Archief - PC keuze help

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

itogawa

Legacy Member
Ik zou graag volgende week een nieuwe pc willen gaan kopen.
Heb er namelijk 2 gevonden maar weet niet wat het beste zou zijn.
ATI vs GeForce en AMD vs Intel.
Hieronder zie je 2 links van de 2 pc's.
1pc is AMD met ATI andere pc is Intel met GeForce.

Pc1 link AMD met ATI:
Dragon Computer Kerkrade - AMD PHENOMII 980 4x3.7Ghz ATI 6870 X2 2GB DVDRW 1TB 8GB DDR3

of info van pc :
AMD QUAD CORE X4 980 (4 x 3.7Ghz), 1TB harde schijf, 8GB DDR3 Kingston geheugen, ATI HD 6870 X2 2GB GDDR5, DVD brander, Asrock moederbord in een Ultron gamer behuizing met een extreem stille 650 watt voeding


Pc2 link Intel met GeForce:
Dragon Computer Kerkrade - Intel i5 2500K QUAD CORE 4x3.3Ghz GTX570 1280MB 1TB HDD 8GB

of info van pc :
INTEL i5-2500K QUAD CORE (4x3.3Ghz), 1TB Seagate SATA3 harde schijf, 8GB Kingston DDR3 geheugen, Nvidia Geforce GTX570 1280MB grafische kaart, Sony 24x multi DVD brander, MSI P67 moederbord in een GAMER behuizing met een 750 watt stille voeding

Als u nog een andere pc vind voor +/-900€ op www.dragoncomputers.nl mag u hem altijd linken natuurlijk. De pc moet namelijk WoW op Ultra settings kunnen spelen (ook als je in een 25man raid zit)terwijl fraps opzetten en terwijl livestream opzetten op achtergrond. En nog steeds zeker 30fps hebben.
MVG.

phate_13

Legacy Member
Waarom enkel tussen die 2?

Stel zelf een pc samen en je zult iets veel beters hebben. De voedingen in deze systemen zijn al niet om over naar huis te schrijven.

itogawa

Legacy Member
Zou graag rond deze prijs van 900euro voor de case zelf blijven. Op de site van Dragon Computer Kerkrade - Startpagina staan er nog voor rond de 900€ maar die verschillen toch niet zoveel van degene die ik voorstelde.
En ben al naar ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment geweest voor samen te stellen en daar kom ik uit op ongeveer 1250€ voor iets gelijkaardigs. En in NL is alles goedkoper.
En heb zelf niet veel vestand van een pc in elkaar te steken.
Toch al bedankt voor de reactie.

Mvg

phate_13

Legacy Member
Lijkt me zeer straf dat je 350 euro duurder uit zou komen op alternate. Overigens moet je wel "duurder" gaan met dezelfde specificaties al je wilt dat je pc kwalitatief in orde is. Zoals ik zeg : De voeding in beide pc's trekt al op niet veel. Zeer grote kans op instabiliteit, blue screens, opblazen/begeven van de voeding, ...

Daarnaast, je moet ook niets gelijkaardigs samenstellen. De GPU's in beider systeem zijn totaal niet interessant. Zeker niet met de nieuwe HD7xxx kaarten die op het punt staan om op de markt te komen.

Overigens heb je ook nog altijd nergens aangegeven waar de pc voor moet dienen. Zeer vreemd.

itogawa

Legacy Member
Ja heb het er pas bijgezet in het eerste bericht.
De pc moet namelijk WoW op Ultra settings kunnen spelen (ook als je in een 25man raid zit)terwijl fraps opzetten en terwijl livestream opzetten op achtergrond. En nog steeds zeker 30fps hebben.

phate_13

Legacy Member
Hmmm, ik weet niet zeker hoe het zat, maar ik geloof dat WoW wel degelijk merkbaar baat had bij een ssd ook.

Anyway, WoW is echt niet zo zwaar hoor. Persoonlijk zou ik eerder kijken voor kwaliteit en algemene vlotheid (ssd) van ene pc, dan puur kijken naar de GPU/CPU combinatie en kwaliteit negeren (Wat men duidelijk doet op die site die jij aanhaalt).

Wat ik zou nemen:

Mobo: MSI Z68A-G45 ~115€
CPU: Intel Core I5 2500K ~200€
MEM: 2x2GB DDR3 1333 ~20€
GRK: HD6870 ~150€
Case: Cooler Master CM 690 II ~80€
HDD: Samsung 1TB F3 ~130€
SSD: Intel 320 Series 80GB ~110€
Voeding: Thermaltake Smart M550W Bronze ~60€
DVD: Samsung SH-S233C ~20€

Totaal: ~885€

Met dit systeem zul je heel wat meer plezier beleven.

EpicRefreshment

Legacy Member
itogawa zei:
Ja heb het er pas bijgezet in het eerste bericht.
De pc moet namelijk WoW op Ultra settings kunnen spelen (ook als je in een 25man raid zit)terwijl fraps opzetten en terwijl livestream opzetten op achtergrond. En nog steeds zeker 30fps hebben.

WoW op ultra is vereist evenveel performance als Mario kart op de nintendo DS, lichtjes overdreven wel :)

phate_13

Legacy Member
Pas op met een dergelijke uitspraak, met verscheidene vernieuwing over de jaren heen kun je zeker wel met fps dips zitten bij grote raids. Ik ga niet beweren dat het heel veeleisend is, vergeleken met nieuwe games, maar je mag het niet onderschatten voor zo'n oud spel.

Daarnaast: Wat zegt die vergelijking nu? Een Nintendo DS werkt wellicht netzoals een PS3 of Xbox heel anders dan een pc.

EpicRefreshment

Legacy Member
phate_13 zei:
Pas op met een dergelijke uitspraak, met verscheidene vernieuwing over de jaren heen kun je zeker wel met fps dips zitten bij grote raids. Ik ga niet beweren dat het heel veeleisend is, vergeleken met nieuwe games, maar je mag het niet onderschatten voor zo'n oud spel.

Daarnaast: Wat zegt die vergelijking nu? Een Nintendo DS werkt wellicht netzoals een PS3 of Xbox heel anders dan een pc.

Het was een grap, WoW vereist ZEER weinig performance. Ben er dit jaar mee gestopt en ben met mijn GT320 nooit onder de 50 FPS gezakt op max settings. Lagg speelt tijdens raids een grotere rol als boosdoener dan de settings :) We mogen niet vergeten dat het een spel van 2004 is en dat de enige graphics update tot het heden de vloeistoffen in het spel waren. (Ze hebben er precies gel van gemaakt ipv realistisch water.)

itogawa

Legacy Member
Ja speel nu op mijn laptop die ik nu ongeveer een jaar heb 1000€ voor betaald. En bij 25man raids gaat mijn fps naar 1fps zonder dat er iets anders openstaat. Dus ja.. heb juist nog eens alles samengesteld op alternate en kom op 1210€. Zal wat je net hebt gepost eens even bekijken phate_13 (niet dat ik er echt veel van ken).

Toch al bedankt voor de snelle reacties.
Ben nu in het bezit van een Acer aspire 7738G
Intel core 2 duo processor T6600 (2.2ghz, 800Mhz FSB)
Nvidia geforce GT 240M Up to 2815mb TurboCache
4GB Memory
1000GB HDD

Mvg

Sondey10mg

Legacy Member
Stel Phate's systeem samen en je zal er veel meer plezier uithalen dan met die pc's die je gelinkt hebt.

- betere voeding
- geen overkill qua graka (2 x 6870?)
- SSD(!)

itogawa

Legacy Member
Is het mssn niet beter dat ik dan voor deze mobo : MSI P67A-GD65 (B3) ga ipv mobo : MSI Z68A-G45? toekomst gericht mssn? En waarvoor is het overclocken nu eigenlijk goed voor? *help the pcnoob*

Mvg

itogawa

Legacy Member
gemakkelijk voor te overclocken heb ik gelezen. Maar daarom de vraag waarom je zou kunnen overclocken? Waarvoor is dit goed?

Mvg

Vic 40+

Legacy Member
Met overklokken verhoog je de snelheid van bepaalde hardware b.v de processor en het ram al is dat laatste niet altijd het geval meer,niet met zo'n i5 2500k iig.

Heb je een voorkeur voor led fans in een kast en voor hoe stil een kast is?
Heb je voorkeur voor een bepaalde hoeveelheid opslag of hoe groot moet een hd zijn voor je?

Ik heb de volgende voorlopig samengesteld,die moet wel besteld worden in Nederland of je moet het zelf in Belgie ook kunnen vinden.Bekijk het eens rustig en laat even weten of er wat aan veranderd moet worden of kijk op de diverse sites zelf voor wat je zou willen veranderen.
Ik heb er ook meteen de assemblagekosten van de diverse leveranciers bij gegeven voor een completer plaatje.
http://tweakers.net/pricewatch/best...cts=9&maxshops=1&ignoredshops[]=8293#shoplist
SiComputers assemblage uitgebreid - Assemblage - Componenten | SiComputers.nl
Diensten & Services :: Hardware Installatie Assemblage - Zercom | Product specificatie
Azerty Montage Volledig Systeem 1 Jaar Garantie @ Azerty

itogawa

Legacy Member
Oke heb de pc helemaal ingevuld op alternate. Nu kom ik uit op 990€. Dit mede de case die je voorstelde, er volgens alternate niet genoeg plaats was voor de HDD en de SSD. Dus heb ik een andere case genomen. (Antec Nine Hundred Two V3). Deze case is 40€ duurder. Maar dat terzijde zit ik nog 100€ boven jouw prijs. Hieronder zal ik beschrijven welke dingen er duurder zijn.

De CPU : Intel Core I5 2500K -> op alternate 210€ / jouw prijs 200€ ( kan altijd wat schelen weet ik wel )
Het Geheugen: Corsair 8 GB DDR3-1333 Kit -> op alternate 50€ / jouw prijs 20€
GRK: GIGABYTE HD6870 OC
AMD Radeon HD6870, 1024 MB, 256 Bit, PCIe x16 v2.0, PCIe x16 v2.1
-> op alternate 180€ / jouw prijs 150€

Is er zo een groot veschil eigenlijk tussen de GRK merken Asus,MSI,GigaByte enz...

Haal jij je onderdelen ergens anders dan via alternate?

Mvg

Zal jouw pc's zodra eens bekijken na het eten Vic40+. Al bedankt voor de moeite.

Mvg

phate_13

Legacy Member
Gebruik zeker NIET de pc-builder op alternate, deze is rommel en probeert je vanalles aan te smeren. De case die ik heb aangeraden is van ZEER goede kwaliteit en kom je zeker mee toe. Gooi gewoon LETTERLIJK wat ik aangehaald heb in het winkelmandje. Als er niets staat gespecifieerd, dan betekent dat dat het goedkoopste goed genoeg is. Type geheugen maakt niet uit. Type dvd-schrijver maakt niet uit. Merk GPU maakt niet uit. ...

itogawa

Legacy Member
Ben dus gewoon alles in de winkelwagen aan het steken bij alternate zodat ik het kan bestellen maar nu heb ik nog vlug tussendoor een vraag. Waarom heb ik die SSD van 80Gb nodig en nog een andere HDD van 1Tb??? Waarom die SSD ook nog?

Mvg.

phate_13

Legacy Member
Een ssd is iets relatief nieuws. Simpel uitgelegd : Een harde schijf op basis van flashgeheugen. Dit is veel(!) sneller dan een harde schijf. De bottleneck, hetgene dat hedendaagse pc's "traag" maakt, is de harde schijf. Een ssd lost dit op, hierdoor zal je pc altijd(!) reageren alsof deze pas geformateerd/pas nieuw is, en zelfs nog sneller.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan