Archief - pc config geef uw opmerking thx

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hitiepoeh

Legacy Member
ej kheb hier dus een MSI k8t neo mobo liggen, 2x512mb pc3200 van Kingston (KTA-G5400 kitje da nu op nen asus a7n8x-e deluxe mi nen xp1800+ draait @ 2-2-2-6 standaard dus..)
2x 120gb maxtor sata
ik zou er nog een sempron 3400+ bijkopen (754)
en van ne maat kank ne geforce 4 ti4200 kopen

nu mn vraag: is da wa redelijk om te gamen? tis nie om de laatste nieuwe spellekes op te spele ze.. miss ies need for speed, ma t meeste is voor tactical ops.. en f-22 lightning 3 =) (damn oud ja k weet het)

die geforce, best 4x of 8x agp pakken?

geef uw opmerkingen, dank u =)
ma nie zegge dat da een oud systeem is want da weet k ook wel :P
heb gelezen dat die sempron best wel redelijk te overclocken valt? ma mn moederbord waarsch nie?
thx!

FEW

Legacy Member
als het voor zo'n oude spellekes is, dan zal da wel volstaan. ge kunt best 8x pakken.
maar zeg is de prijs waarvoor ge die onderdelen kunt krijgen? mss kunt ge betere dinge kopen tegen gelijkaardige prijzen ;)

Dakantochnie

Legacy Member
Ik zou precies een Ahtlon 64 3000+ kopen ipv een Sempron 3400+.

Lan

Legacy Member
Die cpu is goed maar de VGA kaart is zwaar onderpowered voor dat systeem. Een 9800pro ofzo zou beter zijn. De Ti4200 is echt wel al oud...

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ik heb NFSU2 nog met een GF4 Ti4200 64MB gespeeld. Echt vlot speelde het niet maar het was nog net doenbaar. Maar als je dan toch de graka nog moet kopen zou ik ook eerder kijken voor een ander kaartje. Mss de 9800Pro idd voor rond de €100 ofwel als je minder wilt uitgeven en een behoorlijke budget-graka zoekt kan ik de ATI Radeon 9550GE aanraden die voor €65 te vinden is.

Verschil tss AGP4x en 8x is zo goed als nihil dus daar moet je niet echt rekening mee houden.

Hitiepoeh

Legacy Member
de grafi kaart kost maar 30€ ofzo :) ma kga dan wel opteren voor nen 9800pro ofzo.
thx for the advice :D
kzit nu in mn 1800+ nog me nen gforce mx440 64mb 4x agp
hehe kzit echt wel achter =)
nog voorstelle over een of ander onderdeel? da mobo is da wa redelijk?
thx!

Yank

Legacy Member
Zoals reeds gezegd: investeer wat meer in je grafische kaart, ook al moet je dan wat inleveren voor cpu. Eigenlijk zou ik nu gewoon een andere grafische kaart kopen en pas later een nieuwe cpu (voor S754 dan he), 'k denk dat je daar meer winst uit gaat halen.

En mobo is zeker deftig.

Hitiepoeh

Legacy Member
komt in orde :) de cpu laat ik ze, zo klein is mn budget ook weer niet.
mercikes hé!!

Hitiepoeh

Legacy Member
en zeg, nen turion (mobile) processor ipv die sempron, is da ook nie beter??
-> diene van 1.6ghz

Davion

Legacy Member
Das alleen voor laptops.
Ik zou een A64 3000+ pakken en u tweedehands nen 9800PRO ofzo voor 100€ kopen.

Davion

Legacy Member
Achja juist, Nuja A64's op S754 vinde ook wel tweedehands zenne.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Nja, aje echt goe zoekt kun je er mss wel vinden.
Sempron is nu ook nie zoveel slechter... Zeker als je toch maar met een budget-graka wil werken enzo.
Hoewel een A64 3000+ wel nog te doen is in combo met ne 9800Pro maar idem voor de sempron.

*edit* besides, nie iedereen ziet het zitten om voor tweedehands hardware te gaan eh. Indien wel zou ik het zeker niet laten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan