Archief - Overclock-systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skizzy

Legacy Member
Hey, ik vroeg me af of dit een degelijk systeem is om redelijk wat te overclocken? Vooral wat er in de behuizing zit dus :).

Behuizing: Coolermaster Centurion 5 -€ 59,0
Voeding: Tagan TG580-U15, 580W -€ 129,0
Moederbord: DFI LANPARTY UT Ultra-D -€ 139,0
Processor: AMD Opteron 146 -€ 259,0
Geheugen: Kingston DIMM 1GB HyperX -€ 159,0
Grafische kaart: XFX 7800GT Extreme, 256MB -€ 329,0
Harde schijf: Western Digital Caviar SE, 160GB -€ 89,0
DVD-brander: NEC ND4550 -€ 45,0
CPU koeler: Zalman CNPS 7700-Cu -€ 35,0
Graka koeler: Zalman VF700-AlCu -€ 19,0
Monitor: Samsung SyncMaster 710N, 17" -€ 249,0
Toetsenbord: Trust Slimline -€ 14,0

Totaalprijs: € 1525,0

Cheers

Jense777

Legacy Member
Zware overclocking? Anders zou ik een Zalman 9500 (model hoger) of Arctic Freezer PRO 64 nemen. En voor enkele euro's meer heb je 40GB harde schijf meer...

Yank

Legacy Member
- CPU: voor dat geld heb je al een 3700+ die een hogere multiplier heeft. De 146 KAN natuurlijk wel beter overklokken, maar dat hangt af van stepping van beiden.
- RAM: Kingston Hyper X heeft niet echt mijn voorkeur voor te overklokken. Welke andere mogelijkheden heb je?
- CPU koeler: voor dat geld zijn er eigenlijk betere dingen, de TT Big Typhoon kost +- zelfde en vind ik wel beter. Link met uitgebreide review: http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=406

Davion

Legacy Member
- Ik zou de Opteron houden
- HyperX is over het algemeen vrij goed RAM, maar als je veel RAM wilt zou ik eerder gaan voor 2x1024Mb GSkill PC3200 2-3-2-5
- HD is toch SATA?
- Als CPU koeler zou ik ook een Arctic Freezer 64 PRO aanraden, de Zalman voor op de graka is wel in orde :)

Bluekes

Legacy Member
wat is het voordeel van de opteron tov de AMD64?

prijs?
snelheid?

...

Davion

Legacy Member
Goedkoper dan gelijke modellen uit de A64 reeks, en in de meeste gevallen overklokken ze beter.

Skizzy

Legacy Member
Davion zei:
Goedkoper dan gelijke modellen uit de A64 reeks, en in de meeste gevallen overklokken ze beter.

Dat heb ik ook al verschillende keren gelezen, daarom dat ik die koos :).

Maar over dat RAM: Ik moet ongeveer op dezelfde prijs blijven, dus max 180€ ongeveer. Als ik dan beter 2Gig neem, moet ik me al wel tot Valueram of Valueselect beperken. Gaat dit een grote invloed hebben op oc'en, met name beperkingen dus?

Ik heb een beetje gezocht naar CPU koelers, en ik heb gelezen dat de ARCTIC Freezer Pro niet echt geweldig was? Nogal veel lawaai en nie geweldig veel effect? Iemand die een goede koeler weet voor 30 à 40€?

Alvast bedankt

Yank

Legacy Member
- RAM: voor 180€ zul je geen 2GB vinden die goed overklokt, daarvoor moet je toch al richting 240€ gaan (Gskill 2GBHS voor 235€ bij jaha.be, doet het niet zo slecht volgens reviews). Value-ram is wel niet zo erg, je kunt een divider gebruiken zodat het geheugen altijd aan +- 200Mhz loopt.
- CPU koeler: ik blijf voor Big Typhoon, kost 42€ bij jaha.be

Davion

Legacy Member
Die Arctic Freezer 64 PRO maakt helemaal geen lawaai, het is een van deb este CPU koelers :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan