Archief - Nieuwe voeding nodig?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

demon326

Legacy Member
Hallo allen,

Met de aankoop van een 7970 in het voorruitzicht vraag ik mij af of ik een nieuwe voeding nodig zal hebben? Ik heb momenteel een '500' watt chieftec voeding.

Huidige psu specs:
http://www.plaatjesdump.nl/upload/32b2040dfc57fdeedb3b600de8302bca.jpg

Onder load(gaming) zie ik in Aida32 de voltages van mijn +12V lijn onstabiel worden en dalen, het laagste gemeten was 11.450

in Idle is de +12 iets van 11.888

Specs:
I5 2500k@stock
5870, word vervangen door 7970
2x klassieke 7200rpm hdd's
1x ssd
1x geluidskaart
5x120mm fans

phate_13

Legacy Member
Ik zou aangezien de lagere kwaliteit van de voeding, en de lage wattages op de 12V-lijnen, zeker een nieuwe voeding aanschaffen. Chieftec is niet dadelijk een merk dat bekend is op de voedingmarkt. En de specs van de voeding voorspellen niet veel goeds, indien er effectief zoveel watt van wilt gaan trekken. Als je zoveel uitgeeft aan de rest van je systeem, dan moet je zeker niet gaan besparen op de voeding. :)

demon326

Legacy Member
phate_13 zei:
Ik zou aangezien de lagere kwaliteit van de voeding, en de lage wattages op de 12V-lijnen, zeker een nieuwe voeding aanschaffen. Chieftec is niet dadelijk een merk dat bekend is op de voedingmarkt. En de specs van de voeding voorspellen niet veel goeds, indien er effectief zoveel watt van wilt gaan trekken. Als je zoveel uitgeeft aan de rest van je systeem, dan moet je zeker niet gaan besparen op de voeding. :)

Deze voeding heb ik indertijd gekocht omdat het dringend was, de vorige was dood..

Welke raad jij dan aan? Moet jaren meegaan;)

phate_13

Legacy Member
Hangt af van het budget en wat je er in de toekomst mee wilt doen. Voor een hoge kwaliteitsvoeding die alles moet aankunnen (HD7970 CF ed.) dan zou ik kijken naar een Corsair AX750. Maar daar betaal je natuurlijk voor.

demon326

Legacy Member
phate_13 zei:
Hangt af van het budget en wat je er in de toekomst mee wilt doen. Voor een hoge kwaliteitsvoeding die alles moet aankunnen (HD7970 CF ed.) dan zou ik kijken naar een Corsair AX750. Maar daar betaal je natuurlijk voor.

Ik heb geen CF mobo, dus geen twee kaartjes :)

mdgf

Legacy Member
Zeker, de 450 ook wel, maar dan zal het wat moeilijker zijn om voedingen te vinden met genoeg aansluitingen (maar er zullen wel adapters bij de kaart zitten ook).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan