Archief - PC 3D-Applicaties/Photoshop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phate_13

Legacy Member
Door de I5 2310 en ASRock H61iCAFE moederbord te nemen kun je nog wat besparen. :)

Oftewel kun je gaan voor een I5 2500K + P67 moederbord, wat wel wat duurder zal uitkomen, maar hierdoor zou je kunnen overclocken, waardoor je in photoshop en renderingprogramma's nog een groot voordeel zult behalen.

artaphrax

Legacy Member
Phate, bedankt.

Toch ga ik voor de amd processor gaan.

Nog een laatste check: dit is volgens jullie gegarandeerd een degelijke, snelle, kwalitatieve setup?

Ik heb er 8GB aan ram ingestoken.


ALTERNATE - BUILDERS

phate_13

Legacy Member
Waarom heb je er nu toch een X6 in gestoken?

mdgf zei:
Neem een samsung spinpoint f3 7200rpm als hdd, die 5400rpm schijf gaat de grootst mogelijke bottleneck opleveren.

Cpu houdt je bij de x4, x6'en zijn te duur tegenwoordig (je kunt al een stuk snellere i5 kopen voor dat geld).

Dat is een dvd lezer, geen writer.

Je kunt op zich gerust de 500W variant van die voeding nemen.

Oftewel geef je minder geld uit en neem je de X4. Oftewel laat je 4GB geheugen vallen, en kun je voor hetzelfde budget voor een (veel snellere) I5 2310 gaan.

artaphrax

Legacy Member
Phate, volledig uit het oog verloren. Heb nu ook al enkele configuraties opgeslagen en die met de x4 moet overschreden zijn.
Ik heb die x4 genomen ( er zijn er blijkbaar 2) met het hoogst aantal beoordelingen.

ALTERNATE - BUILDERS

Ik mag hem bestellen?

phate_13

Legacy Member
De 965 is niet merkbaar sneller dan de 955, die 20 euro goedkoper is. Neem dus de X4 955 als je AMD wenst.

Al zou ik voor jouw doeleinden precies toch voor de I5 gaan.

artaphrax

Legacy Member
Phate, toch nog eens naar een intel configuratie gekeken, en deze lijkt inderdaad ook interessant, en evenwaardig in prijs (het wel het goedkoopste moederbord genomen).

4Gb aan ram, ipv 8 Gb bij de AMD configuratie.

ALTERNATE - BUILDERS

phate_13

Legacy Member
Dat moederbord zou ik dan weer niet nemen. Geen USB 3.0, geen Sata-600, ...

phate_13

Legacy Member
Neem het reeds eerder aangeraden bordje door mij hierboven ASRock H61icafé...

artaphrax

Legacy Member
Dat was mijn bedoeling, ik vind dit moederbord jammer genoeg nergens terug op alternate.

Edit: vreemd, dit moederbord is wel beschikbaar op alternate, maar niet via de PC-Builder

Mag ik eigenlijk 8Gb aan ram nemen bij de i5?

artaphrax

Legacy Member
Oftewel geef je minder geld uit en neem je de X4. Oftewel laat je 4GB geheugen vallen, en kun je voor hetzelfde budget voor een (veel snellere) I5 2310 gaan.

En echt vreemd dat ik deze ASRock H61icafé niet kan inbuilden op alternate

Musk

Legacy Member
artaphrax zei:
En echt vreemd dat ik deze ASRock H61icafé niet kan inbuilden op alternate

De configurator van Alternate is schijt.


Smijt gewoon alles in je winkelmandje :)

phate_13

Legacy Member
Inderdaad, mijd die "pc-builder" gewoon. Hier zitten verschillende fouten in (of opgedrongen keuzes?).

artaphrax

Legacy Member
Phate, bedankt.

moet ik verplicht een windows 7 versie bij alternate kopen alvorens zij het kunnen assembleren en alles gereed stellen (buiten de installatie van het OS uiteraard)?

mdgf

Legacy Member
Ze kunnen toch gewoon de onderdelen in elkaar vijzen en kijken of hij post? :)

Dat gezegd zijnde: zelf assembleren is niet moeilijk en het leukste aan een nieuwe pc (imo).

artaphrax

Legacy Member
mdgf: wanneer je pc geassembleerd is is hij, na de installatie van de os, volledig geconfigureerd? (het is de eerste keer dat ik dit doe)

Zou ik een een intel core i5-2310 of een i5-2400 / i5-2500 nemen?

4GB of 8GB? RAM
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan