Archief - PC Samenstellen/Onderdelen kopen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Batiatus

Legacy Member
Ik zou graag mijn pc terug een beetje up to date krijgen, maar kvroeg mij af hoeveel ik daarvoor ongeveer zou moeten voor betalen (zodat hij toch de huidige games kan draaien [ maar daarvoor niet persé op max] )

'T voornaamste wat er zal moeten veranderd worden, is de processor en het moederbord denk ik.

Ik heb vorig jaar een ATI 4850 HD grafische kaart gekocht, met een 700 W voeding. Nu vraag ik mij af of deze nog zouden voldoen? En welk moederbord + processor ik het best zou aankopen?

Batiatus

Legacy Member
Mijn pc staat voor de moment niet hier, maar tis een 700 (of 750) W voeding van Corsair.

Alle andere onderdelen zijn nog van de originele PC (een Scaleo P van Fujistsu Siemens). Dus waarschijnlijk zou ik ook nog een andere case moeten bijkopen.

Vic 40+

Legacy Member
Voeding is een goed merk en meer dan voldoende.Wat je het beste kunt upgraden is toch afhankelijk van de info over die cpu.Persoonlijk denk ik dat die graka wel aan vervanging toe is,maar dat hangt ook af van de spellen die je speelt.

Batiatus

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Voeding is een goed merk en meer dan voldoende.Wat je het beste kunt upgraden is toch afhankelijk van de info over die cpu.Persoonlijk denk ik dat die graka wel aan vervanging toe is,maar dat hangt ook af van de spellen die je speelt.

Momenteel speel ik SW:TOR vooral. Dat is dan op mijn laptop wel. (Doordat mijn pc zijn processor maar 1.86 gHz heeft :/). Maar ik zou graag terug mijn groot scherm willen gebruiken enzo :D.

Zou die graka nog even meekunnen? Of is die bijvoorbeeld al zwakker dan de graka in mijn laptop (moeilijk te vergelijken mss?): ATI Mobility Radeon HD5145 (1GB VRAM)

phate_13

Legacy Member
Mobo: MSI Z68A-G45 ~115€
CPU: Intel Core I5 2300 ~160€ (of I5 2500K ~200€)
MEM: 2x2GB DDR3 1333 ~20€
Case: Cooler Master CM 690 II ~80€

Totaal : 375€ (415€)

Voeding, GPU, dvd en hdd hergebruiken.

GPU is inderdaad wel ook aan een update toe, maar wacht hier nog even mee tot eind februari. Met de nieuwe HD78xx kaartjes. (Edit: De grafische kaart in je pc is een stuk sneller dan die in je laptop hoor. Laptop grafische kaarten zijn nooit snel als je deze gaat vergelijken met desktop exemplaren.)

Een extra upgrade die zeker de moeite waard is ook, is de aanschaf van een ssd. Dit zal je pc in het algemeen een heel stuk vlotter maken.


PS : Je zou ook wat minder kunnen uitgeven, indien gewenst, maar op deze manier ben je het beste voor bereid op de toekomst en zal je nieuwe aankoop toch weer wat langer meegaan.

Batiatus

Legacy Member
Alvast bedankt!

Nog 1 vraagje, zou mijn huidige desktop (4GB DDR 3 [vergeten vermelden dat ik dit al had], 4850HD graka, 1.86 GHz Intel Dual core) SW:TOR beter kunnen draaien dan op mijn laptop (i3-350M, 2.26 GHz, 4GB DDR3 en die ATI Mobility Radeon HD5145)?

phate_13

Legacy Member
De HD4850 is vele malen sneller dan de HD5145.
De processor in je laptop is wel iets krachtiger, maar dit verschil is veel kleiner.

SW:TOR zou veel beter moeten draaien op je desktop.

En je geheugen kun je dan ook hergebruiken.

Batiatus

Legacy Member
phate_13 zei:
De HD4850 is vele malen sneller dan de HD5145.
De processor in je laptop is wel iets krachtiger, maar dit verschil is veel kleiner.

SW:TOR zou veel beter moeten draaien op je desktop.

En je geheugen kun je dan ook hergebruiken.

Ok, bedankt! Het enigste wat ik dan nog voor moet zorgen, is voor een goede draadloze ontvanger. Mijn vorige was versleten (verloor telkens internetverbinding, terwijl ik met mijn laptop een constante aanhoud).

Gurt11

Legacy Member
Batiatus zei:
Ok, bedankt! Het enigste wat ik dan nog voor moet zorgen, is voor een goede draadloze ontvanger. Mijn vorige was versleten (verloor telkens internetverbinding, terwijl ik met mijn laptop een constante aanhoud).

Kijk zeker of een rechtstreekse lanverbinding of een verbinding via powerlines mogelijk is! Het blijft beter en stabieler dan draadloos, wat je toch wel wilt als je SWTOR speelt ^^

Batiatus

Legacy Member
Gurt11 zei:
Kijk zeker of een rechtstreekse lanverbinding of een verbinding via powerlines mogelijk is! Het blijft beter en stabieler dan draadloos, wat je toch wel wilt als je SWTOR speelt ^^

Ik heb ook eens iets gelezen over internet via je electriciteitskabels. http://telenet.be/421/0/1/nl/thuis/internet/meer-info/diensten-en-opties/powerline.html

Is dit aan te raden? Want aangezien ik boven op mijn kamer mijn desktop zet, en de router beneden staat, is dit nogal moeilijk om met allemaal kabels in huis te gaan leggen.

phate_13

Legacy Member
Hangt wel sterk af van hoe oud je elektriciteitsnetwerk in je huis is!

Batiatus

Legacy Member
De minimum system req. voor SW:TOR bedragen wel een processor met minimum 2.0 GHz, vormt die 1.86 GHz processor dan geen probleem?

EpicRefreshment

Legacy Member
Batiatus zei:
De minimum system req. voor SW:TOR bedragen wel een processor met minimum 2.0 GHz, vormt die 1.86 GHz processor dan geen probleem?

Minimum is niet aanbevolen.. :S

phate_13

Legacy Member
Dat hangt af van de processor. Die Ghz'n zeggen eigenlijk weinig. Een eerste generatie Core2Duo 1.86Ghz is een stuk minder performant dan wanneer je nu bijvoorbeeld een ivy bridge op 1.86GHz laat draaien.

Maar wat maakt dat uit als je toch een nieuwe processor gaat aanschaffen?

Batiatus

Legacy Member
phate_13 zei:
Dat hangt af van de processor. Die Ghz'n zeggen eigenlijk weinig. Een eerste generatie Core2Duo 1.86Ghz is een stuk minder performant dan wanneer je nu bijvoorbeeld een ivy bridge op 1.86GHz laat draaien.

Maar wat maakt dat uit als je toch een nieuwe processor gaat aanschaffen?

Omdat de aankoop niet voor nu direct zou zijn en pas voor na nieuwjaar (eind januari/februari ofzo). En of dat het nu al de moeite zou zijn om toch al een nieuwe draadloze connector te gaan kopen, zodat ik het nu ook al op mijn vaste pc kan kopen. Of toch zou wachten en alles in 1x kopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan