Archief - nieuwe TV

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

devil

Legacy Member
hoi.

Ik ga waarschijnlijk een nieuwe tv kopen maar weet niet goed welke tv.
Ben wel iemand die een echt goede tv wil en er ook voor wil betalen, tv zal hoofdzakelijk gebruik worden voor films bluray en games ps3/xbox .

nu had ik al wat gezien en kwam ik op deze 2 toestellen uit en het prijs verschil tussen de 2 is +- 150 euro.

deze : UE46D8000 LED-TV 46" - OVERZICHT | SAMSUNG

en deze : UE46D7000 LED-TV 46" - OVERZICHT | SAMSUNG

nu zijn er mensen met ervaring met deze toestellen zoja welk zijn de + en - punten of waarom wel of waarom niet dat model.
of raden jullie een ander model/merk aan ?
3D hoeft voor mij nu niet speciaal maar mag dat is nu niet extreem duur meer laatste tijd dus why not .

Ik lees wel dat die LED tv vooral bij grote tv in het midden wel eens minder goed kunnen zijn aangezien die led langs de zijkant zitten om het scherm dunner te houden.
nu klopt dat en is dat echt merkbaar of eerder zever ?

Mr. Humphries

Legacy Member
Wat je zegt over die LED's is inderdaad zo. Vooral de D8000 serie van Samsung heeft daar heel veel last van. Het grote voordeel aan die tv's is het dunne scherm met de zeer smalle bezel, maar voor de rest brengt dat enkel nadelen met zich mee.

Op die grootte zou ik zoiezo naar plasma kijken. Als je inderdaad ook wil betalen voor een goede tv, kan je bijna niet op de VT30 van panasonic. De beste prijs/kwaliteit op moment.

Ik zou zoiezo wel eerst naar een winkel gaan om de verschillende tv's eens te gaan bekijken.
Vermijd wel winkels als een mediamarkt, saturn, krefel en vdb, maar stap eerder eens een speciaalzaak binnen. Daar is de omgeving meestal al iets in de richting van je eigen tv ruimte en kan je gemakkelijk met de instellingen e.d. spelen.

devil

Legacy Member
kleinste die ik vind van de vt30 is 50inch ? das te groot voor mijn kamer, 46 max uiterste max al zelfs.
ik heb nu een 47 inch en das eigenlijk een maat te groot om goed te zijn .

en die 7000 reeks is die dan beter dan de 8000 ?

demon326

Legacy Member
devil zei:
kleinste die ik vind van de vt30 is 50inch ? das te groot voor mijn kamer, 46 max uiterste max al zelfs.
ik heb nu een 47 inch en das eigenlijk een maat te groot om goed te zijn .

en die 7000 reeks is die dan beter dan de 8000 ?

Neem dan een G(T)30 van panasonic, zal niet de kwaliteit van de VT reeks halen, maar zeker stukken beter dan eender welke andere LED tv;)

devil

Legacy Member
ok 42 is ni klein, ma ik verkies toch 46 inch.
zal in de week is naar een zaak rijden ze om ook is te gaan kijken, tis wel zo dat die samsung 7000 reeks me ogen wa uitsteek vind ik echt een mooi design ook, zou ze wel eens naast elkaar willen zien

Samus007

Legacy Member
Zoals hierboven 2 x aangehaald, beter dan die VT30 serie van panasonic ga je niet vinden, op 46 inch zou ik ook absoluut voor deze plasma gaan

Mr. Humphries

Legacy Member
Je hebt de VT30 niet in 46" formaat ...

Hetgene wat mij tegensteekt aan die Samsungreeks is het plastic design en de zware backlightbleeding (vooral zichtbaar in donkere scènes).

camino

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Je hebt de VT30 niet in 46" formaat ...

Hetgene wat mij tegensteekt aan die Samsungreeks is het plastic design en de zware backlightbleeding (vooral zichtbaar in donkere scènes).

Hug? Mijn led tv 5720 zoals je weet vind ik prachtig van afwerking :).

En dat van diene kijkhoek kan ik nu bevestigen dat dat ferm overdreven is, als ik schuin van mijne led zit kan ik perfect volgen hoor en wie kijkt er nu in godsnaam heel schuni naar z'n tv? :-)

Mr. Humphries

Legacy Member
Jouw samsung heeft wel een ander soort design :).

En die kijkhoek vind ik zeker niet overdreven. Ik vind het in de winkel zelfs al storend, laat staan thuis als je een film zit te kijken. Ik zit zeer vaak schuin voor de tv, met 4 man in het midden zitten, is niet zo handig ;). Vooral Samsung en Sony geven een blauwerig zwart weer. LG heeft dit beter onder controle en het zwart wordt dan eerder grijs dan blauw, wat imo beter bij zwart aanleunt :).

devil

Legacy Member
kijkhoek doe me geen fuck ,tv is voor mij alleen, sta op me kamer en ik zit er dan toch recht voor.
ma ik ga zeker die plasmas eens inhet echt bekijken.

camino

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Jouw samsung heeft wel een ander soort design :).

En die kijkhoek vind ik zeker niet overdreven. Ik vind het in de winkel zelfs al storend, laat staan thuis als je een film zit te kijken. Ik zit zeer vaak schuin voor de tv, met 4 man in het midden zitten, is niet zo handig ;). Vooral Samsung en Sony geven een blauwerig zwart weer. LG heeft dit beter onder controle en het zwart wordt dan eerder grijs dan blauw, wat imo beter bij zwart aanleunt :).

Mss heb je een oogprobleem dan want ik heb er totaal geen probleem mee :-), moest dat wel zo zijn dan zou ik dat sowieso posten en de mensen voor waarschuwen.
Uiteindelijk blijf ik erbij het allemaal zoveel nimmer uitmaakt welke tv je koopt zolang het maar nen full hd is.

demon326

Legacy Member
camino zei:
Mss heb je een oogprobleem dan want ik heb er totaal geen probleem mee :-), moest dat wel zo zijn dan zou ik dat sowieso posten en de mensen voor waarschuwen.
Uiteindelijk blijf ik erbij het allemaal zoveel nimmer uitmaakt welke tv je koopt zolang het maar nen full hd is.

Je zou mss beter géén tv-advies geven. Er is en blijft een verschil tussen de diverse modellen, ook tussen de led-tv toestellen zelf. Gekende review sites gaan echt niet voor de fun opzetten dat de kijkhoek slecht is van led/lcd. Het is gewoon een feit dat de kijkhoek van die tech slecht is, als jij dat niet (wil) zien, is dat natuurlijk spijtig.

LED/LCD
Normale kijkhoek:
http://ic.tweakimg.net/ext/i/1320185705.jpeg
Schuine:
http://ic.tweakimg.net/ext/i/1320185706.jpeg

Plasma:
Normale kijkhoek:
http://ic.tweakimg.net/ext/i/1307351374.jpeg

Schuine kijkhoek:
http://ic.tweakimg.net/ext/i/1307351376.jpeg

Dat is toch wel een overduidelijk verschil hoor:eek:

@TS:
Zeker voor de plasma's gaan kijken, als het op beeld aankomt zal niets deze overtreffen, buiten de oude tv bakken en de pioneer kuro reeks, maar die laatste worden niet meer gemaakt :p.

Van een plasma aankoop krijg je geen spijtig, ik heb weken zitten zoeken achter een geschikte tv, voor mij was en is beeld kwaliteit prioriteit, na diverse reviews te hebben gelezen, ben ik voor een samsung plasma gegaan en heb het mij nog niet beklaagd.

Elke tech heeft zijn voor en nadelen, er is geen perfecte tv.

Lees desnoods eens de blog post van Apa:
https://www.beyondgaming.be/forums

Tribal

Legacy Member
devil zei:
hoi.

Ik ga waarschijnlijk een nieuwe tv kopen maar weet niet goed welke tv.
Ben wel iemand die een echt goede tv wil en er ook voor wil betalen, tv zal hoofdzakelijk gebruik worden voor films bluray en games ps3/xbox .

nu had ik al wat gezien en kwam ik op deze 2 toestellen uit en het prijs verschil tussen de 2 is +- 150 euro.

deze : UE46D8000 LED-TV 46" - OVERZICHT | SAMSUNG

en deze : UE46D7000 LED-TV 46" - OVERZICHT | SAMSUNG

nu zijn er mensen met ervaring met deze toestellen zoja welk zijn de + en - punten of waarom wel of waarom niet dat model.
of raden jullie een ander model/merk aan ?
3D hoeft voor mij nu niet speciaal maar mag dat is nu niet extreem duur meer laatste tijd dus why not .

Ik lees wel dat die LED tv vooral bij grote tv in het midden wel eens minder goed kunnen zijn aangezien die led langs de zijkant zitten om het scherm dunner te houden.
nu klopt dat en is dat echt merkbaar of eerder zever ?

Buiten het iets andere design is er geen verschil tussen de 2. Persoonlijk vindt ik de D7000 de mooiste van de twee. De uniformiteit bij een 46" valt in de praktijk goed mee, eens het beeld deftig is afgesteld, maw bij gewoon gebruik zou je niets mogen merken van clouding/backlightbleeding. Toestel voldoed normaal aan al je eisen, tv en blu ray kijken is (uiteraard) geen enkel probleem en voor te gamen is die ook geschikt (inputlag is redelijk). review : Samsung UE46D7000/ UE40D7000 (D7000) Review

devil

Legacy Member
zo een vt30 kost 1444 euro zo ik, wel weer 50 inch.

ma die plasma moet toch ook nadelen hebben welke zijn dat zoal ?

Tribal

Legacy Member
Sla er anders enkele reviews op na ? Prijs van de 50" VT30 is eerder rond de 1800€ dacht ik ? Specifiek voor plasma zijn de voornaamste nadelen : helderheid, beeld retentie, kans op burn in is redelijk klein maar niet uitgesloten, verbruik, onrustiger beeld (kijkafstand) en voor Panasonic : geen correcte 50hz weergave mogelijk, achterhaald design en mediaplayer ondersteund weinig of geen formaten. Maar de VT30 is wel nog 1 van de betere toestellen van dit jaar. Maar vermits je het design van de Samsung mooier vindt, kan je ook eens kijken naar de PS51D7000 of D8000 reeks (wel niet kleiner te krijgen maar buitenmaten zijn evengroot dan een 50" van de concurrentie), is de plasma reeks van Samsung. Deze zijn zeker evenwaardig of beter dan de VT30.

Mr. Humphries

Legacy Member
Tribal slaat de nagel op de kop.

In jouw situatie zou ik zeker voor plasma gaan. De keuze tussen Panasonic en Samsung is volledig persoonlijk. Het design van Samsung is inderdaad vele malen mooier en de mediaondersteuning is er ook. Persoonlijk ben ik niet zo voor Samsung vanwege de betrouwbaarheid, maar als je enkel afgaat op specs en prijs, zijn er bijna geen betere...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan