Archief - PC upgrade

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GhostFire

Legacy Member
Ik heb momenteel een PC dit niet echt meer mee kan met de laatste games (Skyrim draait nog net op laagste graphs, op 1920x1080).

PC ziet er nu als volgt uit:

Case: Antec P183
Power supply: Antec TP3-430
Motherboard: MSI MS-7345
GPU: NVidia Geforce 8600 GTS
CPU: Intel Core2 Duo E6750 @ 2.66 GHz
HDD: WD 320GB die in ieder geval vervangen wordt.
RAM: 4GB
Ik wil dit systeem upgraden en hoopte onder de 1000 euro te blijven.
wat upgrade ik best voor dat geld? speel vooral RPG´s.
Zijn case, PSU en moederbord te behouden?

Thanks voor de suggesties!!

ATI

Legacy Member
Ik zou intel i5 2500k pakken
moederbord:Asrock P67 Pro3 SE
ram:2x 4gb kingston value ram
videokaart:amd hd 6950 2gb
ssd zou ik een crucial m4 64gb pakken en een hdd later bijsteken nu veel te duur.(externe kopen hdd eruit en in uw pc steken)
voeding: xfx pro650watt core edition ofzo

Azerty

Dit is een zeer snelle config,ga je veel plezier aanhebben!

In het vervolg wel bij aankoopadvies posten.

phate_13

Legacy Member
Voeding is zeker goed genoeg voor één HD6950. Pas wanneer je een tweede zou willen bijsteken is het de moeite een nieuwe voeding aan te schaffen.

ATI

Legacy Member
phate_13 zei:
Voeding is zeker goed genoeg voor één HD6950. Pas wanneer je een tweede zou willen bijsteken is het de moeite een nieuwe voeding aan te schaffen.

Yup dacht wel dat die dat kan trekken.

GhostFire

Legacy Member
oeps: had aankoopadvies niet gezien.

ontopic: dank voor de snelle reacties!!
bijkomende vragen:
- bedoel je nu dat de huidige PSU die ik heb volstaat, of dat ik beter naar de 650W ga, is me niet helemaal duidelijk uit de reacties?
- ivm de mobo: kan ik mijn huidige behouden of beter niet?
- kan alles in de huidige case?
- 3rd party cooler gebruiken op de i5? of is de standaard voldoende?
- gaat een SSD mijn games sneller doen lopen, of enkel de opstart van het systeem versnellen? 64GB lijkt me namelijk snel vol te staan.

nu zit het totaalplaatje op 750 euro; wat zou je verbeteren mocht je op 900 euro willen uitkomen, of gaat het verschil niet merkbaar zijn?

mdgf

Legacy Member
bedoel je nu dat de huidige PSU die ik heb volstaat, of dat ik beter naar de 650W ga, is me niet helemaal duidelijk uit de reacties?
Voor een enkele 6950 zou dat geen problemen mogen geven, ondanks de 3 12V rails (tenzij alles op 1 rail zit, maar dat zal wel niet). Je gaat wel een dual molex=> pci-e adapter moeten gebruiken.

- ivm de mobo: kan ik mijn huidige behouden of beter niet?
Dat gaat niet hé, die i5 past enkel op een socket 1155.

kan alles in de huidige case?
Waarschijnlijk nipt, google of gewoon een meetlat is uw vriend (meet de plaats voor de graka in de lengte, das het enige wat problemen zou kunnen geven.

gaat een SSD mijn games sneller doen lopen, of enkel de opstart van het systeem versnellen? 64GB lijkt me namelijk snel vol te staan.
Alles wat op de SSD staat gaat sneller laden/starten, dit levert GEEN extra fps op.

- 3rd party cooler gebruiken op de i5? of is de standaard voldoende?
Moet je zelf weten, als je niet of nauwelijks (allez ja, veel mensen geraken met de stock stabiel tot >4GHz, dus nauwelijks is dat niet te noemen) gaat overklokken kun je gerust de stock houden. Gaat onder load wel een stuk luider zijn dan een aftermarket koeler.

phate_13

Legacy Member
What mdgf sais. Buiten dan van de case. Dat is toch zeker geen kleine case, en zelfs een zeer deftig model! Lijkt me zeer straf als daar niet alles zou inpassen.
Toch zeker niet wanneer je 4 of minder HDD's zou gebruiken, dan kun je immers perfect één HDD-drive-cage verwijderen.

GhostFire

Legacy Member
thanks voor de reacties mensen!

wat is de equivalent van voorgestelde graca in Geforce? (of zijn er redenen om toch voor de voorgestelde te gaan?)

phate_13

Legacy Member
De GTX560 Ti.

Als je denkt nooit voor een dual-card opstelling te gaan, dan is dat wellicht een even goede keuze, en kun je ook nog besparen op je voeding. Voor een dualcard opstelling is de HD6950 2GB echter een heel stuk interessanter aangezien crossfire beter schaalt dan SLI EN de grotere hoeveelheid geheugen van de AMD kaart zal hierbij ook een zeker voordeel opleveren.

GhostFire

Legacy Member
nog 1 bijkomend vraagje: ik heb nu 4gb ram (4x1gb corsair), maakt het verschil om naar de voorgestelde 4gb ram te gaan?
Of ga ik beter naar 8gb ram?

phate_13

Legacy Member
Je huidige ram zal DDR2 geheugen zijn, dat zal niet werken op een nieuw moederbord.

Pedroo

Legacy Member
Ff offtopic, ik zie die XFX voedingskes tegenwoordig zoveel gebruikt worden in die nief pc'kes hier... Zijn die dan zo betrouwbaar?

Ontopic; wacht je beter niet op de HD7000 series? Staat op het punt uit te komen...

phate_13

Legacy Member
PRO reeks:
Like other power supplies from XFX, members of the Pro series are manufactured by Seasonic.
XFX PRO 650 W Power Supply Review | Hardware Secrets

Black reeks:
Like 850 W Black Edition, the 750 W version is manufactured by Seasonic and, in fact, it is a relabeled Seasonic M12D, which proved to be one of the best 750 W power supplies on the market today.
XFX 750 W Black Edition Power Supply Review | Hardware Secrets

XXX reeks:
Now they are launching a more mainstream model rated at 650 W, called XXX Edition, featuring modular cabling system, single-rail design and 80 Plus Bronze certification. Will this model live up to the expectation? Let’s see.

This power supply is manufactured by Seasonic.
XFX 650 W XXX Edition Power Supply Review | Hardware Secrets

GhostFire

Legacy Member
als ik het systeem bouw zoals in het linkje staat: kan ik dan skyrim/ACR op 1920x1080 op high graphics draaien? of is dat moeilijk te zeggen?

Pedroo

Legacy Member
Jazeker, ik speel met mijn systeem in sig (verouderd) Skyrim op hoogste (zelfs 1920 x 1200 :p) met als ik me niet vergis +- 50 fps (weet niet vanbuiten, gaat vot alleszins)

ATI

Legacy Member
GhostFire zei:
als ik het systeem bouw zoals in het linkje staat: kan ik dan skyrim/ACR op 1920x1080 op high graphics draaien? of is dat moeilijk te zeggen?

Ga zeker lukken!:D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan