Archief - PC Upgrade - gaming - €500 maximum

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Coolguy

Legacy Member
Beste forum,

ik wens mijn pc te upgraden want de laatste tijd heb ik steeds meer problemen om spelen aan een deftige framerate te spelen.

De huidige build dateert van 27/01/2009 en als onderdelen zijn toen mede dankzij jullie goede raad gekozen:

ANTEC Titan 650
AMD Phenom II X4 940, 3.0 GHz
MSI DKA790GX Platinum
CORSAIR TWINX Matched Dominator DDR2 4096MB (2x2048MB) 1033Mhz
GIGABYTE GV-N285-1GH-B Geforce GTX285 1024Mb GDDR3
SAMSUNG 750GB 32MB SATA II (7200/300) * 2
DVD-RW SATA SAMSUNG Zwart Internal DUAL LAYER 22X +/- Writer Bulk SH-S223F * 2
Microsoft OEM NL Home Premium 64BIT Vista



Nu zou ik graag weten of het mogelijk is deze setup te upgraden, met de bedoeling aankomende games zoals BF3 etc. goed te runnen, met een budget van max €500.


Dank bij voorbaat.

R3L4X

Legacy Member
Wacht tot oktober, test het spel eerst, draait het niet zoals jij wil, dan kan je upgraden.
Zo bespaar je eventueel nog wat extra budget tegen dan en zijn de systeemeisen bekend.

Coolguy

Legacy Member
Het is gewoon tijd om eens te upgraden, ik wil terug enkele recentere games spelen in hogere resolutie dan medium. ;)

R3L4X

Legacy Member
Een maand wachten lijkt me toch niet zo moeilijk? Ik zit met een iets zwakkere graka en draai de meeste games nog altijd op high maar met iets minder AA, wacht nog een maand en doe dan een upgrade?

Coolguy

Legacy Member
Bedankt voor het advies maar ik wil wel degelijk nu upgraden. :)
Er zijn nu reeds genoeg games die mijn PC in near-meltdown drijven.

BF3 is zeker niet mijn enige drijfveer om te upgraden.

R3L4X

Legacy Member
Windows 7 - 60 euro indien student
AMD 6950 (Dirt 3 editie) - 239 euro
= 299 euro.

Voor de CPU zou ik nog wachten tot de Bulldozers en dan eventueel een upgrade daarnaar doen.

FlameDB

Legacy Member
CPU koeler kopen en overclocken .. Evt 4 gig ram erbij en bij mijn weten i die gtx285 toch nog een behoorlijke kaart?

Redraptorx

Legacy Member
Je kan er al een SSD in steken. Voor de rest zou ik enkel de cpu upgraden en als je spel niet goed draait een nieuwe graka. Voor de cpu upgrade zou ik wel zeker wachten op de amd bulldozers (komen in begin oktober denk ik). Moederbord kan je daarvoor behouden denk ik.

Je kan ook een cpu cooler kopen om te oc'en als je nu meteen resultaat wilt, goede investering want een cpu cooler kan je vaak blijven gebruiken wanneer je nieuwe cpu/moederbord steekt.

Coolguy

Legacy Member
Nog enige concrete voorstellen hier?

Ik heb wat rondgekeken/gelezen en de 6950/6970/GTX570 ziet er momenteel wel interessant uit.
Deze zou op mijn mobo passen maar ik begrijp dat ik moet overschakelen naar Windows 7 om van DX11 te genieten?

Zou mijn geheugen overschakelen naar DDR3 ook helpen? (het staat toch zo goedkoop)

Thx.

/EDIT: Ik zie dat het hele assortiment nieuwere grafische kaarten een PCI 2.1 interface hebben terwijl mijn huidig moederbord maar 2.0 ondersteunt, zijn deze dan incompatibel?

-> Deze is toch backward compatibel heb ik gelezen.

En ik zie ook al dat ik niet kan overschakelen naar DDR3 geheugen want mijn mobo ondersteunt maar tot DDR2 1066 geheugen. :-/

Redraptorx

Legacy Member
Coolguy zei:
Nog enige concrete voorstellen hier?

Zou mijn geheugen overschakelen naar DDR3 ook helpen? (het staat toch zo goedkoop)


/EDIT: Ik zie dat het hele assortiment nieuwere grafische kaarten een PCI 2.1 interface hebben terwijl mijn huidig moederbord maar 2.0 ondersteunt, zijn deze dan incompatibel?

-> Deze is toch backward compatibel heb ik gelezen.

En ik zie ook al dat ik niet kan overschakelen naar DDR3 geheugen want mijn mobo ondersteunt maar tot DDR2 1066 geheugen. :-/

Overschakelen van jou ddr2 naar ddr3 is niet de moeite waard om 40 euro tegenaan te gooien. Ga je weinig verschil van merken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan