Archief - Normal LCD or WIDEscreen LCD ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Samadhi

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een deftig LCD scherm.
Dit scherm geniet mijn voorkeur ....

BENQ FP93GX 19" 2ms :niceone:

Ik zie dat de widescreen LCD's ook serieus opkomen, nu stel ik mijzelf de vraag of een widescreen LCD leuker is om op te kijken ...

Ervaringen ? :eek:

Domme vraag misschien maar moet een game dan niet ontworpen zijn voor en breedbeeld resolutie omdat je anders een gerokken beeld krijgt zoals op een 4:3 uitzending op tv die je 16:9 weergeeft ??? :help:

Alle reacties welkom.

THx :bow:

desert storm

Legacy Member
de recenste games ondersteunen 16:9-weergaven ja ;)

ik vind mijn breedbeeldscherm enorm handig, veel meer ruimte om te werken :)

Solid Snake

Legacy Member
Ik ben ook wel voorstander van breedbeeld LCD schermen. Zeker op mijn laptop

Yank

Legacy Member
'k Vind breedbeeld ook stuk leuker om mee te werken.
Voor games moet je soms wat prutsen, tenzij de game het zelf ondersteunt. Anders moet je een 'tooltje' zoeken om breedbeeld te krijgen (soms ook helemaal niet mogelijk). Maar kijk zeker eens op http://www.widescreengamingforum.com/

MetalG

Legacy Member
ik zou nooit kunnen gamen met breedbeeld daarom heb ik 2 schermen ^^

simpele duif

Legacy Member
het is te zien wat je vooral met je pc doet
ik speel praktisch geen games en ben dus vooral bezig op internet en toestanden: daarbij is het volgens mij een stuk beter als je extra verticale ruimte hebt
kijk je daarentegen veel naar DVD's en game je veel: dan ga je imo best voor een breedbeeld

Samadhi

Legacy Member
Is dat scherm dat ik opgeef een goed scherm ? (ik denk van wel) ..

en stel da ik voor breedbeeld wil gaan ... is 20" dan groot genoeg ?
Welke breedbeeldschermen zijn goed ? (jammer da je nog geen breedbeeld hebt in 2ms of 4ms)

RealFlub

Legacy Member
waarom moet dat 2 of 4ms zijn?
vanaf 16ms is het voor het menselijk ook niet meer zichbaar ;)

Samadhi

Legacy Member
RealRoot zei:
waarom moet dat 2 of 4ms zijn?
vanaf 16ms is het voor het menselijk ook niet meer zichbaar ;)

Ik dacht dat 8ms max was om geen last te hebben ........ ik kan et mis hebben ..

Is 20" widescreen even imposant als een 19" gewoon ? of verlies je teveel hoogte ?... :help:

Kvind de Benq FP202W wel nice :D maar dit schijnt nog niet top of the bill te zijn ..

Deze misschien wel ===> Dell 2405FPW 24in LCD Monitor

Alle meningen welkom... ik wil een topkwaliteit scherm ....:woohoo:

desert storm

Legacy Member
deze mss? heeft 8ms en is 20", contrastratio en kijkhoek ziet er ook niet slecht uit :)

Snakie

Legacy Member
lol staar u fucking niet blind op die 2ms eh, die is Grey To Grey

8ms zit je inderdaad meer als goed genoeg, heb hier al jaren een benq 12ms(ik kom van een kwaliteits 19" crt 100hz) en die zit ook wel goed, alhoewel soms wel een beetje last heb in snelle FPS games a la Quake enzo, cs ofzo totaal niet.

Ikzelf ben ook aan het zien voor die 20" widescreen, ziet er wel lekker uit, allez toch voor zijn prijs eh :)

mvg,

Samadhi

Legacy Member

Samadhi

Legacy Member
Ik lees HIER net dat ACER de AL2416Ws begin 2006 zou uitbrengen MET een DVI ingang !!!

Iemand idee when ? of is die al uit !!!!
Wel super scherm alhoewel ik nergens terug vind of die is uitgerust met de crystalbrite technologie .
Zou wel mogen voor zo een scherm ..

Heeft er iemand een 24" LCD ?

tijgerke

Legacy Member
ik heb nu een 3-tal weken een Acer 1916WS (dus 19" widescreen met 16:10 ratio) en imo werkt het wel makkelijker...
Enkel je games instellen op de native resolutie van je scherm, als je pc het aankan, (hier 1440x900) en je hebt geen uitgerokken beeld :)

Vitabis

Legacy Member
ik heb een Dell 2405FPW
echt groot ze :niceone:
daarvoor had ik een Benq 937S+
deze Dell is veel beter van kleuren, geen ghosting met 16ms in CS: source of WoW

Snakie

Legacy Member
css / wow zijn nu niet echt snelle games
installeer Q3/4 / UT eens en weet het ons te zeggen :p

antwoord zal positief zijn prolly maar mss toch hier en daar klein beetje last mss?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan