Archief - PC check-up -> hulp & suggesties (750€)?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spl3nd!d

Legacy Member
Enkele dagen geleden heb ik een topic gestart om een laptop aan te kopen. Daar is al over beslist. Nu heb ik opnieuw hulp nodig. Deze keer bij de aanschaf van een desktop. Budget maximum rond 750€ excl. scherm-tobo-muis.

Mijn vraag naar jullie is of deze setup voor zijn prijs-kwaliteit goed zit? Misschien heeft een van jullie betere ideeën?
De pc zou te gebruiken zijn voor office werk, video's, muziek en games.
De computer moet wel uit een Belgische (web)winkel komen!
Er mag alvast worden bespaard op Ram en/of HD, die steek ik later wel bij. Mag ook zonder OS.

Power4Pc - OEM Power4Pc Advanced Gaming PC (P4PAGPC10)

behuizing: CoolerMaster Elite 334
voeding: 650 Watt ATX v2.3 (12v1-18a; 12v2-18a)
Moederbord : Asrock P67 Pro3 Second Edition met B3 stepping
Processor : INTEL CORE i5 2500K (3.3 GHZ, unlocked multiplier)
Geheugen : 4GB DDR3 1600Mhz!
Grafische kaart: Amd Radeon HD6950 2gb
HDD: 1TB Samsung spinpoint F3
ODD: Nec 24x DVD-Rw station
Netwerk : Gigabit ethernet rj 45

699€

-> ik ken bijna niets van koeling, cases, mobo en voeding ^^


Alvast bedankt

Twinturbo

Legacy Member
delete dan eerst je vorige topic waar je 800 € zet als budget.

pixbillye

Legacy Member
Er staat nog geen os op, of heb je dat liggen? (als je dat er nog bij moet kopen zit je + 750 € )

Verder vraag ik me af of het een fout in de reclame is of niet want die netwerkaansluiting zit standaard op het moederbord.

voor de rest is het ram ook niet echt een goeie keuze (1333mhz is ok)

en qua koeling zoals je zelf zegt staat er ook nergens info daaromtrent op die link en zal dat dus gewoon boxed zijn voor de cpu en standaard versie van de graka.

spl3nd!d

Legacy Member
pixbillye zei:
Er staat nog geen os op, of heb je dat liggen? (als je dat er nog bij moet kopen zit je + 750 € )

Ik heb nog een serial voor w7 pro, dus OS is niet nodig. En mocht ik lichtjes over de €750 gaan is dat uiteraard ook geen probleem :p

pixbillye zei:
en qua koeling zoals je zelf zegt staat er ook nergens info daaromtrent op die link en zal dat dus gewoon boxed zijn voor de cpu en standaard versie van de graka.

Heb je een idee of dit volstaat om het systeem genoeg te koelen?

Twinturbo

Legacy Member
Montage van uw computer: Montage van uw computer
PC case: NZXT Source Elite 210 zwart zonder voeding
CPU: Intel Core i5 2400 Quad Core 3.1Ghz 6MB socket 1155
Motherboard: ASRock P67 B3 PRO3 socket 1155
Memory 1: Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9
Harddisk 1: WD 1 TB Caviar Black WD1002FAEX 7200rpm 64mb SATA3
Grafische kaart 1: Nvidia Geforce GTX 560Ti 1Gb DDR5 PCI-express
Optical Drive 1: LG 24x GH24NS70 DVD-RW Dual Layer zwart SATA
Voeding: XFX Core Edition 450W voeding

totaal: €745.00 excl. verzending.

Van Jaha

Twinturbo

Legacy Member
Als je niet gaat overklokken is stock koeling meer als voldoende.

spl3nd!d

Legacy Member
Ik ga wellicht bij azerty bestellen, heb een winkelmandje samengesteld: Azerty



Samsung SH-222AB € 17,20
TP-Link TL-PA211 Starter Kit € 47,01
Cooler Master GX RS-550-ACAA-E3 € 61,95
Corsair XMS3 € 39,67
ASRock P67 Pro3 € 81,52
Sapphire RADEON HD 6950 € 232,31
Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz € 185,51
Fractal Design Define R3 € 87,44
Harddisk 750 gb 7200rpm 32mb cache: thuis aanwezig

Zou deze samenstelling in orde zijn?
Ik heb dus een budget tot 750 euro, pc zonder scherm/randapparatuur.
De pc zal op mijn kamer staan, dus wens ik een stille pc om te kunnen studeren, daarom ik koos voor de Fractal (die op reviews toch goed scoorde op geluidsproductie (?) )

phate_13

Legacy Member
GX reeks van Cooler Master kun je beter van wegblijven. Geen goede voedingen.

phate_13

Legacy Member
Ga dan maar voor de Be Quiet!. De OCZ is ok, maar heeft wat weinig aansluitingen, daar ben ik geen fan van. De Arctic Cooling is intern hetzelfde als de Corsair VX450 en Antec EA-500, maar dan wat slechter zelfs! Dus blijf daar ook maar van af.

spl3nd!d

Legacy Member
Alvast merci voor 't advies, en die Be Quiet is dan nog eens mooi meegenomen qua prijs :)

Iemand nog bedenkingen bij de rest van die configuratie?

spl3nd!d

Legacy Member
Voilà besteld, hopelijk is't allemaal goed en anders dikke pech voor mij :P
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan