Archief - PC voor boekhouden + tekenwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

laurievl

Legacy Member
Mijn schoonbroer heeft mijn nieuwe pc gezien en met zijn oude acer merkt hij dus een groot verschil :') hij is zelfstandig en zou dit graag BTW aftrekbaar kunnen doen.

doel: autocad, boekhouden, word, excel, veel verschillende bestanden dat hij toegestuurd krijgt, mails en de gewone dingen :) totaal geen gaming dus :p
( bouwbedrijf btw ;) )

wat hij wil is dus de computer zelf en een nieuw scherm, toch zeker 23" of 24" omwille van de tekenprogramma's + hij wil zijn oud scherm (acer 19" 16:9 verhouding VGA) als uitbreidscherm willen gebruiken, dus voor cijfers aan de ene kant en de andere kant tekenen bv :)

kostprijs heeft hij geen idee maar 1000euro wil hij natuurlijk ook niet uitgeven, gewoon een deftige pc aan goede prijs en scherm ook van die aard.

belangerijk : - moet een winkel van in belgië zijn, liefst oost-vlaanderen :)
- als je iets vind dat al samengesteld is nog beter want anders is dit voor mijn rekening :p
- windows 7 heb ik liggen
- pc die veeeeeeel aan staat, meestal laat hij het dag en nacht aanliggen :')

een probeersel dat waarschijnlijk veel fouten bevat maar toch al enige richting geeft ;) komt van alternate en weet niet of dit BTW aftrekbaar is .. en SSD heb ik geen ervaring mee, dus of dit een must is voor hem weet ik niet maar hij is nogal slordig dus voor programma's te ordenen en bestanden daar en daar te zetten is nogal lastig voor hem dus ik denk best gewoon een HDD

Behuizingen Midi Tower
Sileo 500 (5x 5,25" extern, 1x 3,5" extern, 4x 3,5" intern)
€ 64,90*

H61iCAFE (Intel® H61 Express)
€ 76,90*

ENGT440 DC SL/DI/1GD3 (NVIDIA GeForce GT 440)
€ 79,90*

Harddisks 3,5 inch SATA
HD103SJ (1.000 GB)
€ 46,99*

ProLite E2407HDS-B1 (24 inch)
€ 179,90*

Pure Power 430W (430 Watt)
€ 54,90*

Core™ i3-2120 (2x 3300 MHz)
€ 124,90*

SH-222AB (22 / 8 / 16 speed)
€ 18,99*

Totaalprijs : € 647,38*

incl. 21% BTW. € 112,36

Zarnikon

Legacy Member
ne slordige boekhouder, da belooft

En zijn al die prijzen zonder btw, indien ja dan is het redelijk duur.
Kzou wel een ander scherm kiezen, een met een IPS paneel dus ne Dell U2311H ofzo

EDIT: kzie net dat het met BTW is, dus nvm

EDIT2: Moet het echt ne winkel in België zijn? Als je al die componenten bestelt komt het op een totaal van € 597,56 met verzendinskosten inbegrepen

mdgf

Legacy Member
Je laat je die graka vallen.
De onboard kan 2 onafhankelijke displays aansturen, nu weet ik wel niet of dat ook gaat met DVI/HDMI+VGA gaat of dat beiden digitaal moeten zijn (zoek et op).

I3 2100 (waarom 2120?)
Pure Power 300 ipv 430 (overkill voor zot).

Case: de sileo is al opgevolgd door de (imo) véééél mooiere silencio 550, maar een elite 3xx zal ook wel voldoen hé.

En dan inderdaad mss wat centjes in een beter scherm en/of ssd steken.

laurievl

Legacy Member
mdgf zei:
Je laat je die graka vallen.
De onboard kan 2 onafhankelijke displays aansturen, nu weet ik wel niet of dat ook gaat met DVI/HDMI+VGA gaat of dat beiden digitaal moeten zijn (zoek et op).

I3 2100 (waarom 2120?)
Pure Power 300 ipv 430 (overkill voor zot).

Case: de sileo is al opgevolgd door de (imo) véééél mooiere silencio 550, maar een elite 3xx zal ook wel voldoen hé.

En dan inderdaad mss wat centjes in een beter scherm en/of ssd steken.

ik ga die graka niet laten vallen denk ik , je weet nooit voor wat hij het nodig heeft maar vooral voor die reden DVI en VGA ;)

I3 2100 is inderdaad goeie keuze

die case silencio 550 is inderdaad 'mooier' en beter :)

EDIT: heb net eens bekeken en zou dit mobo http://tones.be/shop_product.php?idx=110385
onboard gpu hebben omdat het dvi en vga aansluiting heeft of heeft dat er niks mee te maken ?

laurievl

Legacy Member
Zarnikon zei:
ne slordige boekhouder, da belooft

En zijn al die prijzen zonder btw, indien ja dan is het redelijk duur.
Kzou wel een ander scherm kiezen, een met een IPS paneel dus ne Dell U2311H ofzo

EDIT: kzie net dat het met BTW is, dus nvm

EDIT2: Moet het echt ne winkel in België zijn? Als je al die componenten bestelt komt het op een totaal van € 597,56 met verzendinskosten inbegrepen

tis ne zelfstandige aannemer :p maar heeft maar 10 man ongeveer in zijn bedrijf dus doet alles alleen voor boekhouding enz ;) ik denk zelf te kopen bij tones , is nog duurder maar makkelijk voor mij, dicht voor mij en ik moet niet betalen :p de rijke stinkerd mag wel 50euro meer betalen zkr ! :')

Zarnikon

Legacy Member
+ je vergeet het geheugen


Code:
Processor:	Intel Core i5 2400		€ 150,90
Moederbord:	Asrock H61iCAFE			€ 66,60
GPU:		Sapphire Radeon HD 6770 1GB	€ 93,80
Geheugen:	Kingston ValueRAM 4G 133Mhz	€ 23,30
HDD:		Samsung Spinpoint F3, 1TB	€ 47,30
Voeding:	XFX Pro 450W			€ 49,90
Behuizing:	Scythe Gekkou Silent (Zwart)	€ 50,40
Optische drive:	Sony Optiarc AD-7260S Zwart	€ 21,21
[B]TOTAAL (incl. verzending):			€ 513,36[/B]


Monitor:	Dell UltraSharp U2311H		€ 188,00
[B]TOTAAL (incl. verzending):			€ 196,98[/B]

TOTAAL: € 710,34

laurievl

Legacy Member
Zarnikon zei:
+ je vergeet het geheugen


Code:
Processor:	Intel Core i5 2400		€ 150,90
Moederbord:	Asrock H61iCAFE			€ 66,60
GPU:		Sapphire Radeon HD 6770 1GB	€ 93,80
Geheugen:	Kingston ValueRAM 4G 133Mhz	€ 23,30
HDD:		Samsung Spinpoint F3, 1TB	€ 47,30
Voeding:	XFX Pro 450W			€ 49,90
Behuizing:	Scythe Gekkou Silent (Zwart)	€ 50,40
Optische drive:	Sony Optiarc AD-7260S Zwart	€ 21,21
[B]TOTAAL (incl. verzending):			€ 513,36[/B]


Monitor:	Dell UltraSharp U2311H		€ 188,00
[B]TOTAAL (incl. verzending):			€ 196,98[/B]

TOTAAL: € 710,34

hier volgk ni :') die gpu is echt veel te zwaar, eerder een GT520 van 60euro fso :p en die voeding is overkill :) en die i5 2400 is meer gaming gericht dan, i3 2100 is meer dan genoeg en ga je niet veel verschil merken met gewone zaken zoals tekenen en internet gebruik ;) toch bedankt voor je hulp en dat geheugen dat ik vergeten was :)

Zarnikon

Legacy Member
laurievl zei:
hier volgk ni :') die gpu is echt veel te zwaar, eerder een GT520 van 60euro fso :p en die voeding is overkill :) en die i5 2400 is meer gaming gericht dan, i3 2100 is meer dan genoeg en ga je niet veel verschil merken met gewone zaken zoals tekenen en internet gebruik ;) toch bedankt voor je hulp en dat geheugen dat ik vergeten was :)

Mss heb ik "tekenen" verkeerd begrepen, bedoel je paint ofzo? ik dacht aan 3D ontwerp of photoshop
En voeding is ook nu geen zo'n overkill aangezien er een zwaardere GPU en CPU in mijn opstelling zit.
En het zwaardere systeem is om toch een beetje futureproof te zijn terwijl het een kleine meerkost is
710 euro vs 670 euro

laurievl

Legacy Member
autocad ;) bouwkundig tekenen en boekhoudprogramma's :) + voor 3D ontwerp of photoshop zou i3 nog volstaan denk ik ;)

en 3D word er inderdaad ook nog op gedaan ;)

Zarnikon

Legacy Member
laurievl zei:
autocad ;) bouwkundig tekenen en boekhoudprogramma's :) + voor 3D ontwerp of photoshop zou i3 nog volstaan denk ik ;)

en 3D word er inderdaad ook nog op gedaan ;)

Indien het voor autocad 3D e.d. is zou ik er dit van maken:

Code:
Processor:	Intel Core i5 2400		€ 150,90
Moederbord:	Asrock H61iCAFE			€ 66,60
GPU:		Sapphire Radeon HD 6770 1GB	€ 93,80
[B]Geheugen:	Kingston ValueRAM 8G 133Mhz	€ 46,60[/B]
HDD:		Samsung Spinpoint F3, 1TB	€ 47,30
Voeding:	XFX Pro 450W			€ 49,90
Behuizing:	Scythe Gekkou Silent (Zwart)	€ 50,40
Optische drive:	Sony Optiarc AD-7260S Zwart	€ 21,21
[B]TOTAAL (incl. verzending):			€ 536,66[/B]


Monitor:	Dell UltraSharp U2311H		€ 188,00
[B]TOTAAL (incl. verzending):			€ 196,98[/B]

TOTAAL: € 733,64

laurievl

Legacy Member
Zarnikon zei:
Indien het voor autocad 3D e.d. is zou ik er dit van maken:

Code:
Processor:	Intel Core i5 2400		€ 150,90
Moederbord:	Asrock H61iCAFE			€ 66,60
GPU:		Sapphire Radeon HD 6770 1GB	€ 93,80
[B]Geheugen:	Kingston ValueRAM 8G 133Mhz	€ 46,60[/B]
HDD:		Samsung Spinpoint F3, 1TB	€ 47,30
Voeding:	XFX Pro 450W			€ 49,90
Behuizing:	Scythe Gekkou Silent (Zwart)	€ 50,40
Optische drive:	Sony Optiarc AD-7260S Zwart	€ 21,21
[B]TOTAAL (incl. verzending):			€ 536,66[/B]


Monitor:	Dell UltraSharp U2311H		€ 188,00
[B]TOTAAL (incl. verzending):			€ 196,98[/B]

TOTAAL: € 733,64

Ok ben geen kenner dus vertrouw erop :) maar heb toch mijn bedenkingen :p i3 2100 lijk mij genoeg maar wil ik wel veranderen, enkel die gpu vin ik echt al zwaar niet ?

Zarnikon

Legacy Member
laurievl zei:
Ok ben geen kenner dus vertrouw erop :)

ik nu ook niet echt, maar het is en blijft een bedrijf.
Moest er iemand vragen voor een pc voor autocad 3D e.d. zou'k iets minder sterk aanraden, maar kdenk dat bij een bedrijf het budget er wel is en ook dat het nodig is dat dingen snel gaan.

laurievl

Legacy Member
111299 COOLERMASTER Silencio 550 ( Zonder Voeding ) € 79,99 1 € 79,99
110067 LITE-ON IHAS122-18 Zwart S-ATA 22X DVD-RW € 29,99 1 € 29,99
108288 KINGSTON 4GB 1333MHZ DDR3 Valueram KVR1333D3N9/4G € 29,99 1 € 29,99
107425 SAMSUNG HD103SJ 1000GB (1TB) 32MB SATA300 7200RPM Spinpoi... € 46,99 1 € 46,99
111104 SAMSUNG LS24A300BL LED 24 Inch Wide LCD Screen DVI € 174,00 1 € 174,00
110385 MSI H61MU-E35 B3 DDR3 Socket 1155 Intel® H61 € 69,90 1 € 69,90
110045 INTEL Core I3 2100 32NM 2 Cores 4 Threads 3.1GHZ 3MB LGA ... € 104,90 1 € 104,90
111101 MSI N450GTS-MD1GD5 Nvidia GTS450 1GB GDDR5 € 105,00 1 € 105,00
103641 ANTEC EA-430D 430W Earthwatts Green € 59,99 1 € 59,99
Totaalprijs € 700,75

dus een betere gpu, cpu is volgens mij goed genoeg .. iemand bevestiging ?
voeding is voldoende ?
ik vind het raar dat het mobo vga en dvi heeft maar volgens mij geen intel HD3000 onboard gpu :/

Zarnikon

Legacy Member
Ik denk dat je ook redelijk wat RAM nodig hebt bij autocad, nu al wat ik zeg ben ik niet zeker, dus gewoon wachten tot er iemand post die wel ervaring heeft met autoCad

EDIT: Heb het net wat opgezocht en zo te zien is heel mijn build slecht

When you are gaming those fancy images are made of little polygons/triangles. When they go flashing by in gaming, the positioning and relationships of those polygons/triangles to each other really doesn't matter. Heck, some video drivers drop polygons/triangles to make things appear faster as you go by blazing at aliens. Missed polygons/triangles? No problem!

'Professional' applications are much different. They use exact vectors. When you zoom in and out on a professional drawing those vectors (defined by x,y coordinates in 2D, and x,y,z coordinates in 3D) maintain a perfect relationship to one another, whether your screen width represents 10 feet - or 10 miles. All points drawn must keep that exact vector relationship.

When you zoom in and out, your screen (or 'view-port' to the drawing) must be 'regenerated' -- that's why the video card is critical. All those x,y (& sometimes 3D z) points are constantly being recalculated, regenerated and redrawn.

There are times when that precision calculating might be 'nudged' a bit, and that's where ECC memory comes in -- it provides bit-correction when that precision calculating has a untimely blackout and regurgitates a 'bit' of craptastic data.

If you think about it, it makes good sense. If your vector drawing has tens of thousands of points and a single point is 1/10th off it doesn't seem like much ....

until you get 68,948 points away

Dus er zijn specifieke kaarten voor professionele applicaties, zoals nvdia Quadro en AMD Fire-series


EDIT2: Hier een recente build voor iemand met dezelfde eisen, dual monitor low budget AutoCAD 3D:
http://www.pcmech.com/forum/build-your-own-pc/222340-pc-build-autocad-mind-low-budget.html

laurievl

Legacy Member
dus een i3 2100 met die GTS450 is al meer dan genoeg ? :) gohjaa ik werk al 3jaar met autocad en 3d ontwerpen en deed het zelf op mijn oude pc x64 3800+, 1gb DDR RAM, ati x1300 512mb :p en mijn laptop met de config hieronder werkt ook perfect met autocad :) dusja eigenlijk heb je geen zware pc nodig volgens mij :')

net je edit bekeken en das dus een config gelijk de mijne buiten die gpu maar kwil wel dubbel scherm , alé de schoonbroer wilt dat dusja :) ma ik denk een gewone gpu is meer dan genoeg .. redelijk zkr van :p

mdgf

Legacy Member
ik vind het raar dat het mobo vga en dvi heeft maar volgens mij geen intel HD3000 onboard gpu :/
Dat zit op de cpu hé.

Uiteraard zijn er speciale renderkaarten voor zo'n toestanden, je moet zelf weten of het voor jou de investering waard is.

Maar als je niet graka geaccelereerd gaat werken dan komt de gpu nergens in tuseen en maakt het niks uit of je een hd2000 gebruikt of een gtx590.

Houdt je toch de 6770 (neem geen 450... slechter, verbruikt meer, kost meer,...) voor de één of andere reden neem dan een Antec EA green 380 (en das meer dan genoeg, 430 is gewoon veel te veel).

Witte8

Legacy Member
Bestel hem in Nederland bij bv Azerty, Zercom, ...

Dan is de aankoop voor hem een intra-communautaire verwerving en is dit een een +/- operatie in zijn btw aangifte en hoeft hij de btw dus niet te pre-financieren.

Zorg dat de leverancier van de pc wel degelijk de belgische btw nummer heeft. Zoniet zal leverancier van de pc Nederlandse btw moeten aanrekenen.

Groeten

krulle3

Legacy Member
Als het voor een bedrijf is, dan kan ik je toch aan te raden een pc te kopen bij één der gekende leveranciers met een service contract hoor. (lees: HP of Dell)
Als z'n pc dan naar de vaantjes is, dan kan hij binnen de dag terug werken en dat voor zeker 3 jaar. Naar bedrijven toe is dit gewoon het beste.

laurievl

Legacy Member
mdgf zei:
Dat zit op de cpu hé.

Uiteraard zijn er speciale renderkaarten voor zo'n toestanden, je moet zelf weten of het voor jou de investering waard is.

Maar als je niet graka geaccelereerd gaat werken dan komt de gpu nergens in tuseen en maakt het niks uit of je een hd2000 gebruikt of een gtx590.

Houdt je toch de 6770 (neem geen 450... slechter, verbruikt meer, kost meer,...) voor de één of andere reden neem dan een Antec EA green 380 (en das meer dan genoeg, 430 is gewoon veel te veel).

zou zeker geen 450W nemen, max 430 of die 380 green ..
ma geen idee of die gpu er tussen komt bij 3d ontwerpen of dergelijke programma's voor zo'n zaken :s ik zou een GT520 nemen die passief gekoeld word en dus geen geluid produceert ;) nu nog twijfel voor i3 2100 of i5 2400 :')
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan