Archief - Pc Monitor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vincort

Legacy Member
Vond mijn gading niet echt in andere topics, dus start ik er zelf eentje.

Kort:
Ik zoek een 22"-24" monitor, voornamelijk om te gamen
budget: max 200euro, 150euro is eerder richtpunt
vereist: full hd, hdmi

Op redcoon kwam ik de Asus VH242H, deze krijgt goede kritieken. Is hij geschikt voor gaming? andere voorstellen?

Beenhesp

Legacy Member
Ik zelf heb die dell sinds een 2 tal weken en kwam van een samsung T220.

Toch merkbaar mooier beeld, betere kijkhoek en vooral handig dat het scherm zo aanpasbaar is van hoogte enzo.

phate_13

Legacy Member
De reden waarom dat scherm (terecht) veel wordt aangeraden is omdat dit één van de weinige betaalbare IPS-schermen is. Goedkopere schermen gebruiken een "TN-paneel", wat goedkoper is om te produceren, maar ook minder goede kleuren produceert. Een IPS-paneel, wat je over het algemeen enkel in duurdere schermen tegenkomt biedt veel betere kleuren en kijkhoek dan een TN-scherm. Daar komt nog eens bij, bij dit specifieke dell scherm, dat dit een zeer handige voet heeft (waarbij vele andere goedkopere schermen gewoon een vaste voet hebben) alsook dat er een usb-hub in het scherm zit ingebouwd.

vinnieman

Legacy Member
Hardware.info heeft in in het begin van dit jaar 50 schermen getest. Mss de moeite om het eens te bekijken.

klik, de aangehaalde Dell krijgt hier een Silver award.

MrKend54l

Legacy Member
RoyalKombo zei:
Is die Dell LED?
Zoniet, hoe zuining is die?

Verbruik is 15kw....

Nee man serieus het verschil in verbruik tussen led en geen led is 2cent.

RoyalKombo

Legacy Member
MrKend54l zei:
Verbruik is 15kw....

Nee man serieus het verschil in verbruik tussen led en geen led is 2cent.
't Is voor mijn pa gerust te stellen ^^

mdgf

Legacy Member
De u2311h gaat wel vervangen worden door een gelijkaardig scherm met 16:10 resolutie met ledverlichting, maar of je daarop moet wachten, neen. Het zou ook edge-led kunnen zijn dan en dan heb je (naar het schijnt) meer risico op oa backlight bleeding en mindere kleuren in het midden van het scherm.

phate_13

Legacy Member
Het is ook nu al bekend dat dit nieuwe scherm, met LED, een minder goed kleurenbereik zou hebben.

Vincort

Legacy Member
Ok, dank allemaal voor de vele uitleg.

Nog een laatste, in die Harw.info review spreekt men qua gaming ook over de ASUS VW246U, deze de moeite waard? Zo niet, bestel ik de Dell vanavond nog ;)

ATI

Legacy Member
Ik zou zeker de dell ultrasharp kopen!!

Ik heb 1keer een samsung scherm gehad en ben snell terug naar een dell ultrasharp gegaan.

^^VooDoo^^

Legacy Member
En hoe presteert dat scherm met snellere games a la quake series en dergelijke?

Hier en daar paar negatievere reacties over gelezen.

SXe

Legacy Member
Input lag op de Dell is allemaal bullshit, ik heb hier zelf ook een U2311H voor mij staan en ik heb nog nooit iets gezien dat aan het scherm ligt.


Wel trekt dit scherm gigantisch veel stof aan. Mijn vorig scherm (een 19" Dell) had hier veel minder last van.

^^VooDoo^^

Legacy Member
Dat wou ik dus weten, vraag me af vanwaar dat dan komt op sommige reviews.

mdgf

Legacy Member
Omdat hij een reactietijd van 8ms heeft, das natuurlijk veel te veel voor gamers, want die hebben reactievermogens van <8ms!

(allez ja, 200-400ms of 8ms, allemaal hetzelfde voor hen...)

Vincort

Legacy Member
Pas op, bij beelden zoals tennis met maar 8ms krijg je wel degelijk strepen, al weet ik niet of games hier ooit aan gaan kunnen typen :p

mdgf

Legacy Member
Ja, maar of je dan bv strepen krijgt of niet doet er niet toe, das cosmetisch, het gaat je geen voordeel opleveren als je de individuele bal in die situatie wel of niet ziet hé ;).

Vincort

Legacy Member
ik bump deze even omdat ik onverwachts 3 weken op vakantie vertrok had ik niet de tijd hem te bestellen. nu terug vind ik dit scherm zowel op redcoon als pixmania niet terug. is deze reeks outdated of weet iemand waar ik hem wel nog kan bestellen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan