Archief - PC check

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

musicfania

Legacy Member
Ik zou graag een nieuwe PC kopen. Ik heb de voorkeur voor de AMD Athlon 64 X2 3800+. Dit moet geen supercomputer worden maar wel een hele goeie.

Ik wil hem gebruiken voor de laatste games zoals COD2 en NFSU2 en Fear + de nieuwe goeie games die gaan komen. Maar waar ik hem echt voornamelijk voor koop is voor photoshop en andere zware programma's zoals video bewerking en dergelijke.

Ik heb er al 1 samen gesteld.

  • Kast: Cooler Master Centurion 5
  • Moederbord: MSI K8N Neo4 Fi
  • Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+
  • Ram Geheugen: Corsair XMS 1GB TWINX1024-3200XL
  • Videokaart: Asus EN6800 GT/HTD
  • Hardeschijf: Maxtor 7L250S0
  • Voeding: Antec True Bleu 480


OF

Hetzelfde maar dan met een andere videokaart:

  • Asus EAX1600 XT / Silent


---------------------------------------------

Nu heb ik:

  • Kast: 1 van Bells
  • Moederbord: DFI moederbord
  • Processor: P4 1,6Ghz
  • Ram Geheugen: 3x 256MB SD-ram/133
  • Videokaart: Aopen Gforce FX5200 256MB
  • Hardeschijf: Maxtor 7L250R0
  • Voeding: Weet ik niet



Ik zou graag jullie mening horen. En denk eraan een goeie PC geen superPC
Hartelijk dank.

R.Winters

Legacy Member
Ziet er goed uit, maar als graka zouk de 7800GT nemen. (en een ander mobo dan, de 6800 is AGP zeker?)

musicfania

Legacy Member
R.Winters zei:
Ziet er goed uit, maar als graka zouk de 7800GT nemen. (en een ander mobo dan, de 6800 is AGP zeker?)

Waarom een ander mobo? Wat is er mis bij deze? Heeft toch PCI expres aan boord en PCI + Dual channel DDR.

Die 7800GT kost mij wat te veel. Die gaat er dus niet bijzijn.

Yank

Legacy Member
'k Zou ipv die 1GB dure ram 2x 1GB value-ram nemen, gaat veel beter van pas komen.

SMa

Legacy Member
een NX6800GS lijkt me goed genoeg, zeker als er 2gig ram bijkomt
zeker als het vooral voor Photoshop is
TS zegt dat het niet bedoelt is als game pc

:edit: dat was een antwoord op dat ramgeheugen :)
en nog een vraagj: enig idee van hoelang je die pc wilt houden?
dan moet er hier niemand komen zagen over je dualcore en (eventuele) 2gb ram :edit:

musicfania

Legacy Member
Ik hoop toch zo een raar of 3 maar dat gaat wel lukken. Misschien niet zo goed voor binnen 3 jaar die games, zal ze dan op LOW moeten spelen maar dat maakt nie veel uit voor mij, als de progs maar goed gaan.

Dus sheep, jij vind dat ik ook die 2GB ram value ram moet nemen inplaats van mijn 1GB TWINX?

RealFlub

Legacy Member
idd :)
die dure rams heb jij voor nergens nodig. is enkel nuttig als je gaat OC'en.

SMa

Legacy Member
als je echt van plan bent van constant met zware programma's bezig te zijn koop je beter 2gb value, zeker als je je wel eens durft te ergeren aan lange laadtijden
je koopt zowiezo beter value ram als je niet van plan bent van ooit te overclocken

en ik zeg ook nog dat je beter een NX6800GS neemt ipv een EN6800GT :) (zal ieder wel akkoord mee gaan wrs?)

Davion

Legacy Member
Kzou ook niet die oude HDD gebruiken, maar een nieuwe SATA kopen.

musicfania

Legacy Member
Davion zei:
Kzou ook niet die oude HDD gebruiken, maar een nieuwe SATA kopen.

Ik koop een nieuwe SATA HD. Maar die andere van 250GB die nu in mijn desktop PC zit en IDE is bouw ik ook in die nieuwe PC. Op de SATA HD komt windows XP natuurlijk :D

musicfania

Legacy Member
Davion zei:
En welk is die nieuwe?

Die hierboven in mijn lijstje staat: Maxtor 7L250S0 [250GB, 7200U/min, 16MB Cache, 9.3ms, S-ATA/150, NCQ]

Dit word dus de nieuwe sata schijf :cool:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan