Archief - PC upgrade

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

manushan

Legacy Member
Hallo allemaal graag had ik geweten of het de moeite waard is om iets (ik vermoed zelf al de grafische kaart) in onderstaande config te verbeteren of dat ik mij beter zou focussen op een nieuwe pc. Indien ik iets kan verbeteren zou het ook handig zijn als jullie aangeven door wat het kan vervangen worden.

Vooral om games te spelen: BF3, COD MW3,...

Antec Sonata III
Club 3D 9800GTX
Asus P5K SE
Geil 4GB (2x2GB) 5-5-5-12 PC6400
Intel E8400
Samsung SH-S203D
Spintpoint T166 500GB

Alvast bedankt!

phate_13

Legacy Member
Als je je processor upgrade, wat toch wel de moeite is, dan moet je dadelijk ook je moederbord en geheugen updaten. Enkel je kast, voeding, harde schijf en dvd-schrijver zul je kunnen houden.

Al is het ook zeker te overwegen toch nog even te wachten, over een maand steek je een nieuwe kaart van de HD7xxx reeks, en nog eens een maand of 2-3 later kun je dan een nieuwe processor van de ivy bridge reeks steken (zo'n 15% sneller dan de sandy bridge / Clock.).

manushan

Legacy Member
Dus met andere woorden een nieuwe pc?! Waar moet ik op letten tegenwoordig en het beste is dus enkele maanden te wachten. Misschien als iemand wat dingen kan uitleggen want ik ben helemaal niet meer mee de laatste tijd.

Alvast heel erg bedankt.

phate_13

Legacy Member
Als je nog even kunt wachten, dan zou ik wachten ja.

En met "wat dingen uitleggen", kunnen we weinig mee aanvangen he...

manushan

Legacy Member
Ja excuses het was vroeg deze morgen: hoe zit het met graka's bijvoorbeeld nvidia of radeon? Wat zijn tegenwoordig de evoluties met processors? Ram is 4 gig nog altijd de standaard of ga je al naar 8 toe? Wat met SSD's?

Enfin tot zover een paar dingen waar ik tegenwoordig niets meer over weet. Ne mens begint zich spontaan oud te voelen! :-D

The Monopoly Guy

Legacy Member
Gewoon voor de 8GB RAM gaan, het kost geen geld meer

Musk

Legacy Member
Nieuwe cpu, mobo, ram en gpu lijkt mij zeker noodzakelijk. Evenals even vermelden wat je huidige voeding is.

verreckie

Legacy Member
Nvidia en AMD zijn wat grafische kaarten betreft aan elkaar gewaagd. Een GTX56Oti of HD6950 zijn momenteel de meest interessante kaarten om te kopen.
AMD komt zeer binnenkort (deze maand nog blijkbaar) met de HD7xxx reeks, zeker iets om naar uit te kijken.
Prijzen zijn helaas nog niet bekend.

Wat ram betreft, is 4Gb voor het overgrote deel nog meer dan genoeg.
Ram staat echter niet duur, voor €35-40 heb je al 8Gb ram. Moet je zelf uitmaken als je nood zou hebben aan 8Gb.

Een SSD is nog altijd redelijk duur voor een beperkte opslag, echter wel een hele verademing in vergelijking met een gewone HDD.
Je zou het misschien een overbodige luxe kunnen noemen, maar het verschil is groot.

ATI

Legacy Member
Een SSD is nog altijd redelijk duur voor een beperkte opslag, echter wel een hele verademing in vergelijking met een gewone HDD.
Je zou het misschien een overbodige luxe kunnen noemen, maar het verschil is groot.

Dat wel dat ze niet goedkoop zijn voor beperkte opslag,maar die gewone harde schijven staan nu ook belachelijk duur.

8gb ram zou ik zeker pakken topicstarter,kost nu toch niks prijzen zullen alleen maar stijgen van ram,nog zakken zou me heel zwaar verbaazen.

phate_13

Legacy Member
verreckie zei:
Een SSD is nog altijd redelijk duur voor een beperkte opslag, echter wel een hele verademing in vergelijking met een gewone HDD.
Je zou het misschien een overbodige luxe kunnen noemen, maar het verschil is groot.

Je bekijkt hier ssd's eigenlijk op een incorrecte manier, naar mijn mening. Je kunt deze qua prijs/GB totaal niet vergelijken met harde schijven, aangezien deze, naar mijns inziens, een totaal andere functie hebben. Een harde schijf dient voor de opslag van je data. Een ssd dient voor de snelheid van je pc zodat er praktisch geen(!) vertragingen zijn.

Het blijft natuurlijk beide hetzelfde voor windows ed. Maar ik hoop dat je snapt wat ik hier probeer te zeggen.

ATI

Legacy Member
Ja ssd is gewoon fantastis,zoveel sneller.Ik heb zelfs geen hdd meer in men pc ,alleen 2ssd haha
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan