt nog goed mee....
Misschien nog een duurder modelleke?

Infect3d

Legacy Member
Een 6950 2GB zou dat normaal gezien wel moeten aankunnen hoor. ;)

Blue-Bora

Legacy Member
En welke versie ervan?
Want ik vind twin frozr of zoiets, en nog enkele andere 6950 modellen ......

Blue-Bora

Legacy Member
Das dan crossfire, of hoe heet dat?

En ondersteund mijn mobo dat?

phate_13

Legacy Member
Ah, iets te enthousiast van mij. Inderdaad dat heet crossfire, maar jammer genoeg wordt dat niet ondersteund door jouw moederbord. Goed dat je zo alert bent. ;)

Blue-Bora

Legacy Member
Dan ga ik BF3 eerst eens kopen, en kijken hoe het draait op mijn huidig systeem.
Alst ni voldoende is kan ik nog eens nadenken wat ik allemaal ga vernieuwen :)

Blue-Bora

Legacy Member
Welke kaart bedoel je dan?

Toch niet die 4870 die ik nu heb?

Blue-Bora

Legacy Member
Hmm, dan gaat mijn 4870 het niet zo goed doen denk ik als je ziet dat die 6950 nog "maar" 60fps haalt .....

phate_13

Legacy Member
Dat is natuurlijk wel op high. Met ook AF helemaal open. Op medium met lagere AF staat er niet bij. Maar wellicht zal deze er inderdaad wat moeite mee hebben.

Blue-Bora

Legacy Member
Kan iemand mij een nieuw mobo aanraden waarmee ik men huidige cpu,ram kan behouden en 6950/6970 in crossfire kan draaien.....

En waar kan ik het best dit alles aankopen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan