Archief - Nieuwe voeding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dayofdead

Legacy Member
Momenteel zit ik hier met een Qtec 450W voeding. Als ik de pc opstart hoor ik geratel (Qtec quality), soms voor uren lang en uiteindelijk verdwijnt dat. Omdat ik binnenkort een nieuwe videokaart ga kopen (7800GS of 6800GT op AGP), wil ik liefst een andere voeding. Niet dat 450W te weinig is, gewoon uit vrees dat die Qtec een stroomstoot zal geven aan die videokaart en dat ze stuk is (reeds gebeurd met mijn oude Qtec 420W voeding + AIW 9800Pro).

Ik zoek dus een nieuwe voeding die kwalitatief goed is, rond €70 kost en ongeveer 400W levert.

Systeem: AMD64 3200+, 120GB ATA, 9800Pro (binnekort dus 7800GS of 6800GT), 1024DDR, moederbord: Asus K8V deluxe.

Alvast bedankt

dendaak

Legacy Member
Rond de 70 euro ga ge ni veel goe voor vinden: Als ge u één van de volgende kunt permiteren zulde der goed mee zijn.

ANTEC: True Blue 480W (PSU+Blue light !) 96.5 €

COOLERMASTER: Real Power 450 W + Monitor Tool 3,5" - Super Silent With 120mm Blue Led Fan 85.2 €

ANTEC: True Power 430W 101 €

ENERMAX: Liberty ELT500AWT Power Supply 500W Active PFC SATA SLI Modular Cable Liberty Serie 108 €

ps: Koop geen slechte merken zoals sweex of zoiets. . . koop Antec Of Coolermaster ! Dan ben je zeker van degelijk gerief.

Dayofdead

Legacy Member
400W zal wel volstaan voor een AMD64 3200+ en 7800gs zeker?

dendaak

Legacy Member
Ja, maar met 500 of 550, daar zit ge natuurlijke nog saver mee , . . .

a242050

Legacy Member
Ik zou een LC power kopen, heb ik ook en moet niet onderdoen voor antec ofzo. Een 550W voeding kost maar een 45-tal euro.

Dayofdead

Legacy Member
Is Casemaster betrouwbaar?
Case-Master Cable Power Supply 520W

oXy

Legacy Member
case-master is brol alsek mij nie vergis... (correct me if i'm wrong)

Dayofdead

Legacy Member
Khad zo al mijn vermoedens over case-master :D
Welke van de deze dan:
-TAGAN TG480-U22 High quality 480w (ongeveer €100) zonder verzendingskosten
-LC Power 550W Green Power Silent Giant (is deze dan echt zuiniger met stroom? - €50 + €8 verzendingskosten)
-LC Power 550W Silent Giant 14cm fan Black Edition Revision 2 (€46 + €8)
-LC Power 550W Super Silent 12cm fan Black Edition Revision 2 (€39 + €8)

oXy

Legacy Member
TAGAN TG480-U22 High quality 480w (ongeveer €100) zonder verzendingskosten
of
LC Power 550W Silent Giant 14cm fan Black Edition Revision 2 (€46 + €8) ( grotere fan)
En die met die groene stroom... denk niet dat dat veel uitmaakt. Een computer verbruikt toch niet zoooo veel.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Kzou voor de LC Power 550W 14cm gaan. Die zou stukje stiller moeten zijn dan de 12cm.
Denk niet dat die groene stroom erg veel verschil zal uitmaken.
Tagan is ook een goed merk en Antec ook. Alsook bij Enermax zit je zeker veilig. (en er zijn er nog hoor maar minder courant verkrijgbaar)
Persoonlijk zou m'n voorkeur uitgaan naar LC Power indien het goedkoop moet zijn ofwel een Antec-PSU.

Extremengine

Legacy Member
Die hiper kan je ook krijgen in 480W versie.Lees er anders eens de revieuws op na van deze hiper voeding.Is geen brol.
Greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan