Archief - PC aan het upgraden...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NHke2

Legacy Member
Hoi iedereen..

Ben van plan om men pc wat te upgraden..
Heb pas een nieuw 19" TFT (8ms) scherm gekocht..
Nieuwe Maxtor 250Gb 7200rm 16MB is besteld...

Hier is een samenvatting van de pc nu..
Wat zouden jullie nog veranderen??

Processor
Model : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.53GHz
Snelheid : 2.86GHz
Prestatie Rating : PR3145 (geschat)
Cores per Processor : 1 Unit(s)
Threads per Core : 1 Unit(s)
Interne Data Cache : 8kB Synchroon, 'Write-Through', 4-way set, 64 byte line size, 2 lines per sector
L2 'On-board' Cache : 512kB ECC Synchroon, ATC, 8-way set, 64 byte line size, 2 lines per sector

Moederbord
Bus(sen) : AGP PCI IMB USB i2c/SMBus
MP Ondersteuning : 1 Processor(s)
MP APIC : Ja
Systeem BIOS : Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG
Moederbord : http://www.abit.com.tw/ BE7 (Intel i845PE-ICH4)
Totaal Geheugen : 1GB DDR-SDRAM

Chipset 1
Model : Abit Computer Corp 82845PE Brookdale Host-Hub Interface Bridge (B0-step)
'Front Side Bus' Snelheid : 4x 150MHz (600MHz data rate)
Totaal Geheugen : 1GB DDR-SDRAM
Geheugen Bus Snelheid : 2x 187MHz (374MHz data rate)

Video Systeem
Monitor/Panel : Plug en Play-monitor
Adapter : NVIDIA GeForce4 MX 440
'Image' Apparaat : Philips SPC 200NC PC Camera

Fysieke Opslag Apparaten
Verwisselbare Schijf : Diskettestation
Harde Schijf : Maxtor 6Y080L0 (76GB)
CD-ROM/DVD : E-IDE CD-ROM 50X (CD 32X Rd)
CD-ROM/DVD : LITE-ON DVDRW SOHW-1213S (CD 48X Rd, 48X Wr) (DVD 6X Rd, 6X Wr)
CD-ROM/DVD : MITSUMI CR-48XETE (CD 48X Rd, 48X Wr)

Logische Opslag Apparaten
Harde Schijf (C:) : 76GB (67GB, 87% Beschikbare Ruimte) (NTFS)
CD-ROM/DVD (D:) : Niet Beschikbaar
Nico Programs (E:) : 576MB (CDFS)
CD-ROM/DVD (F:) : Niet Beschikbaar
3.5" 1.44MB (A:) : Niet Beschikbaar

Onderdelen
Seriële/Paralelle Poort(en) : 2 COM / 1 LPT
USB Controller/Hub : Intel(R) 82801DB/DBM USB Universal Host Controller - 24C2
USB Controller/Hub : Intel(R) 82801DB/DBM USB Universal Host Controller - 24C4
USB Controller/Hub : Intel(R) 82801DB/DBM USB Universal Host Controller - 24C7
USB Controller/Hub : USB-hoofdhub
USB Controller/Hub : USB-hoofdhub
USB Controller/Hub : USB-hoofdhub
Toetsenbord : Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis : PS/2-compatibele muis

MultiMedia Apparaat
Apparaat : Realtek AC'97 Audio

Besturingssysteem
Windows Systeem : Microsoft Windows XP/2002 Professional 5.01.2600

Prestatie Tips
Tip 2546 : Grote geheugen Modules zouden ECC/Parity moeten zijn.
Opmerking 5901 : CD 1x= 150kB/s; Exercise caution when comparing measured versus published ratings.
Opmerking 5902 : DVD 1x= 11.08Mbps Exercise caution when comparing measured versus published ratings.

Jense777

Legacy Member
- 1 GB RAM bijsteken als je dat wenst
- 7800GS zou, indien je 1 GB RAM bijsteekt, niet misstaan

Maar euh... wat is je budget? Ik denk dat dit toch wel een doorslaggevende rol zal spelen...

Yank

Legacy Member
'k Zou grafische kaart vervangen, maar ipv 7800GS die nogal duur is zou ik tweedehands een 6800GS/GT of X800/X850 Pro/XT zoeken.

Ofwel hier en daar naar goeie aanbiedingen kijken, de 6800GE staat voor 189€ bij alternate.nl, valt ook nog vrij goed mee qua prijs.

Davion

Legacy Member
Kzou ook 6800GS ofzo steken, 1Gb RAM is voorlopig nog genoeg.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan