Archief - Pc upgraden advies aub!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nexonion

Legacy Member
Yankee zei:
Als je niets tegen tweedehands hardware hebt, kun je ook kijken voor een 6800GT/GS of X800/X850 Pro/XT (wel enkel AGP, geen PCI-express!), die gaan ook weg voor die prijs tegenwoordig en zijn toch stuk beter, maar niet nieuw natuurlijk.

Ik hou niet zo van tweedehands. toch bedankt ;)

nexonion

Legacy Member
Ik Wil eigelijk wel weten waarom :P kga ni 20€ meer betalen omdat gij zegt ''Kzou denk dieje pakken'' Zonder reden ;)

nexonion

Legacy Member
Okeeej..
http://www.jaha.be/
->
het gaat nu tussen deze twee:
XFX 6600GT 128mb TV-out/Dual DVI AGP 8x 154,00 €
http://pricecheck.techzine.nl/onderdeel/16/11882 <- Juiste kaart?
XFX 6800 Xtreme 256mb DDR TV-out/DVI AGP8x 176,00 &#8364; (1 Voorstander)
http://pricecheck.techzine.nl/onderdeel/16/11268 <- Juiste kaart?
Is die 128mb extra nuttig?
Kan iemand het onderstaande uitleggen in Nederlands aub.
Is het die 20&#8364; meer waard?

XFX 6600GT
Memory Bandwidth
16.0 GB/sec.
Fill Rate
4 Billion Texels/Sec.
Vertices Per Second
375 Million

XFX 6800
Memory Bandwidth
22.4 GB/sec.
Fill Rate
2.4 Billion Texels/sec.
Vertices Per Second
300 Million

Davion

Legacy Member
6600GT heeft meer FillRate, wat op zich beter is, de 6800 heeft echter meer memory bandwith, dus op hogere reso's gaat de 6800 beter zijn, in pure frames schat ik de 6600GT iets sterker in.

Deadelus

Legacy Member
Mijn mening, spaar even door totdat je je mobo ook kunt upgraden... agp is op zijn einde aan het lopen, dus als je nu weer een agp kaartje zou kopen....

Ik zie het nut niet zitten om nu 200 euro uit te geven voor ram en een grake, over een half jaar is zelfs het ram voorbijgestreefd....

Just my 2 cents he....

Greetz

EDIT: als je dan toch iets zou nemen, probeer dan op zijn minst een DDR3 256 mb geheugen te pakken op de graka... dan kun je iets langer vooruit... ben je ook iets duurder uit...

nexonion

Legacy Member
Das altijd zo he Deadelus. in de toekomst ga ik alleen maar MMORPG's spelen en geen shooters dus ik denk dat ik met een van die 2 kaarten wel goed zit.

nexonion

Legacy Member
Ik vraag me af wat die 128 Mb meer doet. Wordt dit wel gebruikt door de games die nu op de markt zijn.

nexonion

Legacy Member
K ga deze thread sluiten en een nieuwe maken, met een duidelijke formulering. Het is ier nogal ne wirwar aan't worden. Bij deze THREAD CLOSED :P

Deadelus

Legacy Member
Nee, je hebt 2 varianten van de 256 mb kaartjen

Eentje daarvan is de minder snelle DDR2 forumule en eentje is de DDR3 forumle welke sneller is! En deze is ook nodig voor de nieuwe generatie spellen ook de MMORPG's

Greetz

borisson_

Legacy Member
het verschil is:

output: dual DVI -> 2 keer dvi uitgang, maw dvi scherm nodig
output: vga & dvi -> 1 keer vga (normaal schermuitgang) en 1 keer dvi

Davion

Legacy Member
Das nie waar he borisson, gewoon een DVI/VGA convertor en ge sluit daar ook een normaal scherm op aan hoor :)

borisson_

Legacy Member
ja, das waar, maar het is weer nen extra kabel bij, is zowiezo nog ni genoeg cablemess aan pc misschien ? :P
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan