Archief - PCI 3.0 & Ivy bridge

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Timotiza

Legacy Member
Hallo allemaal,

ben nog eens wat aan het opzoeken geweest en zie dat de HD7970 kaart nu vrij goed gaat en zie deze in de toekomst ook wel aanschaffen. Nu zie ik ook dat deze klaar is voor pci 3.0
Is het dan ook aangeraden zo een moederbord aan te schaffen wat 3.0 heeft?
En welk is dan een goed bord? (liefst 2x 16 want ik wil deze kaart 2keer steken in crossfire)

En heb ook opgevangen dat 3.0 alleen met ivy bridge gaat werken?
Zoja, wanneer komt dat uit? En welke is een goede ivy processor?

Word echt een game pc maar heb nog tijd tot juli, dan wil ik alles bestellen.
Alvast mercikes!

fortuneke

Legacy Member
Ivy bridge komt op 29 april normaal uit

meest voorhand liggende cpu zal de 3570K zijn ( is zoals de 2500K , maar zuiniger , minder hitte en pci-e 3.0 )

moederborden kunnen we echter nog niet echt voorstellen want het is nog niet allemaal uit

maar als het toch maar pas voor in juli is dan zou ik later nog es terugkomen om dit na te vragen

phate_13

Legacy Member
Eender welke versie van PCI-e is compatibel met een andere versie.

Daarnaast heb je totaal geen 2 16x sloten nodig met PCE-e 3.0. Dat is het belangrijkste verschil. Een PCI-e 2.0 (of 2.1) 16x slot is even snel als een PCI-e 3.0 8x slot.

De HD7970 is de eerste kaart die niet "toekomt" met PCI-e 2.1 8x (oftewel PCI-e 3.0 4x). Hiermee bedoel ik dus dat er een klein beetje prestatieverlies zal zijn (in de meeste gevallen slechts een paar %).

Als je dus een crossfire opstelling wilt, neem dan zeker een Ivy Bridge processor met bijpassend moederbord om 2 PCI-E 3.0 8x sloten te gebruiken. Op die manier heb je geen bottleneck.

Maar vooral : Als je pas in juli gaat bestellen. Kom dan je vragen gewoon stellen in juni. Er gaan ook nog nvidia kaarten uitkomen ed. Dus nu al rondkijken heeft nog weinig nut.

Gurt11

Legacy Member
April voor Ivy Bridge... pci 3.0 is er ook al voor AMD borden ^^ maar het verschil is euhm... nihil? :p toch niet noemenswaardig te noemen ^^ 2 x16 sloten geeft wat voordeel, maar de borden worden in die categorie al rap een stukje duurder.

Als je nog even geduld hebt tot ze in de winkel liggen dan hebben we een beter beeld op de verschillende z77 borden (voor Ivy Bridge) en de bijhorende processoren ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan