Archief - PC scherm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hyperia

Legacy Member
Hallo,

Ik wou even wat info vragen omtrent een beeldscherm voor de pc.

Ik zou dus graag een scherm kopen om aan te sluiten op mijn macbook pro
('11 , 13 inch) , vooral voor muziek te maken (producen) , dus daarom liefst rond de 24 inch omdat dat groot genoeg moet zijn, voor de meerdere schermen die tegelijk geopend staan.
Ik zou het ook willen gebruiken voor mijn ps3 op aan te sluiten met HDMI ( moet niet met het snelste fps of hertz zijn , het moet gewoon mogelijk zijn)
En af en toe speel ik ook wel eens starcraft 2 op mijn mac. Ik weet niet of dat er grote verschillen zijn waar je op moet letten ivm met gamen of muziek maken.
Misschien ook wel belangrijk om er bij te vermelden is dat ik van plan ben om binnen een klein jaar ook een game pc te kopen , en dat ik dit scherm dan op die pc zal aansluiten.
Ik had gedacht aan een Dell ofzo , al redelijk veel goede reviews van gelezen.
Had gedacht aan dit : http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=be&l=nl&s=dhs&cs=bedhs1&sku=446775 ?
alvast bedankt :)

Hyperia

Legacy Member
ow sorry , ik dacht dat dit hier thuishoorde.

Die dell ultrasharp U2312 lijkt perfect , maar heeft geen hdmi aansluiting.

mdgf

Legacy Member
DVI=>HDMI kost niks en heeft geen kwaliteitsverlies tot gevolg (exact zelfde signaal, HDMI voegt daar enkel afzonderlijk geluid aan toe).

Hyperia

Legacy Member
@ mdgf , ja dat weet ik maar als ik mijn mac al op dvi heb aangesloten ,moet ik elke keer die kabel versteken voor ps3 , en daar heb ik geen zin in.
Bestaat er niet zo een soort gelijk scherm zoals die ultrasharp U2312 ( wat qua prijs en prestatie's echt perfect is wat ik zoek) met dvi EN hdmi ingang?

SavaB

Legacy Member
iiyama XB2472HD - Monitorstore.be

Deze heeft vga & dvi & hdmi. (heb em zelf ook net thuis staan)

iiyama schermen zijn over 't algemeen heel goed qua prijs/kwaliteit. Dell is absoluut een topper, maar je betaalt vaak ook wel wat meer.

phate_13

Legacy Member
Dat iiyama scherm heeft een VA-paneel. Dat is een goede zaak voor de kleurechtheid, en vooral de zwartweergave en contrast. Echter is dat zeker geen aan te raden paneel voor games. 8ms zou voldoende moeten zijn, maar kijkende naar andere (P)VA schermen, zal dit scherm die 8ms niet halen en ghosting vertonen in games.

Enkel indien je een deftige review zou kunnen vinden dat ontkracht dat er enige vorm van ghosting zou zijn, zou ik dat scherm overwegen voor games.

Twinturbo

Legacy Member
Blijkbaar nog niemand aan gedacht maar...

Hoe ben je van plan om geluid te krijgen van je PS3 via HDMI als er standaard geen boxen staan op die monitoren? ;-)

phate_13

Legacy Member
Aan de hand van de AV multi out kun je toch ook geluid ergens naar toe sturen.

Twinturbo

Legacy Member
Zo wel ja, dan moet de TS wel over extra boxen beschikken, heeft hij niets over gezegd.

phate_13

Legacy Member
Lijkt me straf als hij geen boxen zou hebben als hij muziek produced. :)

phate_13

Legacy Member
Ge kunt ook al nen auto kopen vanaf 5700 euro... Dat wilt nog niet zeggen dat je dat dan ook moet doen.

Hyperia

Legacy Member
ik heb inderdaad boxen :p
maar dat maakt niks uit want ik speel op mijn ps3 altijd met headset die ook met AV is.
Dus die monitor van Iimaya is niet goed voor te gamen?
(Liefst 23 inch eigenlijk)

SavaB

Legacy Member
phate_13 zei:
Dat iiyama scherm heeft een VA-paneel. Dat is een goede zaak voor de kleurechtheid, en vooral de zwartweergave en contrast. Echter is dat zeker geen aan te raden paneel voor games. 8ms zou voldoende moeten zijn, maar kijkende naar andere (P)VA schermen, zal dit scherm die 8ms niet halen en ghosting vertonen in games.

Enkel indien je een deftige review zou kunnen vinden dat ontkracht dat er enige vorm van ghosting zou zijn, zou ik dat scherm overwegen voor games.

De E2472HD staat in elk geval aangeraden als game scherm door hardware.info. De xb2472hd heeft heel vergelijkbare specs, dus dat leek me wel goed te zitten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan