Archief - PC upgrade voor 200€ goed?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xinu

Legacy Member
Yo, manne
mijne vriend ging zijn pc'ke es upgrade voor games te kunne spele ik heb ff systeemke bij elkaar gedaan voor 200€. (ja tis niet zo zwaar maar voor 200€ is dit wel goed?) hij wilt alleen maar Counter-Strike 1.6, nfsmw, nfsu2 enzo...
is dit goed voor hem?

Asus P4S8X-X P4/478 agp 8x 68.00 EUR
Corsair 512MB DDR400 64MX64 Value Select memory 49.95 EUR
ASUS GeForce 6200 256DDR TV N6200 TD AGP 79.95 EUR
Subtotaal 197.90 EUR


Alvast bedankt

stormsman

Legacy Member
Xinu zei:
Asus P4S8X-X P4/478 agp 8x 68.00 EUR
Wrm moederbord upgrade, is er iets aan zijn ander moederbord?? Met dat geld dat je uitspaart kan je mss een betere grafische kaart kopen, want die 6200 is niet echt een gamekaart.

Xinu

Legacy Member
Omdat hij een gewone mobo heeft er zit geen Agp op alleen maar pci daarmee :)

Xinu

Legacy Member
hij heeft een P4 2.2Ghz, 235Mb, en een hercules 7000Pro zo iets :p

Davion

Legacy Member
Kzou als graka toch een 6600 ofzo pakken hoor, die 6200 is niet veel waard.

Speciall

Legacy Member
mss beter direct voor een moboke gaan met PCI-Express slots
P4RD1-MX : 59 euro
en dit in combinatie met een 7300GS kaart

Pe16 GeForce 7300GS 256DDR2 POV: 75 euro

En nog een latje 512DDR
45€ ofzo

=179€ totaal

zo heb je direct een PCI Express kaart en een pak moderner moederbord.

solix

Legacy Member
Mr. M zei:
ge kunt voor 200 euro voor alles samen dan ook ni veel beter verwachte he ...
... mss kan hij voor dat geld (die 75€) een betere tweedehandse krijgen :tongue: !!!

Anoniem22

Legacy Member
Even terzijde dat hij misschien ooit nog spellen gaat kopen van het kaliber HL² of Doom3 enz. Waarom 1GB RAM steken (iemand zei dit) met 512MB steekt er in principe al te veel in want met NFSU:2 of CS 1.6 gebruik je zoveel helemaal niet, ookal staat er recommed op de doos van het spel, en waarom een VGA met 256MB geheugen? Ik speel nu zelfs HL² en WoW met een VGA van 128Mb, staat uiteraard wel op een AGP slot, tenzij je vriend helemaal geen kaart wil op PCI slots. En je verandert van mobo zie ik, al eens vergeleken met het huidige mobo of daar nergens geen complicaties zijn zoals trager werkende verbindingen FSB enz? Het kan allemaal goedkoper. Als je vriend een grafixjunkie is of slim is en geld wilt besparen naar de toekomst toe kan hij dit laten veranderen, maar toch zou ik dan wel weer opteren voor 1GB RAM ofwel een RAM latje kopen van 512Mb en dan 1 latje RAM dat er nu insteekt langs die 512 steken, dan heeft hij er 128 of 256 bovenop die 512. VGA is goedkoop voor 256Mb geheugen, dus let daar een beetje mee op, je koopt beter een VGA van 20€ duurder van dezelfde reeks dan eentje wat goedkoper is, prestatiegericht dan wel bekeken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan