Archief - "PC om te renderen"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thombose

Legacy Member
Mja, sorry maar van nen mac ga je mij niet kunnen overtuigen :) voor dezelfde prijs koop ik een systeem dat 40% sneller is en geen faggy design heeft (sorry ben niet pro het design van macs)....Ken ook genoeg mensen met problemen met een mac en de after-support. Als ik een systeem zelf bouw kan ik tenminste zelf instaan voor het onderhoud en de problemen..

Tom

CrUiZeR

Legacy Member
Ik heb pas nog mijn renderbakkie wat meer geheugen gegeven.
Aanrader ! Je merkt het toch wel. :D

Toch ook eens AMD's FX-8170P overwegen ?
Dan hou je wat budget over voor een extra SSD of/en een waterkoeling.
Want je kan wel een 580 kopen, maar horen zal je hem zeker doen tijdens het renderen.
Echt een luxe : het kost wel wat, maar dan heb je ook wel materiaal ;)

De 8 cores zullen een gemak zijn bij het renderen + unlocked.
Ik ben zelf ook aan het spelen met 8 kernen en ik ben een tevreden mens.

Maar is een 2hands high end niet al goed ?
Tis niet dat je feature animation gaat renderen hé.
Ik bedoel dan de SR-2 die hier opt forum te koop staat.
Of zelfs een skulltrail ??

Enfin het is maar wat de klant er voor wil betalen...

Oh ja , koop meteen ook een wacom. Want vroeg of laat ga je die toch kopen !
En voor IPS kiezen natuurlijk. Ik heb zelf een 23" , maar wil eigenlijk alweer een 24" of een 27".
Het maakt je werkblad een stuk groter in Maya of eender welk multi interface programma.

phate_13

Legacy Member
friggelke zei:
Nog es ivm het type paneel ... je ziet pas echt waar het prijsverschil en kwaliteit zit als men de schermen gaat kalibreren en dit gaat vergelijken met een afgedrukt voorbeeld bij een labo, deftige drukkerij.
Wat vooral bij mij opvalt, is het feit dat ik een LG L245WP heb van 3jaar oud en mij ook wat centjes heeft gekost, maar nog altijd niet het gewenste gecalibreerd resultaat geeft. Al heb ik een S-PVA paneel, nog slaagt het scherm er niet in alle kleuren die ik nodig heb weer te geven. Geef mij maar een eizo of lacie.

In dit verhaal hier heb je dit niet nodig voor rendering en zou ik opteren voor tnpaneel. Later kan ze dan investeren in wat betere monitoren

U zegt?
IPS vs TN+Film - Vus TV
http://4.bp.blogspot.com/-29r34BpLkX8/TVqH8wwCQNI/AAAAAAAAAAk/E-yh9z6ytfE/s1600/IPS_vs_TN_1s.jpg
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
http://www.notebookreview.com/assets/13263.jpg

Het verschil tussen TN en IPS is naar mijn mening toch zeer duidelijk.


Daarnaast : Hoe graag ik het ook anders zou zien. Die bulldozer "octa-core" presteert niet gelijk een processor met 8 cores. Deze zijn ronduit een teleurstelling. Voor genoeg doeleinden is en blijft de intel een stuk betere keuze.

friggelke

Legacy Member
Wat ik wil zeggen is ... da als uw scherm niet gecalibreerd staat bij grafische toepassingen, ge nog zon duur scherm moogt staan hebben en al bij al niet nuttig blijkt. Verschil is er natuurlijk wel, maar zoals aangehaald kunde pas echt genieten van zon monitoren als die tiptop in orde staan.

phate_13

Legacy Member
Ik heb hier al TN en IPS scherm beide op een simpele manier gekalibreerd... Voor en na blijft het verschil zoals op de afbeeldingen hierboven...

SpeedFreak.be

Legacy Member
phate_13 zei:
Ik heb hier al TN en IPS scherm beide op een simpele manier gekalibreerd... Voor en na blijft het verschil zoals op de afbeeldingen hierboven...

Idd ik heb ook beide en het verschil is echt wel groot ... Laat ik het zo zeggen: nooit meer een TN paneel. ;)

Matriskie

Legacy Member
Ik zou zoals de meeste hier zeggen besparen op de pc zelf. en eventueel een deftige wacom erbij kopen met den 'overschot'. Bvb een wacom cintiq 12wx of een wacom a4 model. Leuk voor concept tekeningen en photoshop/illustrator.
Groot scherm is echt een must, ik zou zelf van mijn 24 inch naar een 27 inch willen gaan, gewoon al om zoveel mogelijk tools te kunnen openzetten, renderscreens etc.

Ook objectief blijven hoeveel tijd je nu echt aan het renderen bent met je machine.

Succes

Thombose

Legacy Member
Hey,

het past er eigenlijk allemaal in. Het zou blijkbaar voor Artlantis en Cinema4D zijn. Die maken amper gebruik van de GPU bij hetrenderen....Het budget was net te klein voor een dual Xeon versie en de i7-2600 slacht de Bulldozers nog steeds. Dus het is nen setup met nen i7-2600 geworden, 16gb ram, nen gtx560, Crucial m4, 27 inch led van samsung, een goede muis en tobo...en wss gaat er nog de btw af dus dan zit ik slechts aan 1400....ruimte genoeg voor nog een hdd later als ze terug goedkoper zijn en eventueel een wacom....

Twinturbo

Legacy Member
Toch geen 27" scherm met slechts full hd hoop ik.

Met zulk budget kan daar gemakkelijk een Dell U2711H zetten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan